Schulen bauen : : Leitlinien für Planung und Entwurf / / Leo Care; hrsg. von Prue Chiles.

For some time now, school buildings have represented an important field in architecture, and there is an enduring interest in the challenges this design task presents. This publication explains in eleven chapters the central parameters for this architectural typology: The role of the school in the c...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Superior document:Title is part of eBook package: De Gruyter DG Plus DeG Package 2015 Part 1
VerfasserIn:
MitwirkendeR:
HerausgeberIn:
Place / Publishing House:Basel : : Birkhäuser, , [2015]
©2015
Year of Publication:2015
Language:German
Online Access:
Physical Description:1 online resource (240 p.)
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
LEADER 05991nam a22008415i 4500
001 9783038215493
003 DE-B1597
005 20221004111318.0
006 m|||||o||d||||||||
007 cr || ||||||||
008 221004t20152015sz fo d z ger d
010 |a 2015429921 
019 |a (OCoLC)1013962652 
020 |a 9783038215493 
024 7 |a 10.1515/9783038215493  |2 doi 
035 |a (DE-B1597)253148 
035 |a (OCoLC)923400623 
040 |a DE-B1597  |b eng  |c DE-B1597  |e rda 
041 0 |a ger 
044 |a sz  |c CH 
050 0 0 |a LB3205  |b .S38 2015 
050 4 |a LB3219 
072 7 |a ARC011000  |2 bisacsh 
082 0 4 |8 1u  |a 727  |q DE-101  |2 22/ger 
100 1 |a Care, Leo,   |e author.  |4 aut  |4 http://id.loc.gov/vocabulary/relators/aut 
245 1 0 |a Schulen bauen :  |b Leitlinien für Planung und Entwurf /  |c Leo Care; hrsg. von Prue Chiles. 
264 1 |a Basel :   |b Birkhäuser,   |c [2015] 
264 4 |c ©2015 
300 |a 1 online resource (240 p.) 
336 |a text  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a computer  |b c  |2 rdamedia 
338 |a online resource  |b cr  |2 rdacarrier 
347 |a text file  |b PDF  |2 rda 
505 0 0 |t Frontmatter --   |t Die Autoren --   |t Inhalt --   |t Vorwort --   |t Einleitung: Perspektiven des Schulbaus --   |t 1. Vom Lernkonzept zur architektonischen Form --   |t 2. Natur, Ökologie und Umwelt --   |t 3. Flexible Lernräume --   |t 4. Schulen in ihrem Umfeld --   |t 5. Partizipation am Entwurfs- und Bauprozess --   |t 6. Lernen außerhalb des Klassenraums --   |t 7. Das Schulgelände als Lernraum --   |t 8. Förderschule und Inklusion --   |t 9. Umbau und Erweiterung von Schulbauten --   |t 10. Einrichtung und Möblierung --   |t Weiterführende Literatur --   |t Register der Bauten, Architekten und Orte --   |t Bildnachweis 
506 0 |a restricted access  |u http://purl.org/coar/access_right/c_16ec  |f online access with authorization  |2 star 
520 |a For some time now, school buildings have represented an important field in architecture, and there is an enduring interest in the challenges this design task presents. This publication explains in eleven chapters the central parameters for this architectural typology: The role of the school in the community or neighborhood, questions of sustainability, flexible spaces for learning, the role of furniture, participation in the design process, learning outside the classroom, landscape design, opportunities and challenges of special schools, and the role of new pedagogical concepts. Each theme is thoroughly investigated and illustrated with numerous buildings presenting model solutions for specific problems or aspects. 
520 |a Seit langer Zeit stellen Schulbauten ein großes Aufgabengebiet für die Architektur dar und es gibt ein nachhaltiges Interesse an dieser Bauaufgabe. Diese Publikation erläutert in elf Kapiteln zentrale Parameter für diesen Bautyp: die Rolle der Schule für Gemeinde oder Stadtviertel, Fragen der Nachhaltigkeit, flexible Räume zum Lernen, geeignete Möblierung, Partizipationsprozesse im Entwurf, Lernen außerhalb des Klassenzimmers, Außenraumgestaltung, Chancen und Anforderungen der inklusiven Beschulung, die Rolle neuer pädagogischer Konzepte. Jedes Thema wird ausführlich beleuchtet und mit zahlreichen gebauten Beispielen illustriert. Bei diesen geht es nicht um eine komplette Gebäudedokumentation, sondern um die Darstellung einer vorbildlichen Lösung für den jeweiligen Aspekt. Neben internationalen Beispielen werden ebenso wegweisende Projekte aus dem deutschsprachigen Raum dokumentiert, darunter die Carl-Bolle-Grundschule in Berlin (Die Baupiloten), der Postfossile „Ecowoodbox“ Kindergarten in Hannover (Despang Architekten) oder das Dänische Gymnasium A. P. Møller-Skolen in Schleswig (Arkitektfirmaet C. F. Møller). 
530 |a Issued also in print. 
538 |a Mode of access: Internet via World Wide Web. 
546 |a In German. 
588 0 |a Description based on online resource; title from PDF title page (publisher's Web site, viewed 04. Okt 2022) 
650 0 |a Architecture, Modern  |y 20th century  |v Designs and plans. 
650 0 |a Architecture, Modern  |y 20th century. 
650 0 |a School buildings  |x Design and construction. 
650 7 |a ARCHITECTURE / Buildings / Public, Commercial & Industrial.  |2 bisacsh 
700 1 |a Care, Leo,   |e contributor.  |4 ctb  |4 https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb 
700 1 |a Chiles, Prue,   |e contributor.  |4 ctb  |4 https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb 
700 1 |a Chiles, Prue,   |e editor.  |4 edt  |4 http://id.loc.gov/vocabulary/relators/edt 
700 1 |a Evans, Howard,   |e contributor.  |4 ctb  |4 https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb 
700 1 |a Holder, Anna,   |e contributor.  |4 ctb  |4 https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb 
700 1 |a Kemp, Claire,   |e contributor.  |4 ctb  |4 https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb 
773 0 8 |i Title is part of eBook package:  |d De Gruyter  |t DG Plus DeG Package 2015 Part 1  |z 9783110762518 
773 0 8 |i Title is part of eBook package:  |d De Gruyter  |t DG Plus eBook-Package 2015  |z 9783110700985 
773 0 8 |i Title is part of eBook package:  |d De Gruyter  |t EBOOK PACKAGE Arts, Architecture and Design 2015  |z 9783110438642  |o ZDB-23-DKA 
773 0 8 |i Title is part of eBook package:  |d De Gruyter  |t EBOOK PACKAGE COMPLETE 2015  |z 9783110439687  |o ZDB-23-DGG 
776 0 |c print  |z 9783034607506 
856 4 0 |u https://doi.org/10.1515/9783038215493 
856 4 0 |u https://www.degruyter.com/isbn/9783038215493 
856 4 2 |3 Cover  |u https://www.degruyter.com/document/cover/isbn/9783038215493/original 
912 |a 978-3-11-070098-5 DG Plus eBook-Package 2015  |b 2015 
912 |a 978-3-11-076251-8 DG Plus DeG Package 2015 Part 1  |b 2015 
912 |a EBA_BACKALL 
912 |a EBA_CL_AD 
912 |a EBA_DGALL 
912 |a EBA_EBKALL 
912 |a EBA_SSHALL 
912 |a EBA_STMALL 
912 |a GBV-deGruyter-alles 
912 |a PDA11SSHE 
912 |a PDA12STME 
912 |a PDA5EBK 
912 |a ZDB-23-DGG  |b 2015 
912 |a ZDB-23-DKA  |b 2015