Inszenierungen Zeitgenössischer Propaganda : : Kampagnenfilme Im Dienste des Gemeinwohls.

"Don't drink and drive!", "Respect Covid regulations!", or "Don't get the vaccine!": In the public spheres of democratic societies, there are many insistent audiovisual messages that appeal to the public in the name of the "common good". This monogra...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Superior document:Cinepoetics Series ; v.14
:
Place / Publishing House:Berlin/Boston : : Walter de Gruyter GmbH,, 2023.
©2024.
Year of Publication:2023
Edition:1st ed.
Language:German
Series:Cinepoetics Series
Physical Description:1 online resource (488 pages)
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Table of Contents:
  • Frontmatter
  • Danksagung
  • Vorwort
  • Inhaltsverzeichnis
  • 1 Einleitung
  • Teil I: Zugänge
  • 2 Gemeinwohlappelle – Weltbilder zwischen Propaganda und sozialem Marketing
  • 3 Überredung als Fiktionalisierung – Poetiken der Persuasion und die Poiesis des Filme-Sehens
  • Teil II: Inszenierungen
  • 4 ‚Feel-Bad Movies‘ – zur Überzeugungskraft schlechter Zuschauergefühle
  • 5 ‚Metaphors we should live by‘ – zur Metaphorik von Social Advertisements
  • Teil III: Diskursformationen
  • 6 Streitende Bilder – zur Grundmetaphorik audiovisueller Diskursformationen
  • 7 Es wird gewesen sein – filmische Zeit-Räume präventiven Denkens
  • 8 Schlussbetrachtungen
  • Literaturverzeichnis
  • Verzeichnis audiovisueller Quellen
  • Abbildungsverzeichnis
  • Namensregister
  • Filmregister
  • Farbabbildungen