Kontexte kreativen Schreibens : : Eine Standortbestimmung in Theorie und Praxis.

Creative writing is booming: in writing institutes, adult education centers and schools, in therapy and integration work, as well as in writing workshops for amateurs. Universities in German-speaking countries are also are also discovering creative writing as a subject for further education and trai...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
:
TeilnehmendeR:
Place / Publishing House:Berlin : : Frank & Timme,, 2021.
©2021.
Year of Publication:2021
Language:German
Physical Description:1 online resource (403 pages)
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
id 993562020604498
ctrlnum (CKB)5590000000551125
(MiAaPQ)EBC6854172
(Au-PeEL)EBL6854172
(OCoLC)1272925483
(oapen)https://directory.doabooks.org/handle/20.500.12854/71778
(EXLCZ)995590000000551125
collection bib_alma
record_format marc
spelling Willms, Weertje.
Kontexte kreativen Schreibens : Eine Standortbestimmung in Theorie und Praxis.
Chapter Uncreative Writing
Berlin Frank & Timme 2021
Berlin : Frank & Timme, 2021.
©2021.
1 online resource (403 pages)
text txt rdacontent
computer c rdamedia
online resource cr rdacarrier
Description based on publisher supplied metadata and other sources.
Intro -- WEERTJE WILLMS UND MARTINA BACKES Kontexte kreativen Schreibens -- URSULA ZIAJA Was ist Kreativität? -- KATHARINA ERHARD Kreatives Schreiben im Gehirn -- RUTH NEUBAUER-PETZOLDT Zwischen Flow und Grit -- ANNETTE PEHNT Schreiben lehren und lernen -- NADJA SENNEWALD UND KATRIN GIRGENSOHN Kreatives Schreiben studieren -- JULIA GENZ Ein ereignisorientierter Ansatz des kreativen Schreibens an Hochschulen - vorgestellt am Beispiel ‚Zeit' -- LEA GRIMM Kreatives und Literarisches Schreiben im inklusiven Kontext -- SILKE MARTIN FilmBildung, Collage und Lifewriting für ältere Menschen -- STEFANIE POHLE Uncreative Writing -- FABIAN BERANOVSKY Liminalkonzepte kreativen Schreibens -- NICOLA KÖNIG Schreibenlernen! -- VIOLA KÜHN Kreatives Schreiben für Grundschulkinder innerhalb und außerhalb der Schule -- CHRISTIAN HEIGEL Kreativität mit Ziel -- ERWIN KROTTENTHALER UND WEERTJE WILLMS Das Literaturpädagogische Zentrum (LpZ) am Literaturhaus Stuttgart -- CORNELIA FLOETH Erzähl mir keine Märchen! Oder doch? -- THERESA RÜGER „Ich wollte bleiben. Ich ging." -- JOSÉ F. A. OLIVER Auch die Sprache wird in die Flucht geschlagen oder Warum wir eine Poetik der Zärtlichkeit brauchen -- Literaturverzeichnis -- Verzeichnis der Autorinnen und Autoren.
Creative writing is booming: in writing institutes, adult education centers and schools, in therapy and integration work, as well as in writing workshops for amateurs. Universities in German-speaking countries are also are also discovering creative writing as a subject for further education and training. Contexts of Creative Writing provides a comprehensive overview of the diverse fields of creative writing and sheds light on both theory and practice. Thus, alongside contributions from various academic disciplines - such as didactics, linguistics, literary studies, media studies and medicine - there are also reports from social work, schools or the cultural sector. The spectrum of the presentations ranges from theoretical discussions and conceptualization to insights into writing workshops at various institutions and the presentation of concrete teaching models.
German
Creative writing & creative writing guides bicssc
linguistics bicssc
Literary studies: general bicssc
German bicssc
Creative writing; literature; lingusitics; didactics; medicin; creativity; scientific writing
3-7329-9365-5
Backes, Martina.
language German
format eBook
author Willms, Weertje.
spellingShingle Willms, Weertje.
Kontexte kreativen Schreibens : Eine Standortbestimmung in Theorie und Praxis.
