Gezeichnete Evidentia : : Zeichnen auf kolorierten Papieren in Süd und Nord von 1400 bis 1700 / / Iris Brahms.

Drawings on paper produced in color or primed in color play a prominent role in the art of drawing in the early modern period. What influence did the single-colored surface have on the lines, the use of color and the modeling of light and shadow when the drawings were executed? What specific horizon...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Superior document:Title is part of eBook package: De Gruyter DG Plus DeG Package 2022 Part 1
VerfasserIn:
MitwirkendeR:
Place / Publishing House:Berlin ;, Boston : : De Gruyter, , [2021]
©2022
Year of Publication:2021
Language:German
Online Access:
Physical Description:1 online resource (320 p.)
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
id 9783110760750
ctrlnum (DE-B1597)590064
(OCoLC)1291508844
collection bib_alma
record_format marc
spelling Brahms, Iris, author. aut http://id.loc.gov/vocabulary/relators/aut
Gezeichnete Evidentia : Zeichnen auf kolorierten Papieren in Süd und Nord von 1400 bis 1700 / Iris Brahms.
Berlin ; Boston : De Gruyter, [2021]
©2022
1 online resource (320 p.)
text txt rdacontent
computer c rdamedia
online resource cr rdacarrier
text file PDF rda
Frontmatter -- Inhaltsverzeichnis / Contents -- Vorwort und Dank / Preface -- Gezeichnete Evidentia. Zur Einführung / Drawn Evidentia. Introduction -- Gezeichnete Evidentia. Zur Einführung / Drawn Evidentia. Introduction -- (Inter-)Medialität bei Lorenzo Monaco / (Inter)mediality in the OEuvre of Lorenzo Monaco -- Von Licht und Stein? -- Intermediale Verfahren im studietto -- Zur Auslotung der Farbigkeit / Exploring Colourfulness -- auf giftig-grünem Kreidegrund -- Weiß auf Schwarz -- Assimilation an die Malerei: Die Suche nach dem Mittelton / Assimilating Painting: The Search for the Midtone -- Farbgrund und Glanzpunkt -- Free Ground -- Blaue und nicht-weiße Papiere: Zwischen Stilmerkmal und Ökonomie / Blue and non-white Papers: Stylistic and Economic Choices -- Govert Flinck’s Figure Studies on Blue Paper -- Zeichnen auf nicht-weißen Papieren -- Kunsttechnologische Untersuchungen / Art-technological Investigations -- Recycling durch Grundierung -- Drawing Techniques on Coloured Ground Paper -- Epilog / Epilogue -- Au fond – am Farbgrund der Zeichnungen. Epilog / Au fond – on the Colour Ground of the Drawings. Epilogue -- Bildnachweise / Image Credits
restricted access http://purl.org/coar/access_right/c_16ec online access with authorization star
Drawings on paper produced in color or primed in color play a prominent role in the art of drawing in the early modern period. What influence did the single-colored surface have on the lines, the use of color and the modeling of light and shadow when the drawings were executed? What specific horizons of interpretation are associated with this drawing technique? For the first time, the contributions in the volume investigate these questions using case studies from the north and south. Methodologically up-to-date and from a multi-perspective perspective, they offer fundamentally new results on image-theoretical questions of Evidentia as well as on art-technological studies. The focus is on works by Lorenzo Monaco, Benozzo Gozzoli, Hans Pleydenwurff, Hendrick Goltzius, Rembrandt, Govert Flinck, Nicolas Poussin, Caspar Fraisinger, among others.
