FILS: Financial Literacy Study : : Validierung und Analyse einer schülerorientierten Financial Literacy / / Susanne Schürkmann.

Little quantitative research has been conducted in Germany concerning the financial literacy of secondary school students. This study addresses the content-based measurement of financial competency with the aim of analyzing students’ knowledge of how to manage debt, savings, insurance, and taxes, co...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Superior document:Title is part of eBook package: De Gruyter DG OWV ebook Paket Lehrbücher Wirtschaftswiss. 2017
VerfasserIn:
Place / Publishing House:München ;, Wien : : De Gruyter Oldenbourg, , [2017]
©2017
Year of Publication:2017
Language:German
Series:Schriftenreihe zur Ökonomischen Bildung , BAND
Online Access:
Physical Description:1 online resource (179 p.)
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Table of Contents:
  • Frontmatter
  • Inhalt
  • Abbildungsverzeichnis
  • Tabellenverzeichnis
  • Vorwort und Danksagung
  • I Einleitung
  • II Forschungsüberblick und Entwicklung von financial literacy
  • III Entwicklung des Kompetenz- und Messmodells für FILS
  • IV Validierung des Konstrukts in FILS
  • V Auswertung in FILS
  • Literaturverzeichnis
  • Register