Intro -- WEERTJE WILLMS UND MARTINA BACKES Kontexte kreativen Schreibens -- URSULA ZIAJA Was ist Kreativität? -- KATHARINA ERHARD Kreatives Schreiben im Gehirn -- RUTH NEUBAUER-PETZOLDT Zwischen Flow und Grit -- ANNETTE PEHNT Schreiben lehren und lernen -- NADJA SENNEWALD UND KATRIN GIRGENSOHN Kreatives Schreiben studieren -- JULIA GENZ Ein ereignisorientierter Ansatz des kreativen Schreibens an Hochschulen - vorgestellt am Beispiel ‚Zeit' -- LEA GRIMM Kreatives und Literarisches Schreiben im inklusiven Kontext -- SILKE MARTIN FilmBildung, Collage und Lifewriting für ältere Menschen -- STEFANIE POHLE Uncreative Writing -- FABIAN BERANOVSKY Liminalkonzepte kreativen Schreibens -- NICOLA KÖNIG Schreibenlernen! -- VIOLA KÜHN Kreatives Schreiben für Grundschulkinder innerhalb und außerhalb der Schule -- CHRISTIAN HEIGEL Kreativität mit Ziel -- ERWIN KROTTENTHALER UND WEERTJE WILLMS Das Literaturpädagogische Zentrum (LpZ) am Literaturhaus Stuttgart -- CORNELIA FLOETH Erzähl mir keine Märchen! Oder doch? -- THERESA RÜGER „Ich wollte bleiben. Ich ging." -- JOSÉ F. A. OLIVER Auch die Sprache wird in die Flucht geschlagen oder Warum wir eine Poetik der Zärtlichkeit brauchen -- Literaturverzeichnis -- Verzeichnis der Autorinnen und Autoren.
author_facet Willms, Weertje.
Backes, Martina.
author_variant w w ww
author2 Backes, Martina.
author2_variant m b mb
author2_role TeilnehmendeR
author_sort Willms, Weertje.
title Kontexte kreativen Schreibens : Eine Standortbestimmung in Theorie und Praxis.
title_sub Eine Standortbestimmung in Theorie und Praxis.
title_full Kontexte kreativen Schreibens : Eine Standortbestimmung in Theorie und Praxis.
title_fullStr Kontexte kreativen Schreibens : Eine Standortbestimmung in Theorie und Praxis.
title_full_unstemmed Kontexte kreativen Schreibens : Eine Standortbestimmung in Theorie und Praxis.
title_auth Kontexte kreativen Schreibens : Eine Standortbestimmung in Theorie und Praxis.
title_alt Chapter Uncreative Writing
title_new Kontexte kreativen Schreibens :
title_sort kontexte kreativen schreibens : eine standortbestimmung in theorie und praxis.
publisher Frank & Timme
Frank & Timme,
publishDate 2021
physical 1 online resource (403 pages)
contents Intro -- WEERTJE WILLMS UND MARTINA BACKES Kontexte kreativen Schreibens -- URSULA ZIAJA Was ist Kreativität? -- KATHARINA ERHARD Kreatives Schreiben im Gehirn -- RUTH NEUBAUER-PETZOLDT Zwischen Flow und Grit -- ANNETTE PEHNT Schreiben lehren und lernen -- NADJA SENNEWALD UND KATRIN GIRGENSOHN Kreatives Schreiben studieren -- JULIA GENZ Ein ereignisorientierter Ansatz des kreativen Schreibens an Hochschulen - vorgestellt am Beispiel ‚Zeit' -- LEA GRIMM Kreatives und Literarisches Schreiben im inklusiven Kontext -- SILKE MARTIN FilmBildung, Collage und Lifewriting für ältere Menschen -- STEFANIE POHLE Uncreative Writing -- FABIAN BERANOVSKY Liminalkonzepte kreativen Schreibens -- NICOLA KÖNIG Schreibenlernen! -- VIOLA KÜHN Kreatives Schreiben für Grundschulkinder innerhalb und außerhalb der Schule -- CHRISTIAN HEIGEL Kreativität mit Ziel -- ERWIN KROTTENTHALER UND WEERTJE WILLMS Das Literaturpädagogische Zentrum (LpZ) am Literaturhaus Stuttgart -- CORNELIA FLOETH Erzähl mir keine Märchen! Oder doch? -- THERESA RÜGER „Ich wollte bleiben. Ich ging." -- JOSÉ F. A. OLIVER Auch die Sprache wird in die Flucht geschlagen oder Warum wir eine Poetik der Zärtlichkeit brauchen -- Literaturverzeichnis -- Verzeichnis der Autorinnen und Autoren.
