Prinz Albert und die Entwicklung der Bildung in England und Deutschland im 19. Jahrhundert / / hrsg. von Franz Bosbach, William Filmer-Sankey, Hermann Hiery.
Saved in:
Superior document: | Title is part of eBook package: De Gruyter DGBA History 2000 - 2014 |
---|---|
MitwirkendeR: | |
HerausgeberIn: | |
Place / Publishing House: | Berlin ;, Boston : : K. G. Saur, , [2011] ©2000 |
Year of Publication: | 2011 |
Edition: | Reprint 2011 |
Language: | German |
Series: | Prinz-Albert-Studien ,
18 |
Online Access: | |
Physical Description: | 1 online resource (256 p.) |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Other title: | I-VI -- Verzeichnis der Abbildungen/List of Illustrations -- Vorwort -- The Contribution of Prince Albert to British Education -- German Governesses in England -- The Dissemination of Friedrich Froebel’s Kindergarten Ideology in Britain 1850-1900 -- „Germany presents the finest model in the world”: E.R. Robson and the Influence of German School Planning in Later 19th Century England -- Elementarschulen in Deutschland und ihre Gebäude – Das Beispiel Berlin -- Die Entwicklung des preußisch-deutschen Gymnasiums im 19. Jahrhundert (1800-1918) -- Putting the ‚S‘ in the 'Three R‚s‘ -- „A new college worthy of our aspirations and resources”: Dulwich College, William Rogers, Alfred Carver and Charles Barry (Junior) -- Technische Fachbildung im 19. Jahrhundert in Deutschland -- Putting South Kensington to Work: the Department of Science and Art -- Design Education in the Provinces: Converting Principles into Practice -- Politics and Reform: The British Universities -- Vom Ideal der Humboldt-Universität zur Praxis des wissenschaftlichen Großbetriebes. -- Prinz Albert als Student in Bonn -- The Prince Consort and the University of Cambridge -- Wald und Sumpf. Eine Landkarte der britischen Historismusrezeption -- Evolutionsvorstellungen im 19. Jahrhundert – Bemerkungen zur Geschichte deutsch-britischer/ britisch-deutscher Wissenschaftsbeziehungen -- German-British Relations in the History of Nineteenth-Century Chemistry: Personal Friendship, Public Science and Private Enterprise -- Shakespeare in Germany in the 19th Century -- The Reception of Goethe’s Work in the 19th Century -- „More means different?” Contemporary Universities in Context -- Autorenverzeichnis/List of Contributors -- Abbildungen/Illustrations |
---|---|
Format: | Mode of access: Internet via World Wide Web. |
ISBN: | 9783110954401 9783110635836 |
ISSN: | 0941-6242 ; |
DOI: | 10.1515/9783110954401 |
Access: | restricted access |
Hierarchical level: | Monograph |
Statement of Responsibility: | hrsg. von Franz Bosbach, William Filmer-Sankey, Hermann Hiery. |