Musik und Ästhetik im Berlin Moses Mendelssohns / / hrsg. von Anselm Gerhard.
Moses Mendelssohn (1729-1786) stands not only for the new identity achieved by an 'enlightened' Jewish élite but also (as this volume documents for the first time) for a new approach to 'aesthetic education' and music. Mendelssohn himself took piano lessons from Kirnberger, a pup...
Saved in:
Superior document: | Title is part of eBook package: De Gruyter DGBA Architecture, Design and Arts 1990 - 1999 |
---|---|
MitwirkendeR: | |
HerausgeberIn: | |
Place / Publishing House: | Tübingen : : Max Niemeyer Verlag, , [2012] ©1999 |
Year of Publication: | 2012 |
Edition: | Reprint 2012 |
Language: | German |
Series: | Wolfenbütteler Studien zur Aufklärung ,
25 |
Online Access: | |
Physical Description: | 1 online resource (263 p.) |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
id |
9783110945065 |
---|---|
ctrlnum |
(DE-B1597)45101 (OCoLC)979913848 |
collection |
bib_alma |
record_format |
marc |
spelling |
Musik und Ästhetik im Berlin Moses Mendelssohns / hrsg. von Anselm Gerhard. Reprint 2012 Tübingen : Max Niemeyer Verlag, [2012] ©1999 1 online resource (263 p.) text txt rdacontent computer c rdamedia online resource cr rdacarrier text file PDF rda Wolfenbütteler Studien zur Aufklärung , 0342-5940 ; 25 Frontmatter -- Inhaltsverzeichnis -- Abkürzungen -- Vorbemerkung -- Einleitung -- Verbürgerlichung oder Akkulturation? -- Aaron Halle-Wolfssohn: Ein Leben in drei Sprachen -- »Eß- und Theetisch« -- Verwöhnter Geschmack, schauervolles Ergötzen und theatralische Sittlichkeit -- Moses Mendelssohns Theorie der Empfindungen und die Poetik der Mischform -- Zwischen Ohr und Verstand -- Moses Mendelssohns Beitrag zur Musikästhetik und Carl Philipp Emanuel Bachs Fantasie-Prinzip -- Die Ode in der poetischen Theorie und in der musikalischen Praxis -- »Ein förmlicher Sebastian und Philipp Emanuel Bach-Kultus« -- Die Verfasser der Beiträge -- Personenregister restricted access http://purl.org/coar/access_right/c_16ec online access with authorization star Moses Mendelssohn (1729-1786) stands not only for the new identity achieved by an 'enlightened' Jewish élite but also (as this volume documents for the first time) for a new approach to 'aesthetic education' and music. Mendelssohn himself took piano lessons from Kirnberger, a pupil of Bach's, while Sara Levy (née Itzig) made her salon into a centre for the cultivation of Bach's heritage and numerous Berlin Jews took an active part in public performances even of such works as Handel's »Messiah« and Graun's »Tod Jesu«. The patent preference for 'ancient' and self-referential music in these circles permits the thesis that the Jewish minority in Berlin was centrally operative in preparing the ground for the idea of 'absolute music'. Moses Mendelssohn (1729-1786) steht nicht nur für ein neues Selbstverständnis einer "aufgeklärten" jüdischen Elite, sondern auch - wie hier erstmals dokumentiert wird - für einen neuen Umgang mit »ästhetischer Bildung« und Musik: Er selbst nahm Klavierunterricht beim Bach-Schüler Kirnberger, während Sara Levy, geb. Itzig, ihren Salon zu einem Zentrum der Bach-Pflege machte und zahlreiche Berliner Juden ausgerechnet bei öffentlichen Aufführungen von Händels »Messias« und Grauns »Tod Jesu« mitwirkten. Die manifeste Bevorzugung "alter" und selbstreferentieller Musik in diesen Kreisen erlaubt die These, daß die jüdische Minderheit in Berlin der Idee einer »absoluten Musik« wesentlich den Boden bereitet hat. Issued also in print. Mode of access: Internet via World Wide Web. In German. Description based on online resource; title from PDF title page (publisher's Web site, viewed 28. Feb 2023) Music Philosophy and aesthetics Congresses. Music Germany Berlin 18th century History and criticism. Berlin. Kongress. Mendelssohn, Moses. Musikästhetik. Wolfenbüttel ‹1992›. MUSIC / General. bisacsh Gerhard, Anselm, contributor. ctb https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb Gerhard, Anselm, editor. edt http://id.loc.gov/vocabulary/relators/edt Gesse, Sven, contributor. ctb https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb Grimm, Hartmut, contributor. ctb https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb Leisinger, Ulrich, contributor. ctb https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb Liitteken, Laurenz, contributor. ctb https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb Maurer, Michael, contributor. ctb https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb Och, Gunnar, contributor. ctb https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb Strauss, Jutta, contributor. ctb https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb Wollny, Peter, contributor. ctb https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb Zelle, Carsten, contributor. ctb https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb Title is part of eBook package: De Gruyter DGBA Architecture, Design and Arts 1990 - 1999 9783110635768 ZDB-23-GAA print 9783484175259 https://doi.org/10.1515/9783110945065 https://www.degruyter.com/isbn/9783110945065 Cover https://www.degruyter.com/document/cover/isbn/9783110945065/original |
language |
German |
format |
eBook |
author2 |
Gerhard, Anselm, Gerhard, Anselm, Gerhard, Anselm, Gerhard, Anselm, Gesse, Sven, Gesse, Sven, Grimm, Hartmut, Grimm, Hartmut, Leisinger, Ulrich, Leisinger, Ulrich, Liitteken, Laurenz, Liitteken, Laurenz, Maurer, Michael, Maurer, Michael, Och, Gunnar, Och, Gunnar, Strauss, Jutta, Strauss, Jutta, Wollny, Peter, Wollny, Peter, Zelle, Carsten, Zelle, Carsten, |
author_facet |
Gerhard, Anselm, Gerhard, Anselm, Gerhard, Anselm, Gerhard, Anselm, Gesse, Sven, Gesse, Sven, Grimm, Hartmut, Grimm, Hartmut, Leisinger, Ulrich, Leisinger, Ulrich, Liitteken, Laurenz, Liitteken, Laurenz, Maurer, Michael, Maurer, Michael, Och, Gunnar, Och, Gunnar, Strauss, Jutta, Strauss, Jutta, Wollny, Peter, Wollny, Peter, Zelle, Carsten, Zelle, Carsten, |
author2_variant |
a g ag a g ag a g ag a g ag s g sg s g sg h g hg h g hg u l ul u l ul l l ll l l ll m m mm m m mm g o go g o go j s js j s js p w pw p w pw c z cz c z cz |
author2_role |
MitwirkendeR MitwirkendeR HerausgeberIn HerausgeberIn MitwirkendeR MitwirkendeR MitwirkendeR MitwirkendeR MitwirkendeR MitwirkendeR MitwirkendeR MitwirkendeR MitwirkendeR MitwirkendeR MitwirkendeR MitwirkendeR MitwirkendeR MitwirkendeR MitwirkendeR MitwirkendeR MitwirkendeR MitwirkendeR |
author_sort |
Gerhard, Anselm, |
title |
Musik und Ästhetik im Berlin Moses Mendelssohns / |
spellingShingle |
Musik und Ästhetik im Berlin Moses Mendelssohns / Wolfenbütteler Studien zur Aufklärung , Frontmatter -- Inhaltsverzeichnis -- Abkürzungen -- Vorbemerkung -- Einleitung -- Verbürgerlichung oder Akkulturation? -- Aaron Halle-Wolfssohn: Ein Leben in drei Sprachen -- »Eß- und Theetisch« -- Verwöhnter Geschmack, schauervolles Ergötzen und theatralische Sittlichkeit -- Moses Mendelssohns Theorie der Empfindungen und die Poetik der Mischform -- Zwischen Ohr und Verstand -- Moses Mendelssohns Beitrag zur Musikästhetik und Carl Philipp Emanuel Bachs Fantasie-Prinzip -- Die Ode in der poetischen Theorie und in der musikalischen Praxis -- »Ein förmlicher Sebastian und Philipp Emanuel Bach-Kultus« -- Die Verfasser der Beiträge -- Personenregister |
title_full |
Musik und Ästhetik im Berlin Moses Mendelssohns / hrsg. von Anselm Gerhard. |
title_fullStr |
Musik und Ästhetik im Berlin Moses Mendelssohns / hrsg. von Anselm Gerhard. |
title_full_unstemmed |
Musik und Ästhetik im Berlin Moses Mendelssohns / hrsg. von Anselm Gerhard. |
title_auth |
Musik und Ästhetik im Berlin Moses Mendelssohns / |
title_alt |
