FILS: Financial Literacy Study : : Validierung und Analyse einer schülerorientierten Financial Literacy / / Susanne Schürkmann.
Little quantitative research has been conducted in Germany concerning the financial literacy of secondary school students. This study addresses the content-based measurement of financial competency with the aim of analyzing students’ knowledge of how to manage debt, savings, insurance, and taxes, co...
Saved in:
Superior document: | Title is part of eBook package: De Gruyter DG OWV ebook Paket Lehrbücher Wirtschaftswiss. 2017 |
---|---|
VerfasserIn: | |
Place / Publishing House: | München ;, Wien : : De Gruyter Oldenbourg, , [2017] ©2017 |
Year of Publication: | 2017 |
Language: | German |
Series: | Schriftenreihe zur Ökonomischen Bildung ,
BAND |
Online Access: | |
Physical Description: | 1 online resource (179 p.) |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Table of Contents:
- Frontmatter
- Inhalt
- Abbildungsverzeichnis
- Tabellenverzeichnis
- Vorwort und Danksagung
- I Einleitung
- II Forschungsüberblick und Entwicklung von financial literacy
- III Entwicklung des Kompetenz- und Messmodells für FILS
- IV Validierung des Konstrukts in FILS
- V Auswertung in FILS
- Literaturverzeichnis
- Register