Zeichnungen auf farbig hergestellten oder farbig grundierten Papieren spielen in der Zeichenkunst der Frühen Neuzeit eine herausragende Rolle. Welchen Einfluss etwa auf Linienführung, Farbverwendung und Licht-Schatten-Modellierung hatte die einfarbige Fläche bei der Ausführung der Zeichnungen? Welche spezifischen Deutungshorizonte stehen in Zusammenhang mit dieser Zeichentechnik? Die Beiträge des Bandes gehen erstmals diesen Fragen anhand von Fallbeispielen aus Nord und Süd nach. Methodisch aktuell und multiperspektivisch bieten sie grundlegend neue Ergebnisse zu bildtheoretischen Fragen der Evidentia sowie zu kunsttechnologischen Untersuchungen. Im Zentrum stehen dabei Werke u.a. von Lorenzo Monaco, Benozzo Gozzoli, Hans Pleydenwurff, Hendrick Goltzius, Rembrandt, Govert Flinck, Nicolas Poussin, Caspar Fraisinger. Mit einem Epilog von Anne Eusterschulte.
Issued also in print.
Mode of access: Internet via World Wide Web.
In German.
Description based on online resource; title from PDF title page (publisher's Web site, viewed 02. Mai 2023)
Drawing, European 15th century.
Drawing, European 16th century.
Drawing, European 17th century.
Drawing.
Early Modern.
Italy.
Nicolas Poussin.
Rembrandt.
colored paper.
cultural exchange.
Bojilova, Elvira, contributor. ctb https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb
Brahms, Iris, contributor. ctb https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb
Eusterschulte, Anne, contributor. ctb https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb
Helffenstein, Iris, contributor. ctb https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb
Häberle, Armin, contributor. ctb https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb
Keizer, Joost, contributor. ctb https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb
McCarthy, Alexa, contributor. ctb https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb
Mózer, Erzsébet, contributor. ctb https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb
Reufer, Claudia, contributor. ctb https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb
Sissis, Philippa, contributor. ctb https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb
Venator, Michael, contributor. ctb https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb
Title is part of eBook package: De Gruyter DG Plus DeG Package 2022 Part 1 9783110766820
print 9783110634495
https://doi.org/10.1515/9783110760750
https://www.degruyter.com/isbn/9783110760750
Cover https://www.degruyter.com/document/cover/isbn/9783110760750/original
language German
format eBook
author Brahms, Iris,
Brahms, Iris,
spellingShingle Brahms, Iris,
Brahms, Iris,
Gezeichnete Evidentia : Zeichnen auf kolorierten Papieren in Süd und Nord von 1400 bis 1700 /
Frontmatter --
Inhaltsverzeichnis / Contents --
Vorwort und Dank / Preface --
Gezeichnete Evidentia. Zur Einführung / Drawn Evidentia. Introduction --
(Inter-)Medialität bei Lorenzo Monaco / (Inter)mediality in the OEuvre of Lorenzo Monaco --
Von Licht und Stein? --
Intermediale Verfahren im studietto --
Zur Auslotung der Farbigkeit / Exploring Colourfulness --
auf giftig-grünem Kreidegrund --
Weiß auf Schwarz --
Assimilation an die Malerei: Die Suche nach dem Mittelton / Assimilating Painting: The Search for the Midtone --
Farbgrund und Glanzpunkt --
Free Ground --
Blaue und nicht-weiße Papiere: Zwischen Stilmerkmal und Ökonomie / Blue and non-white Papers: Stylistic and Economic Choices --
Govert Flinck’s Figure Studies on Blue Paper --
Zeichnen auf nicht-weißen Papieren --
Kunsttechnologische Untersuchungen / Art-technological Investigations --
