TV-Talkshows als Propagandainstrument Russlands im Ukrainekonflikt (2014) / / Magdalena Kaltseis.

This volume focuses on how the Russian media reported on the Russo-Ukrainian War in 2014. It is the first to both quantitatively and qualitatively examine talk shows, which are extremely popular and omnipresent in Russian television. The study shows to what extent these shows were broadcast and whic...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Superior document:Title is part of eBook package: De Gruyter DG Plus DeG Package 2022 Part 1
VerfasserIn:
Place / Publishing House:Berlin ;, Boston : : De Gruyter, , [2022]
©2022
Year of Publication:2022
Language:German
Series:Sprache im Kontext / Language in Context : SIK , 46
Online Access:
Physical Description:1 online resource (XIX, 478 p.)
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Table of Contents:
  • Frontmatter
  • Landkarte der Ukraine
  • Vorwort
  • Danksagung
  • Inhaltsverzeichnis
  • Abbildungsverzeichnis
  • Einleitung
  • Teil I: Propaganda: Theorie & Forschung
  • 1 Propaganda: Allgemeine Begriffsdefinition
  • 2 Forschungsüberblick: Propaganda, Film und Fernsehen im sowjetischen und postsowjetischen Russland
  • 3 Forschungsüberblick: (Russische) Propaganda und der Konflikt in der Ukraine (2014)
  • Teil II: Der Ukraine-Konflikt, das russische (Staats-)Fernsehen und die TV-Talkshow
  • 4 Der Ukraine-Konflikt 2014/15: Chronik der Ereignisse
  • 5 Das russische (Staats-)Fernsehen
  • 6 Die Talkshow als Forschungsgegenstand
  • 7 Zusammenfassung und Forschungsfragen
  • Teil III: Quantitative und qualitative Analyse russischer TV-Talkshows des Jahres 2014
  • 8 Integrative Inhaltsanalyse
  • 9 Kritische Diskursanalyse
  • 10 Durchführung und Ergebnisse der Kritischen Diskursanalyse: Zwei Fallbeispiele
  • 11 Fazit und Ausblick
  • Anhang I
  • Anhang II
  • Anhang III Kurzporträts der untersuchten Talkshowsendungen
  • Bibliographie
  • Register