Konstruktion Von Sprache und Sprachwissen : : Eine Empirische Studie Zur Schriftsprachaneignung Sprachstarker und Sprachschwacher Kinder.

The German Linguistic Studies Series is a comprehensive and outstanding forum in its field. It has borne the name of its subject in its title since the foundation of the series in the eighth decade of the last century. The series is comprehensive in the broad spectrum of topics covered (language lev...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Superior document:Reihe Germanistische Linguistik Series ; v.309
:
Place / Publishing House:Berlin/Boston : : Walter de Gruyter GmbH,, 2018.
©2018.
Year of Publication:2018
Edition:1st ed.
Language:German
Series:Reihe Germanistische Linguistik Series
Online Access:
Physical Description:1 online resource (340 pages)
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
id 5005511084
ctrlnum (MiAaPQ)5005511084
(Au-PeEL)EBL5511084
(OCoLC)1076473119
collection bib_alma
record_format marc
spelling Schaller, Pascale.
Konstruktion Von Sprache und Sprachwissen : Eine Empirische Studie Zur Schriftsprachaneignung Sprachstarker und Sprachschwacher Kinder.
1st ed.
Berlin/Boston : Walter de Gruyter GmbH, 2018.
©2018.
1 online resource (340 pages)
text txt rdacontent
computer c rdamedia
online resource cr rdacarrier
Reihe Germanistische Linguistik Series ; v.309
Intro -- Vorwort -- Inhalt -- 1. Einleitung -- 2. Thematik und Übersicht -- I. Forschungstheoretischer Hintergrund -- 3. Soziogenese und Ontogenese der Schriftsprache -- 4. Schreiben als Prozess -- 5. Grundlagen und Formen der Sprachbetrachtung -- 6. Sprachliche Konstruktionen zwischen Produkt, Prozess und Sprachwissen -- II. Konzeptualisierung der Untersuchung -- 7. Herleitung der Forschungsfragen -- 8. Operationalisierung der Variablen -- 9. Erhebungsinstrumente und Methode -- 10. Korpus und Beschreibung der Stichprobe -- III. Untersuchungsbericht -- 11. Auswertungen entlang der Hauptfragestellungen -- 12. Zusammenfassung und Diskussion -- 13. Fazit und Ausblick -- IV. Anhang -- 14. Bibliographie -- 15. Abbildungs- und Tabellenverzeichnis -- 16. Erhebungsmaterial -- 17. Exemplarische Auszüge aus dem Datenkorpus -- Register.
The German Linguistic Studies Series is a comprehensive and outstanding forum in its field. It has borne the name of its subject in its title since the foundation of the series in the eighth decade of the last century. The series is comprehensive in the broad spectrum of topics covered (language levels, varieties, communication forms, epochs) in the range of research perspectives (theoretical and empirical studies, fundamental research and applications, interdisciplinarity with psychology, the social sciences etc.) and methodologies (the sole criterion is quality), in the rhythm of research (trends are perceived and also set, achievements are secured) and in the forms of presentation (monographs, textbooks, collected volumes, dictionaries). Professorial theses, outstanding doctoral theses, pioneering research findings from wider contexts, but also the surprising ‛stroke of genius' set the standards for inclusion in the series.
Description based on publisher supplied metadata and other sources.
Electronic reproduction. Ann Arbor, Michigan : ProQuest Ebook Central, 2024. Available via World Wide Web. Access may be limited to ProQuest Ebook Central affiliated libraries.
Electronic books.
Print version: Schaller, Pascale Konstruktion Von Sprache und Sprachwissen Berlin/Boston : Walter de Gruyter GmbH,c2018 9783110553277
ProQuest (Firm)
Reihe Germanistische Linguistik Series
https://ebookcentral.proquest.com/lib/oeawat/detail.action?docID=5511084 Click to View
language German
format eBook
author Schaller, Pascale.
spellingShingle Schaller, Pascale.
Konstruktion Von Sprache und Sprachwissen : Eine Empirische Studie Zur Schriftsprachaneignung Sprachstarker und Sprachschwacher Kinder.
Reihe Germanistische Linguistik Series ;
Intro -- Vorwort -- Inhalt -- 1. Einleitung -- 2. Thematik und Übersicht -- I. Forschungstheoretischer Hintergrund -- 3. Soziogenese und Ontogenese der Schriftsprache -- 4. Schreiben als Prozess -- 5. Grundlagen und Formen der Sprachbetrachtung -- 6. Sprachliche Konstruktionen zwischen Produkt, Prozess und Sprachwissen -- II. Konzeptualisierung der Untersuchung -- 7. Herleitung der Forschungsfragen -- 8. Operationalisierung der Variablen -- 9. Erhebungsinstrumente und Methode -- 10. Korpus und Beschreibung der Stichprobe -- III. Untersuchungsbericht -- 11. Auswertungen entlang der Hauptfragestellungen -- 12. Zusammenfassung und Diskussion -- 13. Fazit und Ausblick -- IV. Anhang -- 14. Bibliographie -- 15. Abbildungs- und Tabellenverzeichnis -- 16. Erhebungsmaterial -- 17. Exemplarische Auszüge aus dem Datenkorpus -- Register.