Frontmatter -- Inhaltsverzeichnis -- Abkürzungen -- Vorbemerkung -- Einleitung -- Verbürgerlichung oder Akkulturation? -- Aaron Halle-Wolfssohn: Ein Leben in drei Sprachen -- »Eß- und Theetisch« -- Verwöhnter Geschmack, schauervolles Ergötzen und theatralische Sittlichkeit -- Moses Mendelssohns Theorie der Empfindungen und die Poetik der Mischform -- Zwischen Ohr und Verstand -- Moses Mendelssohns Beitrag zur Musikästhetik und Carl Philipp Emanuel Bachs Fantasie-Prinzip -- Die Ode in der poetischen Theorie und in der musikalischen Praxis -- »Ein förmlicher Sebastian und Philipp Emanuel Bach-Kultus« -- Die Verfasser der Beiträge -- Personenregister |
title_new |
Musik und Ästhetik im Berlin Moses Mendelssohns / |
title_sort |
musik und ästhetik im berlin moses mendelssohns / |
series |
Wolfenbütteler Studien zur Aufklärung , |
series2 |
Wolfenbütteler Studien zur Aufklärung , |
publisher |
Max Niemeyer Verlag, |
publishDate |
2012 |
physical |
1 online resource (263 p.) Issued also in print. |
edition |
Reprint 2012 |
contents |
Frontmatter -- Inhaltsverzeichnis -- Abkürzungen -- Vorbemerkung -- Einleitung -- Verbürgerlichung oder Akkulturation? -- Aaron Halle-Wolfssohn: Ein Leben in drei Sprachen -- »Eß- und Theetisch« -- Verwöhnter Geschmack, schauervolles Ergötzen und theatralische Sittlichkeit -- Moses Mendelssohns Theorie der Empfindungen und die Poetik der Mischform -- Zwischen Ohr und Verstand -- Moses Mendelssohns Beitrag zur Musikästhetik und Carl Philipp Emanuel Bachs Fantasie-Prinzip -- Die Ode in der poetischen Theorie und in der musikalischen Praxis -- »Ein förmlicher Sebastian und Philipp Emanuel Bach-Kultus« -- Die Verfasser der Beiträge -- Personenregister |
isbn |
9783110945065 9783110635768 9783484175259 |
issn |
0342-5940 ; |
callnumber-first |
B - Philosophy, Psychology, Religion |
callnumber-subject |
B - Philosophy |
callnumber-label |
B802 |
callnumber-sort |
B 3802 |
genre_facet |
Congresses. |
geographic_facet |
Germany Berlin |
era_facet |
18th century |
url |
https://doi.org/10.1515/9783110945065 https://www.degruyter.com/isbn/9783110945065 https://www.degruyter.com/document/cover/isbn/9783110945065/original |
illustrated |
Not Illustrated |
dewey-hundreds |
900 - History & geography |
dewey-tens |
940 - History of Europe |
dewey-ones |
940 - History of Europe |
dewey-full |
940.2/5 |
dewey-sort |
3940.2 15 |
dewey-raw |
940.2/5 |
dewey-search |
940.2/5 |
doi_str_mv |
10.1515/9783110945065 |
oclc_num |
979913848 |
work_keys_str_mv |
AT gerhardanselm musikundasthetikimberlinmosesmendelssohns AT gessesven musikundasthetikimberlinmosesmendelssohns AT grimmhartmut musikundasthetikimberlinmosesmendelssohns AT leisingerulrich musikundasthetikimberlinmosesmendelssohns AT liittekenlaurenz musikundasthetikimberlinmosesmendelssohns AT maurermichael musikundasthetikimberlinmosesmendelssohns AT ochgunnar musikundasthetikimberlinmosesmendelssohns AT straussjutta musikundasthetikimberlinmosesmendelssohns AT wollnypeter musikundasthetikimberlinmosesmendelssohns AT zellecarsten musikundasthetikimberlinmosesmendelssohns |
status_str |
n |
ids_txt_mv |
(DE-B1597)45101 (OCoLC)979913848 |
carrierType_str_mv |
cr |
hierarchy_parent_title |
Title is part of eBook package: De Gruyter DGBA Architecture, Design and Arts 1990 - 1999 |
is_hierarchy_title |
Musik und Ästhetik im Berlin Moses Mendelssohns / |
container_title |
Title is part of eBook package: De Gruyter DGBA Architecture, Design and Arts 1990 - 1999 |
author2_original_writing_str_mv |
noLinkedField noLinkedField noLinkedField noLinkedField noLinkedField noLinkedField noLinkedField noLinkedField noLinkedField noLinkedField noLinkedField noLinkedField noLinkedField noLinkedField noLinkedField noLinkedField noLinkedField noLinkedField noLinkedField noLinkedField noLinkedField noLinkedField |
_version_ |
1770178098002657280 |
fullrecord |
