Lernwelt Makerspace : : Perspektiven im öffentlichen und wissenschaftlichen Kontext / / hrsg. von Viktoria Heinzel, Tobias Seidl, Richard Stang.

First developed in Anglo-American contexts, a makerspace is a new kind of teaching and learning space. Already popular outside institutions, colleges and libraries are now also developing concepts for makerspace design. This volume is the first systematic study of these developments, exploring conce...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Superior document:Title is part of eBook package: De Gruyter DG Plus DeG Package 2020 Part 1
MitwirkendeR:
HerausgeberIn:
Place / Publishing House:Berlin ;, Boston : : De Gruyter Saur, , [2020]
©2020
Year of Publication:2020
Language:German
Series:Lernwelten ,
Online Access:
Physical Description:1 online resource (IX, 225 p.)
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Table of Contents:
  • Frontmatter
  • Lernwelten
  • Inhalt
  • Einleitung
  • Teil I: Grundlagen
  • Perspektiven der Makerbewegung
  • Governanceformen von Makerspaces
  • Ziele von Makerspaces
  • Makerspace als Lehr- und Lernraum
  • Teil II: Makerspaces an Hochschulen
  • Makerspaces an Universitäten in Deutschland
  • Verbindung von Lehre, Forschung und Transfer
  • Steuerung und Evaluation
  • Lernen, Experimentieren und Gründen im Kontext des Bauhauses
  • Teil III: Makerspaces in kommunalen Kontexten
  • Makerspaces in Öffentlichen Bibliotheken
  • Makerspace als Lernraum
  • Gestalten – Schaffen – Spielen
  • Pop-Up-Makerspaces in Schulen
  • Inklusionsorientierter Makerspace als Lernort in der digitalisierten Gesellschaft
  • Part IV: Perspektiven
  • Collaborative Governance in Practice for fostering Makerspaces
  • Makerspace als „analoge“ Antwort auf „digitale“ Herausforderungen
  • Autorinnen, Autoren, Herausgeberin und Herausgeber
  • Register