author_facet Schaller, Pascale.
author_variant p s ps
author_sort Schaller, Pascale.
title Konstruktion Von Sprache und Sprachwissen : Eine Empirische Studie Zur Schriftsprachaneignung Sprachstarker und Sprachschwacher Kinder.
title_sub Eine Empirische Studie Zur Schriftsprachaneignung Sprachstarker und Sprachschwacher Kinder.
title_full Konstruktion Von Sprache und Sprachwissen : Eine Empirische Studie Zur Schriftsprachaneignung Sprachstarker und Sprachschwacher Kinder.
title_fullStr Konstruktion Von Sprache und Sprachwissen : Eine Empirische Studie Zur Schriftsprachaneignung Sprachstarker und Sprachschwacher Kinder.
title_full_unstemmed Konstruktion Von Sprache und Sprachwissen : Eine Empirische Studie Zur Schriftsprachaneignung Sprachstarker und Sprachschwacher Kinder.
title_auth Konstruktion Von Sprache und Sprachwissen : Eine Empirische Studie Zur Schriftsprachaneignung Sprachstarker und Sprachschwacher Kinder.
title_new Konstruktion Von Sprache und Sprachwissen :
title_sort konstruktion von sprache und sprachwissen : eine empirische studie zur schriftsprachaneignung sprachstarker und sprachschwacher kinder.
series Reihe Germanistische Linguistik Series ;
series2 Reihe Germanistische Linguistik Series ;
publisher Walter de Gruyter GmbH,
publishDate 2018
physical 1 online resource (340 pages)
edition 1st ed.
contents Intro -- Vorwort -- Inhalt -- 1. Einleitung -- 2. Thematik und Übersicht -- I. Forschungstheoretischer Hintergrund -- 3. Soziogenese und Ontogenese der Schriftsprache -- 4. Schreiben als Prozess -- 5. Grundlagen und Formen der Sprachbetrachtung -- 6. Sprachliche Konstruktionen zwischen Produkt, Prozess und Sprachwissen -- II. Konzeptualisierung der Untersuchung -- 7. Herleitung der Forschungsfragen -- 8. Operationalisierung der Variablen -- 9. Erhebungsinstrumente und Methode -- 10. Korpus und Beschreibung der Stichprobe -- III. Untersuchungsbericht -- 11. Auswertungen entlang der Hauptfragestellungen -- 12. Zusammenfassung und Diskussion -- 13. Fazit und Ausblick -- IV. Anhang -- 14. Bibliographie -- 15. Abbildungs- und Tabellenverzeichnis -- 16. Erhebungsmaterial -- 17. Exemplarische Auszüge aus dem Datenkorpus -- Register.
isbn 9783110555165
9783110553277
genre Electronic books.
genre_facet Electronic books.
url https://ebookcentral.proquest.com/lib/oeawat/detail.action?docID=5511084
illustrated Not Illustrated
oclc_num 1076473119
work_keys_str_mv AT schallerpascale konstruktionvonspracheundsprachwisseneineempirischestudiezurschriftsprachaneignungsprachstarkerundsprachschwacherkinder
status_str n
ids_txt_mv (MiAaPQ)5005511084
(Au-PeEL)EBL5511084
(OCoLC)1076473119
carrierType_str_mv cr
hierarchy_parent_title Reihe Germanistische Linguistik Series ; v.309
is_hierarchy_title Konstruktion Von Sprache und Sprachwissen : Eine Empirische Studie Zur Schriftsprachaneignung Sprachstarker und Sprachschwacher Kinder.