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?><collection xmlns="http://www.loc.gov/MARC21/slim"><record><leader>05714nam a22008535i 4500</leader><controlfield tag="001">9783110945065</controlfield><controlfield tag="003">DE-B1597</controlfield><controlfield tag="005">20230228020105.0</controlfield><controlfield tag="006">m|||||o||d||||||||</controlfield><controlfield tag="007">cr || ||||||||</controlfield><controlfield tag="008">230228t20121999gw fo d z ger d</controlfield><datafield tag="020" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">9783110945065</subfield></datafield><datafield tag="024" ind1="7" ind2=" "><subfield code="a">10.1515/9783110945065</subfield><subfield code="2">doi</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(DE-B1597)45101</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(OCoLC)979913848</subfield></datafield><datafield tag="040" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">DE-B1597</subfield><subfield code="b">eng</subfield><subfield code="c">DE-B1597</subfield><subfield code="e">rda</subfield></datafield><datafield tag="041" ind1="0" ind2=" "><subfield code="a">ger</subfield></datafield><datafield tag="044" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">gw</subfield><subfield code="c">DE</subfield></datafield><datafield tag="050" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">B802</subfield></datafield><datafield tag="072" ind1=" " ind2="7"><subfield code="a">MUS000000</subfield><subfield code="2">bisacsh</subfield></datafield><datafield tag="082" ind1="0" ind2="4"><subfield code="a">940.2/5</subfield><subfield code="2">22</subfield></datafield><datafield tag="084" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">CF 6417</subfield><subfield code="2">rvk</subfield><subfield code="0">(DE-625)rvk/18123:11616</subfield></datafield><datafield tag="245" ind1="0" ind2="0"><subfield code="a">Musik und Ästhetik im Berlin Moses Mendelssohns /</subfield><subfield code="c">hrsg. von Anselm Gerhard.</subfield></datafield><datafield tag="250" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Reprint 2012</subfield></datafield><datafield tag="264" ind1=" " ind2="1"><subfield code="a">Tübingen : </subfield><subfield code="b">Max Niemeyer Verlag, </subfield><subfield code="c">[2012]</subfield></datafield><datafield tag="264" ind1=" " ind2="4"><subfield code="c">©1999</subfield></datafield><datafield tag="300" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">1 online resource (263 p.)</subfield></datafield><datafield tag="336" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">text</subfield><subfield code="b">txt</subfield><subfield code="2">rdacontent</subfield></datafield><datafield tag="337" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">computer</subfield><subfield code="b">c</subfield><subfield code="2">rdamedia</subfield></datafield><datafield tag="338" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">online resource</subfield><subfield code="b">cr</subfield><subfield code="2">rdacarrier</subfield></datafield><datafield tag="347" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">text file</subfield><subfield code="b">PDF</subfield><subfield code="2">rda</subfield></datafield><datafield tag="490" ind1="0" ind2=" "><subfield code="a">Wolfenbütteler Studien zur Aufklärung ,</subfield><subfield code="x">0342-5940 ;</subfield><subfield code="v">25</subfield></datafield><datafield tag="505" ind1="0" ind2="0"><subfield code="t">Frontmatter -- </subfield><subfield code="t">Inhaltsverzeichnis -- </subfield><subfield code="t">Abkürzungen -- </subfield><subfield code="t">Vorbemerkung -- </subfield><subfield code="t">Einleitung -- </subfield><subfield code="t">Verbürgerlichung oder Akkulturation? -- </subfield><subfield code="t">Aaron Halle-Wolfssohn: Ein Leben in drei Sprachen -- </subfield><subfield code="t">»Eß- und Theetisch« -- </subfield><subfield code="t">Verwöhnter