isbn 9783732991594
3-7329-9365-5
illustrated Not Illustrated
oclc_num 1272925483
work_keys_str_mv AT willmsweertje kontextekreativenschreibenseinestandortbestimmungintheorieundpraxis
AT backesmartina kontextekreativenschreibenseinestandortbestimmungintheorieundpraxis
AT willmsweertje chapteruncreativewriting
AT backesmartina chapteruncreativewriting
status_str n
ids_txt_mv (CKB)5590000000551125
(MiAaPQ)EBC6854172
(Au-PeEL)EBL6854172
(OCoLC)1272925483
(oapen)https://directory.doabooks.org/handle/20.500.12854/71778
(EXLCZ)995590000000551125
carrierType_str_mv cr
is_hierarchy_title Kontexte kreativen Schreibens : Eine Standortbestimmung in Theorie und Praxis.
author2_original_writing_str_mv noLinkedField
_version_ 1765124620166365184
fullrecord <?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?><collection xmlns="http://www.loc.gov/MARC21/slim"><record><leader>03695nam a22004453i 4500</leader><controlfield tag="001">993562020604498</controlfield><controlfield tag="005">20230505112352.0</controlfield><controlfield tag="006">m o d | </controlfield><controlfield tag="007">cr#cnu||||||||</controlfield><controlfield tag="008">220207s2021 xx o ||||0 ger d</controlfield><datafield tag="020" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">9783732991594</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(CKB)5590000000551125</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(MiAaPQ)EBC6854172</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(Au-PeEL)EBL6854172</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(OCoLC)1272925483</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(oapen)https://directory.doabooks.org/handle/20.500.12854/71778</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(EXLCZ)995590000000551125</subfield></datafield><datafield tag="040" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">MiAaPQ</subfield><subfield code="b">eng</subfield><subfield code="e">rda</subfield><subfield code="e">pn</subfield><subfield code="c">MiAaPQ</subfield><subfield code="d">MiAaPQ</subfield></datafield><datafield tag="041" ind1="0" ind2=" "><subfield code="a">deu</subfield></datafield><datafield tag="100" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Willms, Weertje.</subfield></datafield><datafield tag="245" ind1="1" ind2="0"><subfield code="a">Kontexte kreativen Schreibens :</subfield><subfield code="b">Eine Standortbestimmung in Theorie und Praxis.</subfield></datafield><datafield tag="246" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Chapter Uncreative Writing</subfield></datafield><datafield tag="260" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Berlin</subfield><subfield code="b">Frank &amp; Timme</subfield><subfield code="c">2021</subfield></datafield><datafield tag="264" ind1=" " ind2="1"><subfield code="a">Berlin :</subfield><subfield code="b">Frank &amp; Timme,</subfield><subfield code="c">2021.</subfield></datafield><datafield tag="264" ind1=" " ind2="4"><subfield code="c">©2021.</subfield></datafield><datafield tag="300" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">1 online resource (403 pages)</subfield></datafield><datafield tag="336" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">text</subfield><subfield code="b">txt</subfield><subfield code="2">rdacontent</subfield></datafield><datafield tag="337" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">computer</subfield><subfield code="b">c</subfield><subfield code="2">rdamedia</subfield></datafield><datafield tag="338" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">online resource</subfield><subfield code="b">cr</subfield><subfield code="2">rdacarrier</subfield></datafield><datafield tag="588" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Description based on publisher supplied metadata and other sources.