Recycling durch Grundierung --
Drawing Techniques on Coloured Ground Paper --
Epilog / Epilogue --
Au fond – am Farbgrund der Zeichnungen. Epilog / Au fond – on the Colour Ground of the Drawings. Epilogue --
Bildnachweise / Image Credits
author_facet Brahms, Iris,
Brahms, Iris,
Bojilova, Elvira,
Bojilova, Elvira,
Brahms, Iris,
Brahms, Iris,
Eusterschulte, Anne,
Eusterschulte, Anne,
Helffenstein, Iris,
Helffenstein, Iris,
Häberle, Armin,
Häberle, Armin,
Keizer, Joost,
Keizer, Joost,
McCarthy, Alexa,
McCarthy, Alexa,
Mózer, Erzsébet,
Mózer, Erzsébet,
Reufer, Claudia,
Reufer, Claudia,
Sissis, Philippa,
Sissis, Philippa,
Venator, Michael,
Venator, Michael,
author_variant i b ib
i b ib
author_role VerfasserIn
VerfasserIn
author2 Bojilova, Elvira,
Bojilova, Elvira,
Brahms, Iris,
Brahms, Iris,
Eusterschulte, Anne,
Eusterschulte, Anne,
Helffenstein, Iris,
Helffenstein, Iris,
Häberle, Armin,
Häberle, Armin,
Keizer, Joost,
Keizer, Joost,
McCarthy, Alexa,
McCarthy, Alexa,
Mózer, Erzsébet,
Mózer, Erzsébet,
Reufer, Claudia,
Reufer, Claudia,
Sissis, Philippa,
Sissis, Philippa,
Venator, Michael,
Venator, Michael,
author2_variant e b eb
e b eb
i b ib
i b ib
a e ae
a e ae
i h ih
i h ih
a h ah
a h ah
j k jk
j k jk
a m am
a m am
e m em
e m em
c r cr
c r cr
p s ps
p s ps
m v mv
m v mv
author2_role MitwirkendeR
MitwirkendeR
MitwirkendeR
MitwirkendeR
MitwirkendeR
MitwirkendeR
MitwirkendeR
MitwirkendeR
MitwirkendeR
MitwirkendeR
MitwirkendeR
MitwirkendeR
MitwirkendeR
MitwirkendeR
MitwirkendeR
MitwirkendeR
MitwirkendeR
MitwirkendeR
MitwirkendeR
MitwirkendeR
MitwirkendeR
MitwirkendeR
author_sort Brahms, Iris,
title Gezeichnete Evidentia : Zeichnen auf kolorierten Papieren in Süd und Nord von 1400 bis 1700 /
title_sub Zeichnen auf kolorierten Papieren in Süd und Nord von 1400 bis 1700 /
title_full Gezeichnete Evidentia : Zeichnen auf kolorierten Papieren in Süd und Nord von 1400 bis 1700 / Iris Brahms.
title_fullStr Gezeichnete Evidentia : Zeichnen auf kolorierten Papieren in Süd und Nord von 1400 bis 1700 / Iris Brahms.
title_full_unstemmed Gezeichnete Evidentia : Zeichnen auf kolorierten Papieren in Süd und Nord von 1400 bis 1700 / Iris Brahms.
title_auth Gezeichnete Evidentia : Zeichnen auf kolorierten Papieren in Süd und Nord von 1400 bis 1700 /
title_alt Frontmatter --
Inhaltsverzeichnis / Contents --
Vorwort und Dank / Preface --
Gezeichnete Evidentia. Zur Einführung / Drawn Evidentia. Introduction --
(Inter-)Medialität bei Lorenzo Monaco / (Inter)mediality in the OEuvre of Lorenzo Monaco --
Von Licht und Stein? --
Intermediale Verfahren im studietto --
Zur Auslotung der Farbigkeit / Exploring Colourfulness --
auf giftig-grünem Kreidegrund --
Weiß auf Schwarz --
Assimilation an die Malerei: Die Suche nach dem Mittelton / Assimilating Painting: The Search for the Midtone --
Farbgrund und Glanzpunkt --
Free Ground --
Blaue und nicht-weiße Papiere: Zwischen Stilmerkmal und Ökonomie / Blue and non-white Papers: Stylistic and Economic Choices --
Govert Flinck’s Figure Studies on Blue Paper --
Zeichnen auf nicht-weißen Papieren --
Kunsttechnologische Untersuchungen / Art-technological Investigations --
Recycling durch Grundierung --
Drawing Techniques on Coloured Ground Paper --
Epilog / Epilogue --
Au fond – am Farbgrund der Zeichnungen. Epilog / Au fond – on the Colour Ground of the Drawings. Epilogue --
Bildnachweise / Image Credits
title_new Gezeichnete Evidentia :
title_sort gezeichnete evidentia : zeichnen auf kolorierten papieren in süd und nord von 1400 bis 1700 /
publisher De Gruyter,
publishDate 2021
physical 1 online resource (320 p.)