Geschmack, schauervolles Ergötzen und theatralische Sittlichkeit -- </subfield><subfield code="t">Moses Mendelssohns Theorie der Empfindungen und die Poetik der Mischform -- </subfield><subfield code="t">Zwischen Ohr und Verstand -- </subfield><subfield code="t">Moses Mendelssohns Beitrag zur Musikästhetik und Carl Philipp Emanuel Bachs Fantasie-Prinzip -- </subfield><subfield code="t">Die Ode in der poetischen Theorie und in der musikalischen Praxis -- </subfield><subfield code="t">»Ein förmlicher Sebastian und Philipp Emanuel Bach-Kultus« -- </subfield><subfield code="t">Die Verfasser der Beiträge -- </subfield><subfield code="t">Personenregister</subfield></datafield><datafield tag="506" ind1="0" ind2=" "><subfield code="a">restricted access</subfield><subfield code="u">http://purl.org/coar/access_right/c_16ec</subfield><subfield code="f">online access with authorization</subfield><subfield code="2">star</subfield></datafield><datafield tag="520" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Moses Mendelssohn (1729-1786) stands not only for the new identity achieved by an 'enlightened' Jewish élite but also (as this volume documents for the first time) for a new approach to 'aesthetic education' and music. Mendelssohn himself took piano lessons from Kirnberger, a pupil of Bach's, while Sara Levy (née Itzig) made her salon into a centre for the cultivation of Bach's heritage and numerous Berlin Jews took an active part in public performances even of such works as Handel's »Messiah« and Graun's »Tod Jesu«. The patent preference for 'ancient' and self-referential music in these circles permits the thesis that the Jewish minority in Berlin was centrally operative in preparing the ground for the idea of 'absolute music'.</subfield></datafield><datafield tag="520" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Moses Mendelssohn (1729-1786) steht nicht nur für ein neues Selbstverständnis einer "aufgeklärten" jüdischen Elite, sondern auch - wie hier erstmals dokumentiert wird - für einen neuen Umgang mit »ästhetischer Bildung« und Musik: Er selbst nahm Klavierunterricht beim Bach-Schüler Kirnberger, während Sara Levy, geb. Itzig, ihren Salon zu einem Zentrum der Bach-Pflege machte und zahlreiche Berliner Juden ausgerechnet bei öffentlichen Aufführungen von Händels »Messias« und Grauns »Tod Jesu« mitwirkten. Die manifeste Bevorzugung "alter" und selbstreferentieller Musik in diesen Kreisen erlaubt die These, daß die jüdische Minderheit in Berlin der Idee einer »absoluten Musik« wesentlich den Boden bereitet hat.</subfield></datafield><datafield tag="530" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Issued also in print.</subfield></datafield><datafield tag="538" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Mode of access: Internet via World Wide Web.</subfield></datafield><datafield tag="546" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">In German.</subfield></datafield><datafield tag="588" ind1="0" ind2=" "><subfield code="a">Description based on online resource; title from PDF title page (publisher's Web site, viewed 28. Feb 2023)</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="0"><subfield code="a">Music</subfield><subfield code="x">Philosophy and aesthetics</subfield><subfield code="v">Congresses.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="0"><subfield code="a">Music</subfield><subfield code="z">Germany</subfield><subfield code="z">Berlin</subfield><subfield code="y">18th century</subfield><subfield code="x">History and criticism.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Berlin.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Kongress.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Mendelssohn, Moses.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Musikästhetik.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Wolfenbüttel ‹1992›.