</subfield></datafield><datafield tag="505" ind1="0" ind2=" "><subfield code="a">Intro -- WEERTJE WILLMS UND MARTINA BACKES Kontexte kreativen Schreibens -- URSULA ZIAJA Was ist Kreativität? -- KATHARINA ERHARD Kreatives Schreiben im Gehirn -- RUTH NEUBAUER-PETZOLDT Zwischen Flow und Grit -- ANNETTE PEHNT Schreiben lehren und lernen -- NADJA SENNEWALD UND KATRIN GIRGENSOHN Kreatives Schreiben studieren -- JULIA GENZ Ein ereignisorientierter Ansatz des kreativen Schreibens an Hochschulen - vorgestellt am Beispiel ‚Zeit' -- LEA GRIMM Kreatives und Literarisches Schreiben im inklusiven Kontext -- SILKE MARTIN FilmBildung, Collage und Lifewriting für ältere Menschen -- STEFANIE POHLE Uncreative Writing -- FABIAN BERANOVSKY Liminalkonzepte kreativen Schreibens -- NICOLA KÖNIG Schreibenlernen! -- VIOLA KÜHN Kreatives Schreiben für Grundschulkinder innerhalb und außerhalb der Schule -- CHRISTIAN HEIGEL Kreativität mit Ziel -- ERWIN KROTTENTHALER UND WEERTJE WILLMS Das Literaturpädagogische Zentrum (LpZ) am Literaturhaus Stuttgart -- CORNELIA FLOETH Erzähl mir keine Märchen! Oder doch? -- THERESA RÜGER „Ich wollte bleiben. Ich ging." -- JOSÉ F. A. OLIVER Auch die Sprache wird in die Flucht geschlagen oder Warum wir eine Poetik der Zärtlichkeit brauchen -- Literaturverzeichnis -- Verzeichnis der Autorinnen und Autoren.</subfield></datafield><datafield tag="520" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Creative writing is booming: in writing institutes, adult education centers and schools, in therapy and integration work, as well as in writing workshops for amateurs. Universities in German-speaking countries are also are also discovering creative writing as a subject for further education and training. Contexts of Creative Writing provides a comprehensive overview of the diverse fields of creative writing and sheds light on both theory and practice. Thus, alongside contributions from various academic disciplines - such as didactics, linguistics, literary studies, media studies and medicine - there are also reports from social work, schools or the cultural sector. The spectrum of the presentations ranges from theoretical discussions and conceptualization to insights into writing workshops at various institutions and the presentation of concrete teaching models.</subfield></datafield><datafield tag="546" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">German</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="7"><subfield code="a">Creative writing &amp; creative writing guides</subfield><subfield code="2">bicssc</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="7"><subfield code="a">linguistics</subfield><subfield code="2">bicssc</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="7"><subfield code="a">Literary studies: general</subfield><subfield code="2">bicssc</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="7"><subfield code="a">German</subfield><subfield code="2">bicssc</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Creative writing; literature; lingusitics; didactics; medicin; creativity; scientific writing</subfield></datafield><datafield tag="776" ind1=" " ind2=" "><subfield code="z">3-7329-9365-5</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Backes, Martina.</subfield></datafield><datafield tag="906" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">BOOK</subfield></datafield><datafield tag="ADM" ind1=" " ind2=" "><subfield code="b">2023-05-06 06:32:55 Europe/Vienna</subfield><subfield code="f">system</subfield><subfield code="c">marc21</subfield><subfield code="a">2021-09-18 22:17:20 Europe/Vienna</subfield><subfield code="g">false</subfield></datafield><datafield tag="AVE" ind1=" " ind2=" "><subfield code="P">DOAB Directory of Open Access Books</subfield><subfield code="x">https://eu02.alma.exlibrisgroup.com/view/uresolver/43ACC_OEAW/openurl?u.ignore_date_coverage=true&amp;portfolio_pid=5337818480004498&amp;Force_direct=true</subfield><subfield code="Z">5337818480004498</subfield><subfield code="8">5337818480004498</subfield></datafield></record></collection>