Lernwelt Makerspace : : Perspektiven im öffentlichen und wissenschaftlichen Kontext / / hrsg. von Viktoria Heinzel, Tobias Seidl, Richard Stang.

First developed in Anglo-American contexts, a makerspace is a new kind of teaching and learning space. Already popular outside institutions, colleges and libraries are now also developing concepts for makerspace design. This volume is the first systematic study of these developments, exploring conce...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Superior document:Title is part of eBook package: De Gruyter DG Plus DeG Package 2020 Part 1
MitwirkendeR:
HerausgeberIn:
Place / Publishing House:Berlin ;, Boston : : De Gruyter Saur, , [2020]
©2020
Year of Publication:2020
Language:German
Series:Lernwelten ,
Online Access:
Physical Description:1 online resource (IX, 225 p.)
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
LEADER 06615nam a22009615i 4500
001 9783110665994
003 DE-B1597
005 20230228123812.0
006 m|||||o||d||||||||
007 cr || ||||||||
008 230228t20202020gw fo d z ger d
010 |a 2020936399 
020 |a 9783110665994 
024 7 |a 10.1515/9783110665994  |2 doi 
035 |a (DE-B1597)522751 
035 |a (OCoLC)1178769460 
040 |a DE-B1597  |b eng  |c DE-B1597  |e rda 
041 0 |a ger 
044 |a gw  |c DE 
050 4 |a TS171.57 
072 7 |a LAN025050  |2 bisacsh 
084 |a AL 43900  |q SEPA  |2 rvk  |0 (DE-625)rvk/3423: 
245 0 0 |a Lernwelt Makerspace :  |b Perspektiven im öffentlichen und wissenschaftlichen Kontext /  |c hrsg. von Viktoria Heinzel, Tobias Seidl, Richard Stang. 
264 1 |a Berlin ;  |a Boston :   |b De Gruyter Saur,   |c [2020] 
264 4 |c ©2020 
300 |a 1 online resource (IX, 225 p.) 
336 |a text  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a computer  |b c  |2 rdamedia 
338 |a online resource  |b cr  |2 rdacarrier 
347 |a text file  |b PDF  |2 rda 
490 0 |a Lernwelten ,  |x 2366-6374 
505 0 0 |t Frontmatter --   |t Lernwelten --   |t Inhalt --   |t Einleitung --   |t Teil I: Grundlagen --   |t Perspektiven der Makerbewegung --   |t Governanceformen von Makerspaces --   |t Ziele von Makerspaces --   |t Makerspace als Lehr- und Lernraum --   |t Teil II: Makerspaces an Hochschulen --   |t Makerspaces an Universitäten in Deutschland --   |t Verbindung von Lehre, Forschung und Transfer --   |t Steuerung und Evaluation --   |t Lernen, Experimentieren und Gründen im Kontext des Bauhauses --   |t Teil III: Makerspaces in kommunalen Kontexten --   |t Makerspaces in Öffentlichen Bibliotheken --   |t Makerspace als Lernraum --   |t Gestalten – Schaffen – Spielen --   |t Pop-Up-Makerspaces in Schulen --   |t Inklusionsorientierter Makerspace als Lernort in der digitalisierten Gesellschaft --   |t Part IV: Perspektiven --   |t Collaborative Governance in Practice for fostering Makerspaces --   |t Makerspace als „analoge“ Antwort auf „digitale“ Herausforderungen --   |t Autorinnen, Autoren, Herausgeberin und Herausgeber --   |t Register 
506 0 |a restricted access  |u http://purl.org/coar/access_right/c_16ec  |f online access with authorization  |2 star 
520 |a First developed in Anglo-American contexts, a makerspace is a new kind of teaching and learning space. Already popular outside institutions, colleges and libraries are now also developing concepts for makerspace design. This volume is the first systematic study of these developments, exploring concepts such as how the learning environment can be structured as a makerspace. 
520 |a Makerspaces entwickeln sich (stark inspiriert aus dem anglo-amerikanischen Kontext) zu einer neuen Art von Lehr- und Lernräumen. Neben der außerinstitutionellen Makerbewegung entwickeln unter anderem Hochschulen und Bibliotheken Konzepte zur Gestaltung von Makerspaces. In diesem Band werden diese Entwicklungen erstmalig grundlegend systematisiert und Konzepte vorgestellt, wie sich die Lernwelt „Makerspace" konturiert. 
