The Need to Belong in Secondary School : A Social Work Science Study of Austrian and Australian Students

Our social interactions are driven by complex biopsychic processes that are complicated by the fact that humans are individuals and at the same time members of one or more social systems, such as schools. This book contributes to explaining the social mechanisms influencing students' “need to b...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
:
Year of Publication:2022
Language:English
Physical Description:1 electronic resource (290 p.)
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
LEADER 02858nam-a2200313z--4500
001 993549270904498
005 20231214133158.0
006 m o d
007 cr|mn|---annan
008 202207s2022 xx |||||o ||| 0|eng d
020 |a 3-96665-942-5 
035 |a (CKB)5860000000058556 
035 |a (oapen)https://directory.doabooks.org/handle/20.500.12854/87677 
035 |a (EXLCZ)995860000000058556 
041 0 |a eng 
100 1 |a du Plessis-Schneider, Sharon  |4 auth 
245 1 0 |a The Need to Belong in Secondary School  |b A Social Work Science Study of Austrian and Australian Students 
246 |a Need to Belong in Secondary School  
260 |b Verlag Barbara Budrich  |c 2022 
300 |a 1 electronic resource (290 p.) 
336 |a text  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a computer  |b c  |2 rdamedia 
338 |a online resource  |b cr  |2 rdacarrier 
520 |a Our social interactions are driven by complex biopsychic processes that are complicated by the fact that humans are individuals and at the same time members of one or more social systems, such as schools. This book contributes to explaining the social mechanisms influencing students' “need to belong” fulfilment at school. The theoretical framework is informed by human needs understood as cognitive mechanisms of neural processes that regulate human behaviour and bio-values. The fieldwork was conducted in two secondary schools in Austria and Australia. Based on the findings, the transformative three-step approach suggests a course of action for student belonging. 
520 |a Unsere sozialen Interaktionen werden von komplexen biopsychischen Prozessen angetrieben, die dadurch verkompliziert werden, dass der Mensch ein Individuum ist und gleichzeitig Mitglied eines oder mehrerer sozialer Systeme, wie bspw. der Schule. Dieses Buch trägt dazu bei, die sozialen Mechanismen des „Bedürfnisses nach Zugehörigkeit“ bei Schüler*innen in Schulkontexten zu erklären. Der theoretische Rahmen basiert auf einem Verständnis von Bedürfnissen als kognitive Mechanismen neuronaler Prozesse, die menschliches Verhalten und Körperwerte regulieren. Die Feldforschung wurde in zwei Sekundarschulen in Österreich und Australien durchgeführt. Handlungsleitlinien, die Schüler*innen dabei helfen sollen, sich zugehörig zu fühlen, werden von den Ergebnissen abgeleitet. 
546 |a English 
650 7 |a Educational psychology  |2 bicssc 
653 |a Bedürfnistheorie;belonging;children’s rights;content analysis;focus group interviews;Fokusgruppeninterviews;human needs theory;Inhaltsanalyse;international social work;internationale Soziale Arbeit;Kinderrechte;qualitative Methodologie;qualitative methodology;realism;Realismus;systemism;Systemismus;Tripelmandat;triple mandate;Zugehörigkeit 
776 |z 3-96665-045-2 
906 |a BOOK 
ADM |b 2023-12-15 05:45:45 Europe/Vienna  |f system  |c marc21  |a 2022-07-14 08:50:39 Europe/Vienna  |g false 
AVE |i DOAB Directory of Open Access Books  |P DOAB Directory of Open Access Books  |x https://eu02.alma.exlibrisgroup.com/view/uresolver/43ACC_OEAW/openurl?u.ignore_date_coverage=true&portfolio_pid=5338970960004498&Force_direct=true  |Z 5338970960004498  |b Available  |8 5338970960004498