Praxishandbuch Rechtsfragen Social Media / / hrsg. von Andreas Splittgerber.

Not only in the private sphere but also in the world of business, social media have become an integral element in internal and external communication. Social media are evolving – and being transformed into services, products, and organizational structures. This work examines all of the common contem...

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Bibliographic Details
Superior document:Title is part of eBook package: De Gruyter DGBA Law - 2000 - 2014
MitwirkendeR:
HerausgeberIn:
Place / Publishing House:Berlin ;, Boston : : De Gruyter, , [2013]
©2014
Year of Publication:2013
Language:German
Series:De Gruyter Praxishandbuch
Online Access:
Physical Description:1 online resource (468 p.)
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Table of Contents:
  • Frontmatter
  • Vorwort
  • Inhaltsübersicht. Inhaltsverzeichnis. Abkürzungsverzeichnis
  • Literaturverzeichnis
  • Bearbeiterverzeichnis
  • Kapitel 1. Einführung Social Media
  • Kapitel 2. Die Social Media-Präsenz von Anfang bis Ende – rechtliche Grundlagen
  • Kapitel 3. Datenschutz
  • Kapitel 4. Immaterialgüterrechte
  • Kapitel 5. Social Media-Marketing-Recht
  • Kapitel 6. Rechtsschutz und Gerichtsverfahren
  • Kapitel 7. Arbeitsrecht
  • Kapitel 8. FAQs in ausgewählten Jurisdiktionen (in englischer Sprache)