Prinz Albert und die Entwicklung der Bildung in England und Deutschland im 19. Jahrhundert / / hrsg. von Franz Bosbach, William Filmer-Sankey, Hermann Hiery.

Saved in:
Bibliographic Details
Superior document:Title is part of eBook package: De Gruyter DGBA History 2000 - 2014
MitwirkendeR:
HerausgeberIn:
Place / Publishing House:Berlin ;, Boston : : K. G. Saur, , [2011]
©2000
Year of Publication:2011
Edition:Reprint 2011
Language:German
Series:Prinz-Albert-Studien , 18
Online Access:
Physical Description:1 online resource (256 p.)
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Description
Other title:I-VI --
Verzeichnis der Abbildungen/List of Illustrations --
Vorwort --
The Contribution of Prince Albert to British Education --
German Governesses in England --
The Dissemination of Friedrich Froebel’s Kindergarten Ideology in Britain 1850-1900 --
„Germany presents the finest model in the world”: E.R. Robson and the Influence of German School Planning in Later 19th Century England --
Elementarschulen in Deutschland und ihre Gebäude – Das Beispiel Berlin --
Die Entwicklung des preußisch-deutschen Gymnasiums im 19. Jahrhundert (1800-1918) --
Putting the ‚S‘ in the 'Three R‚s‘ --
„A new college worthy of our aspirations and resources”: Dulwich College, William Rogers, Alfred Carver and Charles Barry (Junior) --
Technische Fachbildung im 19. Jahrhundert in Deutschland --
Putting South Kensington to Work: the Department of Science and Art --
Design Education in the Provinces: Converting Principles into Practice --
Politics and Reform: The British Universities --
Vom Ideal der Humboldt-Universität zur Praxis des wissenschaftlichen Großbetriebes. --
Prinz Albert als Student in Bonn --
The Prince Consort and the University of Cambridge --
Wald und Sumpf. Eine Landkarte der britischen Historismusrezeption --
Evolutionsvorstellungen im 19. Jahrhundert – Bemerkungen zur Geschichte deutsch-britischer/ britisch-deutscher Wissenschaftsbeziehungen --
German-British Relations in the History of Nineteenth-Century Chemistry: Personal Friendship, Public Science and Private Enterprise --
Shakespeare in Germany in the 19th Century --
The Reception of Goethe’s Work in the 19th Century --
„More means different?” Contemporary Universities in Context --
Autorenverzeichnis/List of Contributors --
Abbildungen/Illustrations
Format:Mode of access: Internet via World Wide Web.
ISBN:9783110954401
9783110635836
ISSN:0941-6242 ;
DOI:10.1515/9783110954401
Access:restricted access
Hierarchical level:Monograph
Statement of Responsibility: hrsg. von Franz Bosbach, William Filmer-Sankey, Hermann Hiery.