Issued also in print.
contents Frontmatter --
Inhaltsverzeichnis / Contents --
Vorwort und Dank / Preface --
Gezeichnete Evidentia. Zur Einführung / Drawn Evidentia. Introduction --
(Inter-)Medialität bei Lorenzo Monaco / (Inter)mediality in the OEuvre of Lorenzo Monaco --
Von Licht und Stein? --
Intermediale Verfahren im studietto --
Zur Auslotung der Farbigkeit / Exploring Colourfulness --
auf giftig-grünem Kreidegrund --
Weiß auf Schwarz --
Assimilation an die Malerei: Die Suche nach dem Mittelton / Assimilating Painting: The Search for the Midtone --
Farbgrund und Glanzpunkt --
Free Ground --
Blaue und nicht-weiße Papiere: Zwischen Stilmerkmal und Ökonomie / Blue and non-white Papers: Stylistic and Economic Choices --
Govert Flinck’s Figure Studies on Blue Paper --
Zeichnen auf nicht-weißen Papieren --
Kunsttechnologische Untersuchungen / Art-technological Investigations --
Recycling durch Grundierung --
Drawing Techniques on Coloured Ground Paper --
Epilog / Epilogue --
Au fond – am Farbgrund der Zeichnungen. Epilog / Au fond – on the Colour Ground of the Drawings. Epilogue --
Bildnachweise / Image Credits
isbn 9783110760750
9783110766820
9783110634495
callnumber-first N - Fine Arts
callnumber-subject NC - Drawing, Design, Illustration
callnumber-label NC225
callnumber-sort NC 3225 G49 42022
era_facet 15th century.
16th century.
17th century.
url https://doi.org/10.1515/9783110760750
https://www.degruyter.com/isbn/9783110760750
https://www.degruyter.com/document/cover/isbn/9783110760750/original
illustrated Not Illustrated
doi_str_mv 10.1515/9783110760750
oclc_num 1291508844
work_keys_str_mv AT brahmsiris gezeichneteevidentiazeichnenaufkoloriertenpapiereninsudundnordvon1400bis1700
AT bojilovaelvira gezeichneteevidentiazeichnenaufkoloriertenpapiereninsudundnordvon1400bis1700
AT eusterschulteanne gezeichneteevidentiazeichnenaufkoloriertenpapiereninsudundnordvon1400bis1700
AT helffensteiniris gezeichneteevidentiazeichnenaufkoloriertenpapiereninsudundnordvon1400bis1700
AT haberlearmin gezeichneteevidentiazeichnenaufkoloriertenpapiereninsudundnordvon1400bis1700
AT keizerjoost gezeichneteevidentiazeichnenaufkoloriertenpapiereninsudundnordvon1400bis1700
AT mccarthyalexa gezeichneteevidentiazeichnenaufkoloriertenpapiereninsudundnordvon1400bis1700
AT mozererzsebet gezeichneteevidentiazeichnenaufkoloriertenpapiereninsudundnordvon1400bis1700
AT reuferclaudia gezeichneteevidentiazeichnenaufkoloriertenpapiereninsudundnordvon1400bis1700
AT sissisphilippa gezeichneteevidentiazeichnenaufkoloriertenpapiereninsudundnordvon1400bis1700
AT venatormichael gezeichneteevidentiazeichnenaufkoloriertenpapiereninsudundnordvon1400bis1700
status_str n
ids_txt_mv (DE-B1597)590064
(OCoLC)1291508844
carrierType_str_mv cr
hierarchy_parent_title Title is part of eBook package: De Gruyter DG Plus DeG Package 2022 Part 1
is_hierarchy_title Gezeichnete Evidentia : Zeichnen auf kolorierten Papieren in Süd und Nord von 1400 bis 1700 /
container_title Title is part of eBook package: De Gruyter DG Plus DeG Package 2022 Part 1
author2_original_writing_str_mv noLinkedField
noLinkedField
noLinkedField
noLinkedField
noLinkedField
noLinkedField
noLinkedField
noLinkedField
noLinkedField
noLinkedField
noLinkedField
noLinkedField
noLinkedField
noLinkedField
noLinkedField
noLinkedField
noLinkedField
noLinkedField
noLinkedField
noLinkedField
noLinkedField
noLinkedField
_version_ 1806144567073832960
