Inszenierungen Zeitgenössischer Propaganda : : Kampagnenfilme Im Dienste des Gemeinwohls.
"Don't drink and drive!", "Respect Covid regulations!", or "Don't get the vaccine!": In the public spheres of democratic societies, there are many insistent audiovisual messages that appeal to the public in the name of the "common good". This monogra...
Saved in:
Superior document: | Cinepoetics Series ; v.14 |
---|---|
: | |
Place / Publishing House: | Berlin/Boston : : Walter de Gruyter GmbH,, 2023. ©2024. |
Year of Publication: | 2023 |
Edition: | 1st ed. |
Language: | German |
Series: | Cinepoetics Series
|
Physical Description: | 1 online resource (488 pages) |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Table of Contents:
- Frontmatter
- Danksagung
- Vorwort
- Inhaltsverzeichnis
- 1 Einleitung
- Teil I: Zugänge
- 2 Gemeinwohlappelle – Weltbilder zwischen Propaganda und sozialem Marketing
- 3 Überredung als Fiktionalisierung – Poetiken der Persuasion und die Poiesis des Filme-Sehens
- Teil II: Inszenierungen
- 4 ‚Feel-Bad Movies‘ – zur Überzeugungskraft schlechter Zuschauergefühle
- 5 ‚Metaphors we should live by‘ – zur Metaphorik von Social Advertisements
- Teil III: Diskursformationen
- 6 Streitende Bilder – zur Grundmetaphorik audiovisueller Diskursformationen
- 7 Es wird gewesen sein – filmische Zeit-Räume präventiven Denkens
- 8 Schlussbetrachtungen
- Literaturverzeichnis
- Verzeichnis audiovisueller Quellen
- Abbildungsverzeichnis
- Namensregister
- Filmregister
- Farbabbildungen