Teaching Artistic Research : : Conversations Across Cultures / / ed. by Ruth Mateus-Berr, Richard Jochum.
Seit künstlerische Forschung zu einem etablieren Paradigma in der Kunstvermittlung wurde, stellen sich Fragen: Wie bilden wir junge KünstlerInnen und DesignerInnen aus, damit sie sich aktiv an der Produktion von Wissen und ästhetischen Erfahrungen in einem erweiterten Bereich beteiligen? Wie bereite...
Saved in:
Superior document: | Title is part of eBook package: De Gruyter Art and Architecture eBook-Package 2020 |
---|---|
MitwirkendeR: | |
HerausgeberIn: | |
Place / Publishing House: | Berlin ;, Boston : : De Gruyter, , [2020] ©2020 |
Year of Publication: | 2020 |
Language: | English |
Series: | Edition Angewandte ,
|
Online Access: | |
Physical Description: | 1 online resource (224 p.) |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Other title: | Frontmatter -- Table of Contents -- PREFACE -- FOREWORD -- INTRODUCTION -- #1 ROLE MODELS -- ARTISTIC RESEARCH AS PRAXIS AND PEDAGOGY -- LIKE DRIVING AT NIGHT: A PROCESS-BASED, LEARNER-CENTERED APPROACH TO TEACHING ARTISTIC RESEARCH ACROSS DISCIPLINES -- LUDIC GAMES: PLAYFUL FORMS OF INSIGHT -- NONVERBAL WORDS: INVESTIGATING ARTISTIC METHODS AND CODES -- WORKING IN_BETWEEN. APPROACHING THE UNKNOWN -- WRITING AS ARTISTIC RESEARCH -- #2 HYBRIDITY IN MAKING: RETHINKING THE CURRICULUM -- AFTER ARTISTIC RESEARCH -- LEARNING FROM SOCIALLY-ENGAGED ARTISTIC RESEARCH PRACTICE -- IDENTIFYING AS ARTISTS, RESEARCHERS AND TEACHERS: AN ARTISTIC RESEARCH PROJECT FOCUSING ON ART EDUCATIONAL IDENTITIES -- ON THE INTERPLAY BETWEEN ARTISTIC RESEARCH AND EDUCATION IN THE ARTS: AN EXPERIMENT IN REFLEXIVE SENSITIZATION -- #3 HYBRID PEDAGOGIES: TEACHING FOR INTERDISCIPLINARITY -- COMMUNICATION, INTUITION AND TACIT KNOWLEDGE: CONSIDERATIONS ON EXPERIENCES IN AND WITH TEACHING -- EXPLORING INTERSECTIONS IN ART EDUCATION: A COUNTER ASSESSMENT OF SOCIALLY ENGAGED ARTS- AND COMMUNITY-BASED RESEARCH -- THREE APPROACHES TO TEACHING COLLABORATIVE ARTISTIC RESEARCH -- DIGITAL MUSICAL INSTRUMENTS, MAKING AND LEARNING -- THE ART OF MEDICINE: A NEW MEDICAL HUMANITIES GATEWAY COURSE -- WHITE MYTHOLOGIES AND EPISTEMIC REFUSALS: TEACHING ARTISTIC RESEARCH THROUGH INSTITUTIONAL CONFLICT -- AFTERWORD -- TOWARDS A FUTURE PARADIGM -- CURRICULUM VITAE |
---|---|
Summary: | Seit künstlerische Forschung zu einem etablieren Paradigma in der Kunstvermittlung wurde, stellen sich Fragen: Wie bilden wir junge KünstlerInnen und DesignerInnen aus, damit sie sich aktiv an der Produktion von Wissen und ästhetischen Erfahrungen in einem erweiterten Bereich beteiligen? Wie bereiten wir die Studierenden am besten auf ihre eigene künstlerische Forschung vor? Was soll ein Curriculum umfassen, das einer veränderten Lern,- Produktions- und Forschungslandschaft gerecht werden will? Und inwiefern unterscheidet sich die Lehre von «Kunst» von der Lehre «künstlerische Forschung»? Welche besonderen Fähigkeiten und Kompetenzen sollte ein Lehrender aufweisen? Auf der Basis eines Symposiums an der Universität für angewandte Kunst Wien bietet das Buch eine Vielzahl von durchdachten Antworten. With artistic research becoming an established paradigm in art education, several questions arise. How do we train young artists and designers to actively engage in the production of knowledge and aesthetic experiences in an expanded field? How do we best prepare students for their own artistic research? What comprises a curriculum that accommodates a changed learning, making, and research landscape? And what is the difference between teaching art and teaching artistic research? What are the specific skills and competences a teacher should have? Inspired by a symposium at the University of Applied Arts Vienna in 2018, this book presents a diversity of well-reasoned answers to these questions. |
Format: | Mode of access: Internet via World Wide Web. |
ISBN: | 9783110665215 9783110738230 9783110696288 9783110696271 9783110659061 9783110704655 9783110704785 9783110616859 9783110704716 9783110704518 |
ISSN: | 1866-248X |
DOI: | 10.1515/9783110665215 |
Access: | restricted access |
Hierarchical level: | Monograph |
Statement of Responsibility: | ed. by Ruth Mateus-Berr, Richard Jochum. |