fullrecord <?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?><collection xmlns="http://www.loc.gov/MARC21/slim"><record><leader>06386nam a22008055i 4500</leader><controlfield tag="001">9783110760750</controlfield><controlfield tag="003">DE-B1597</controlfield><controlfield tag="005">20230502090707.0</controlfield><controlfield tag="006">m|||||o||d||||||||</controlfield><controlfield tag="007">cr || ||||||||</controlfield><controlfield tag="008">230502t20212022gw fo d z ger d</controlfield><datafield tag="020" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">9783110760750</subfield></datafield><datafield tag="024" ind1="7" ind2=" "><subfield code="a">10.1515/9783110760750</subfield><subfield code="2">doi</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(DE-B1597)590064</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(OCoLC)1291508844</subfield></datafield><datafield tag="040" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">DE-B1597</subfield><subfield code="b">eng</subfield><subfield code="c">DE-B1597</subfield><subfield code="e">rda</subfield></datafield><datafield tag="041" ind1="0" ind2=" "><subfield code="a">ger</subfield></datafield><datafield tag="044" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">gw</subfield><subfield code="c">DE</subfield></datafield><datafield tag="050" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">NC225</subfield><subfield code="b">.G49 2022</subfield></datafield><datafield tag="100" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Brahms, Iris, </subfield><subfield code="e">author.</subfield><subfield code="4">aut</subfield><subfield code="4">http://id.loc.gov/vocabulary/relators/aut</subfield></datafield><datafield tag="245" ind1="1" ind2="0"><subfield code="a">Gezeichnete Evidentia :</subfield><subfield code="b">Zeichnen auf kolorierten Papieren in Süd und Nord von 1400 bis 1700 /</subfield><subfield code="c">Iris Brahms.</subfield></datafield><datafield tag="264" ind1=" " ind2="1"><subfield code="a">Berlin ;</subfield><subfield code="a">Boston : </subfield><subfield code="b">De Gruyter, </subfield><subfield code="c">[2021]</subfield></datafield><datafield tag="264" ind1=" " ind2="4"><subfield code="c">©2022</subfield></datafield><datafield tag="300" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">1 online resource (320 p.)</subfield></datafield><datafield tag="336" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">text</subfield><subfield code="b">txt</subfield><subfield code="2">rdacontent</subfield></datafield><datafield tag="337" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">computer</subfield><subfield code="b">c</subfield><subfield code="2">rdamedia</subfield></datafield><datafield tag="338" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">online resource</subfield><subfield code="b">cr</subfield><subfield code="2">rdacarrier</subfield></datafield><datafield tag="347" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">text file</subfield><subfield code="b">PDF</subfield><subfield code="2">rda</subfield></datafield><datafield tag="505" ind1="0" ind2="0"><subfield code="t">Frontmatter -- </subfield><subfield code="t">Inhaltsverzeichnis / Contents -- </subfield><subfield code="t">Vorwort und Dank / Preface -- </subfield><subfield code="t">Gezeichnete Evidentia. Zur Einführung / Drawn Evidentia. Introduction -- </subfield><subfield code="t">Gezeichnete Evidentia. Zur Einführung / Drawn Evidentia. Introduction -- </subfield><subfield code="t">(Inter-)Medialität bei Lorenzo Monaco / (Inter)mediality in the OEuvre of Lorenzo Monaco -- </subfield><subfield code="t">Von Licht und Stein? -- </subfield><subfield code="t">Intermediale Verfahren im studietto -- </subfield><subfield code="t">Zur Auslotung der Farbigkeit / Exploring Colourfulness -- </subfield><subfield code="t">auf giftig-grünem Kreidegrund -- </subfield><subfield code="t">Weiß auf Schwarz -- </subfield><subfield code="t">Assimilation an die Malerei: Die Suche nach dem Mittelton / Assimilating Painting: The Search for the Midtone -- </subfield><subfield code="t">Farbgrund und Glanzpunkt -- </subfield><subfield code="t">Free Ground -- </subfield><subfield code="t">Blaue und nicht-weiße Papiere: Zwischen Stilmerkmal und Ökonomie / Blue and non-white Papers: Stylistic and Economic Choices -- </subfield><subfield