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="7"><subfield code="a">MUSIC / General.</subfield><subfield code="2">bisacsh</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Gerhard, Anselm, </subfield><subfield code="e">contributor.</subfield><subfield code="4">ctb</subfield><subfield code="4">https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Gerhard, Anselm, </subfield><subfield code="e">editor.</subfield><subfield code="4">edt</subfield><subfield code="4">http://id.loc.gov/vocabulary/relators/edt</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Gesse, Sven, </subfield><subfield code="e">contributor.</subfield><subfield code="4">ctb</subfield><subfield code="4">https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Grimm, Hartmut, </subfield><subfield code="e">contributor.</subfield><subfield code="4">ctb</subfield><subfield code="4">https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Leisinger, Ulrich, </subfield><subfield code="e">contributor.</subfield><subfield code="4">ctb</subfield><subfield code="4">https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Liitteken, Laurenz, </subfield><subfield code="e">contributor.</subfield><subfield code="4">ctb</subfield><subfield code="4">https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Maurer, Michael, </subfield><subfield code="e">contributor.</subfield><subfield code="4">ctb</subfield><subfield code="4">https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Och, Gunnar, </subfield><subfield code="e">contributor.</subfield><subfield code="4">ctb</subfield><subfield code="4">https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Strauss, Jutta, </subfield><subfield code="e">contributor.</subfield><subfield code="4">ctb</subfield><subfield code="4">https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Wollny, Peter, </subfield><subfield code="e">contributor.</subfield><subfield code="4">ctb</subfield><subfield code="4">https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Zelle, Carsten, </subfield><subfield code="e">contributor.</subfield><subfield code="4">ctb</subfield><subfield code="4">https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb</subfield></datafield><datafield tag="773" ind1="0" ind2="8"><subfield code="i">Title is part of eBook package:</subfield><subfield code="d">De Gruyter</subfield><subfield code="t">DGBA Architecture, Design and Arts 1990 - 1999</subfield><subfield code="z">9783110635768</subfield><subfield code="o">ZDB-23-GAA</subfield></datafield><datafield tag="776" ind1="0" ind2=" "><subfield code="c">print</subfield><subfield code="z">9783484175259</subfield></datafield><datafield tag="856" ind1="4" ind2="0"><subfield code="u">https://doi.org/10.1515/9783110945065</subfield></datafield><datafield tag="856" ind1="4" ind2="0"><subfield code="u">https://www.degruyter.com/isbn/9783110945065</subfield></datafield><datafield tag="856" ind1="4" ind2="2"><subfield code="3">Cover</subfield><subfield code="u">https://www.degruyter.com/document/cover/isbn/9783110945065/original</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">EBA_BACKALL</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">EBA_CL_HICS</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">EBA_CL_MUAR</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">EBA_DGALL</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">EBA_EBKALL</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">EBA_SSHALL</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">GBV-deGruyter-alles</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">PDA11SSHE</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">PDA5EBK</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">ZDB-23-GAA</subfield><subfield code="c">1990</subfield><subfield code="d">1999</subfield></datafield></record></collection> |