530 |a Issued also in print. 
538 |a Mode of access: Internet via World Wide Web. 
546 |a In German. 
588 0 |a Description based on online resource; title from PDF title page (publisher's Web site, viewed 28. Feb 2023) 
650 4 |a Makerspace. 
650 7 |a LANGUAGE ARTS & DISCIPLINES / Library & Information Science / School Media.  |2 bisacsh 
700 1 |a Dobeleit, Daniela,   |e contributor.  |4 ctb  |4 https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb 
700 1 |a Ebner, Martin,   |e contributor.  |4 ctb  |4 https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb 
700 1 |a Harding, Steve,   |e contributor.  |4 ctb  |4 https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb 
700 1 |a Heinzel, Viktoria,   |e contributor.  |4 ctb  |4 https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb 
700 1 |a Heinzel, Viktoria,   |e editor.  |4 edt  |4 http://id.loc.gov/vocabulary/relators/edt 
700 1 |a Hollauf, Eva-Maria,   |e contributor.  |4 ctb  |4 https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb 
700 1 |a Jastram, Ben,   |e contributor.  |4 ctb  |4 https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb 
700 1 |a Köble, Miriam,   |e contributor.  |4 ctb  |4 https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb 
700 1 |a Lange, Bastian,   |e contributor.  |4 ctb  |4 https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb 
700 1 |a Linke, Hanna,   |e contributor.  |4 ctb  |4 https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb 
700 1 |a Luga, Jürgen,   |e contributor.  |4 ctb  |4 https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb 
700 1 |a Merkel, Janet,   |e contributor.  |4 ctb  |4 https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb 
700 1 |a Schmidt, Suntje,   |e contributor.  |4 ctb  |4 https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb 
700 1 |a Schön, Sandra,   |e contributor.  |4 ctb  |4 https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb 
700 1 |a Seidl, Tobias,   |e contributor.  |4 ctb  |4 https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb 
700 1 |a Seidl, Tobias,   |e editor.  |4 edt  |4 http://id.loc.gov/vocabulary/relators/edt 
700 1 |a Späth, Katharina,   |e contributor.  |4 ctb  |4 https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb 
700 1 |a Stang, Richard,   |e contributor.  |4 ctb  |4 https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb 
700 1 |a Stang, Richard,   |e editor.  |4 edt  |4 http://id.loc.gov/vocabulary/relators/edt 
700 1 |a Teufel, Marco,   |e contributor.  |4 ctb  |4 https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb 
700 1 |a Tiepmar, Jonas,   |e contributor.  |4 ctb  |4 https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb 
700 1 |a Weinhold, Joachim,   |e contributor.  |4 ctb  |4 https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb 
700 1 |a Wilkens, Leevke,   |e contributor.  |4 ctb  |4 https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb 
773 0 8 |i Title is part of eBook package:  |d De Gruyter  |t DG Plus DeG Package 2020 Part 1  |z 9783110696271 
773 0 8 |i Title is part of eBook package:  |d De Gruyter  |t EBOOK PACKAGE COMPLETE 2020  |z 9783110704518  |o ZDB-23-DGG 
773 0 8 |i Title is part of eBook package:  |d De Gruyter  |t EBOOK PACKAGE Library and Information Science 2020  |z 9783110704686  |o ZDB-23-DGB 
776 0 |c EPUB  |z 9783110662351 
776 0 |c print  |z 9783110662283 
856 4 0 |u https://doi.org/10.1515/9783110665994 
856 4 0 |u https://www.degruyter.com/isbn/9783110665994 
856 4 2 |3 Cover  |u https://www.degruyter.com/document/cover/isbn/9783110665994/original 
912 |a 978-3-11-069627-1 DG Plus DeG Package 2020 Part 1  |b 2020 
912 |a EBA_BACKALL 
912 |a EBA_CL_LB 
912 |a EBA_DGALL 
912 |a EBA_EBKALL 
912 |a EBA_SSHALL 
912 |a GBV-deGruyter-alles 
912 |a PDA11SSHE 
912 |a PDA5EBK 
912 |a ZDB-23-DGB  |b 2020 
912 |a ZDB-23-DGG  |b 2020