code="t">Govert Flinck’s Figure Studies on Blue Paper -- </subfield><subfield code="t">Zeichnen auf nicht-weißen Papieren -- </subfield><subfield code="t">Kunsttechnologische Untersuchungen / Art-technological Investigations -- </subfield><subfield code="t">Recycling durch Grundierung -- </subfield><subfield code="t">Drawing Techniques on Coloured Ground Paper -- </subfield><subfield code="t">Epilog / Epilogue -- </subfield><subfield code="t">Au fond – am Farbgrund der Zeichnungen. Epilog / Au fond – on the Colour Ground of the Drawings. Epilogue -- </subfield><subfield code="t">Bildnachweise / Image Credits</subfield></datafield><datafield tag="506" ind1="0" ind2=" "><subfield code="a">restricted access</subfield><subfield code="u">http://purl.org/coar/access_right/c_16ec</subfield><subfield code="f">online access with authorization</subfield><subfield code="2">star</subfield></datafield><datafield tag="520" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Drawings on paper produced in color or primed in color play a prominent role in the art of drawing in the early modern period. What influence did the single-colored surface have on the lines, the use of color and the modeling of light and shadow when the drawings were executed? What specific horizons of interpretation are associated with this drawing technique? For the first time, the contributions in the volume investigate these questions using case studies from the north and south. Methodologically up-to-date and from a multi-perspective perspective, they offer fundamentally new results on image-theoretical questions of Evidentia as well as on art-technological studies. The focus is on works by Lorenzo Monaco, Benozzo Gozzoli, Hans Pleydenwurff, Hendrick Goltzius, Rembrandt, Govert Flinck, Nicolas Poussin, Caspar Fraisinger, among others.</subfield></datafield><datafield tag="520" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Zeichnungen auf farbig hergestellten oder farbig grundierten Papieren spielen in der Zeichenkunst der Frühen Neuzeit eine herausragende Rolle. Welchen Einfluss etwa auf Linienführung, Farbverwendung und Licht-Schatten-Modellierung hatte die einfarbige Fläche bei der Ausführung der Zeichnungen? Welche spezifischen Deutungshorizonte stehen in Zusammenhang mit dieser Zeichentechnik? Die Beiträge des Bandes gehen erstmals diesen Fragen anhand von Fallbeispielen aus Nord und Süd nach. Methodisch aktuell und multiperspektivisch bieten sie grundlegend neue Ergebnisse zu bildtheoretischen Fragen der Evidentia sowie zu kunsttechnologischen Untersuchungen. Im Zentrum stehen dabei Werke u.a. von Lorenzo Monaco, Benozzo Gozzoli, Hans Pleydenwurff, Hendrick Goltzius, Rembrandt, Govert Flinck, Nicolas Poussin, Caspar Fraisinger. Mit einem Epilog von Anne Eusterschulte.</subfield></datafield><datafield tag="530" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Issued also in print.</subfield></datafield><datafield tag="538" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Mode of access: Internet via World Wide Web.</subfield></datafield><datafield tag="546" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">In German.</subfield></datafield><datafield tag="588" ind1="0" ind2=" "><subfield code="a">Description based on online resource; title from PDF title page (publisher's Web site, viewed 02. Mai 2023)</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="0"><subfield code="a">Drawing, European</subfield><subfield code="y">15th century.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="0"><subfield code="a">Drawing, European</subfield><subfield code="y">16th century.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="0"><subfield code="a">Drawing, European</subfield><subfield code="y">17th century.</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Drawing.</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Early Modern.