container_title Reihe Germanistische Linguistik Series ; v.309
marc_error Info : MARC8 translation shorter than ISO-8859-1, choosing MARC8. --- [ 856 : z ]
_version_ 1792331055212003329
fullrecord <?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?><collection xmlns="http://www.loc.gov/MARC21/slim"><record><leader>03454nam a22003973i 4500</leader><controlfield tag="001">5005511084</controlfield><controlfield tag="003">MiAaPQ</controlfield><controlfield tag="005">20240229073831.0</controlfield><controlfield tag="006">m o d | </controlfield><controlfield tag="007">cr cnu||||||||</controlfield><controlfield tag="008">240229s2018 xx o ||||0 ger d</controlfield><datafield tag="020" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">9783110555165</subfield><subfield code="q">(electronic bk.)</subfield></datafield><datafield tag="020" ind1=" " ind2=" "><subfield code="z">9783110553277</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(MiAaPQ)5005511084</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(Au-PeEL)EBL5511084</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(OCoLC)1076473119</subfield></datafield><datafield tag="040" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">MiAaPQ</subfield><subfield code="b">eng</subfield><subfield code="e">rda</subfield><subfield code="e">pn</subfield><subfield code="c">MiAaPQ</subfield><subfield code="d">MiAaPQ</subfield></datafield><datafield tag="100" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Schaller, Pascale.</subfield></datafield><datafield tag="245" ind1="1" ind2="0"><subfield code="a">Konstruktion Von Sprache und Sprachwissen :</subfield><subfield code="b">Eine Empirische Studie Zur Schriftsprachaneignung Sprachstarker und Sprachschwacher Kinder.</subfield></datafield><datafield tag="250" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">1st ed.</subfield></datafield><datafield tag="264" ind1=" " ind2="1"><subfield code="a">Berlin/Boston :</subfield><subfield code="b">Walter de Gruyter GmbH,</subfield><subfield code="c">2018.</subfield></datafield><datafield tag="264" ind1=" " ind2="4"><subfield code="c">©2018.</subfield></datafield><datafield tag="300" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">1 online resource (340 pages)</subfield></datafield><datafield tag="336" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">text</subfield><subfield code="b">txt</subfield><subfield code="2">rdacontent</subfield></datafield><datafield tag="337" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">computer</subfield><subfield code="b">c</subfield><subfield code="2">rdamedia</subfield></datafield><datafield tag="338" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">online resource</subfield><subfield code="b">cr</subfield><subfield code="2">rdacarrier</subfield></datafield><datafield tag="490" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Reihe Germanistische Linguistik Series ;</subfield><subfield code="v">v.309</subfield></datafield><datafield tag="505" ind1="0" ind2=" "><subfield code="a">Intro -- Vorwort -- Inhalt -- 1. Einleitung -- 2. Thematik und Übersicht -- I. Forschungstheoretischer Hintergrund -- 3. Soziogenese und Ontogenese der Schriftsprache -- 4. Schreiben als Prozess -- 5. Grundlagen und Formen der Sprachbetrachtung -- 6. Sprachliche Konstruktionen zwischen Produkt, Prozess und Sprachwissen -- II. Konzeptualisierung der Untersuchung -- 7. Herleitung der Forschungsfragen -- 8. Operationalisierung der Variablen -- 9. Erhebungsinstrumente und Methode -- 10. Korpus und Beschreibung der Stichprobe -- III. Untersuchungsbericht -- 11. Auswertungen entlang der Hauptfragestellungen -- 12. Zusammenfassung und Diskussion -- 13. Fazit und Ausblick -- IV. Anhang -- 14. Bibliographie -- 15. Abbildungs- und Tabellenverzeichnis -- 16. Erhebungsmaterial -- 17. Exemplarische Auszüge aus dem Datenkorpus -- Register.</subfield></datafield><datafield tag="520" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">The German Linguistic Studies Series is a comprehensive and outstanding forum in its field. It has borne the name of its subject in its title since the foundation of the series in the eighth decade of the last century. The series is comprehensive in the broad spectrum of topics covered (language levels, varieties, communication forms, epochs) in the range of research perspectives (theoretical and empirical studies, fundamental research and applications, interdisciplinarity with psychology, the social sciences etc.) and methodologies (the sole criterion is quality), in the rhythm of research (trends are perceived and also set, achievements are secured) and in the forms of presentation (monographs, textbooks, collected volumes, dictionaries). Professorial theses, outstanding doctoral theses, pioneering research findings from wider contexts, but also the surprising ‛stroke of genius' set the standards for inclusion in the series.</subfield></datafield><datafield tag="588" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Description based on publisher supplied metadata and other sources.</subfield></datafield><datafield tag="590" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Electronic reproduction. Ann Arbor, Michigan : ProQuest Ebook Central, 2024. Available via World Wide Web. Access may be limited to ProQuest Ebook Central affiliated libraries. </subfield></datafield><datafield tag="655" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Electronic books.</subfield></datafield><datafield tag="776" ind1="0" ind2="8"><subfield code="i">Print version:</subfield><subfield code="a">Schaller, Pascale</subfield><subfield code="t">Konstruktion Von Sprache und Sprachwissen</subfield><subfield code="d">Berlin/Boston : Walter de Gruyter GmbH,c2018</subfield><subfield code="z">9783110553277</subfield></datafield><datafield tag="797" ind1="2" ind2=" "><subfield code="a">ProQuest (Firm)</subfield></datafield><datafield tag="830" ind1=" " ind2="0"><subfield code="a">Reihe Germanistische Linguistik Series</subfield></datafield><datafield tag="856" ind1="4" ind2="0"><subfield code="u">https://ebookcentral.proquest.com/lib/oeawat/detail.action?docID=5511084</subfield><subfield code="z">Click to View</subfield></datafield></record></collection>