</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Italy.</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Nicolas Poussin.</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Rembrandt.</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">colored paper.</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">cultural exchange.</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Bojilova, Elvira, </subfield><subfield code="e">contributor.</subfield><subfield code="4">ctb</subfield><subfield code="4">https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Brahms, Iris, </subfield><subfield code="e">contributor.</subfield><subfield code="4">ctb</subfield><subfield code="4">https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Eusterschulte, Anne, </subfield><subfield code="e">contributor.</subfield><subfield code="4">ctb</subfield><subfield code="4">https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Helffenstein, Iris, </subfield><subfield code="e">contributor.</subfield><subfield code="4">ctb</subfield><subfield code="4">https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Häberle, Armin, </subfield><subfield code="e">contributor.</subfield><subfield code="4">ctb</subfield><subfield code="4">https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Keizer, Joost, </subfield><subfield code="e">contributor.</subfield><subfield code="4">ctb</subfield><subfield code="4">https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">McCarthy, Alexa, </subfield><subfield code="e">contributor.</subfield><subfield code="4">ctb</subfield><subfield code="4">https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Mózer, Erzsébet, </subfield><subfield code="e">contributor.</subfield><subfield code="4">ctb</subfield><subfield code="4">https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Reufer, Claudia, </subfield><subfield code="e">contributor.</subfield><subfield code="4">ctb</subfield><subfield code="4">https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Sissis, Philippa, </subfield><subfield code="e">contributor.</subfield><subfield code="4">ctb</subfield><subfield code="4">https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Venator, Michael, </subfield><subfield code="e">contributor.</subfield><subfield code="4">ctb</subfield><subfield code="4">https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb</subfield></datafield><datafield tag="773" ind1="0" ind2="8"><subfield code="i">Title is part of eBook package:</subfield><subfield code="d">De Gruyter</subfield><subfield code="t">DG Plus DeG Package 2022 Part 1</subfield><subfield code="z">9783110766820</subfield></datafield><datafield tag="776" ind1="0" ind2=" "><subfield code="c">print</subfield><subfield code="z">9783110634495</subfield></datafield><datafield tag="856" ind1="4" ind2="0"><subfield code="u">https://doi.org/10.1515/9783110760750</subfield></datafield><datafield tag="856" ind1="4" ind2="0"><subfield code="u">https://www.degruyter.com/isbn/9783110760750</subfield></datafield><datafield tag="856" ind1="4" ind2="2"><subfield code="3">Cover</subfield><subfield code="u">https://www.degruyter.com/document/cover/isbn/9783110760750/original</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">978-3-11-076682-0 DG Plus DeG Package 2022 Part 1</subfield><subfield code="b">2022</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">EBA_CL_MUAR</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">EBA_DGALL</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">EBA_EBKALL</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">EBA_SSHALL</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">GBV-deGruyter-alles</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">PDA11SSHE</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">PDA5EBK</subfield></datafield></record></collection>