Methodik für Erfassung und Bewertung von emotionalem Kundenfeedback für variantenreiche virtuelle Produkte in immersiver Umgebung

This work describes a methodology for customer-centered selection of solutions for future product in the concept stage using their virtual representation. It integrates the technology of Virtual Reality and the emotions research into the parallel and interdependent processes of product development a...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Superior document:Reihe Informationsmanagement im Engineering Karlsruhe / Hrsg.: Karlsruher Institut für Technologie, Institut für Informationsmanagement im Ingenieurwesen (IMI)
:
Year of Publication:2013
Language:German
Series:Reihe Informationsmanagement im Engineering Karlsruhe / Hrsg.: Karlsruher Institut für Technologie, Institut für Informationsmanagement im Ingenieurwesen (IMI)
Physical Description:1 electronic resource (VII, 367 p. p.)
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
id 993545949204498
ctrlnum (CKB)4920000000101617
(oapen)https://directory.doabooks.org/handle/20.500.12854/53313
(EXLCZ)994920000000101617
collection bib_alma
record_format marc
spelling Katicic, Jurica auth
Methodik für Erfassung und Bewertung von emotionalem Kundenfeedback für variantenreiche virtuelle Produkte in immersiver Umgebung
KIT Scientific Publishing 2013
1 electronic resource (VII, 367 p. p.)
text txt rdacontent
computer c rdamedia
online resource cr rdacarrier
Reihe Informationsmanagement im Engineering Karlsruhe / Hrsg.: Karlsruher Institut für Technologie, Institut für Informationsmanagement im Ingenieurwesen (IMI)
This work describes a methodology for customer-centered selection of solutions for future product in the concept stage using their virtual representation. It integrates the technology of Virtual Reality and the emotions research into the parallel and interdependent processes of product development and market research, in order to enable the acquisition of relevant emotional feedback during interactive product experiencing.
German
emotional customer feedback
immersive environment
emotionales Kundenfeedback
Virtuelle Realität
immersive Umgebung
Variantenauswahlvirtual product development
variants selection
Virtuelle Produktentwicklung
Virtual Reality
3-86644-930-5
language German
format eBook
author Katicic, Jurica
spellingShingle Katicic, Jurica
Methodik für Erfassung und Bewertung von emotionalem Kundenfeedback für variantenreiche virtuelle Produkte in immersiver Umgebung
Reihe Informationsmanagement im Engineering Karlsruhe / Hrsg.: Karlsruher Institut für Technologie, Institut für Informationsmanagement im Ingenieurwesen (IMI)
author_facet Katicic, Jurica
author_variant j k jk
author_sort Katicic, Jurica
title Methodik für Erfassung und Bewertung von emotionalem Kundenfeedback für variantenreiche virtuelle Produkte in immersiver Umgebung
title_full Methodik für Erfassung und Bewertung von emotionalem Kundenfeedback für variantenreiche virtuelle Produkte in immersiver Umgebung
title_fullStr Methodik für Erfassung und Bewertung von emotionalem Kundenfeedback für variantenreiche virtuelle Produkte in immersiver Umgebung
title_full_unstemmed Methodik für Erfassung und Bewertung von emotionalem Kundenfeedback für variantenreiche virtuelle Produkte in immersiver Umgebung
title_auth Methodik für Erfassung und Bewertung von emotionalem Kundenfeedback für variantenreiche virtuelle Produkte in immersiver Umgebung
title_new Methodik für Erfassung und Bewertung von emotionalem Kundenfeedback für variantenreiche virtuelle Produkte in immersiver Umgebung
title_sort methodik für erfassung und bewertung von emotionalem kundenfeedback für variantenreiche virtuelle produkte in immersiver umgebung
series Reihe Informationsmanagement im Engineering Karlsruhe / Hrsg.: Karlsruher Institut für Technologie, Institut für Informationsmanagement im Ingenieurwesen (IMI)
series2 Reihe Informationsmanagement im Engineering Karlsruhe / Hrsg.: Karlsruher Institut für Technologie, Institut für Informationsmanagement im Ingenieurwesen (IMI)
publisher KIT Scientific Publishing
publishDate 2013
physical 1 electronic resource (VII, 367 p. p.)
isbn 1000030530
3-86644-930-5
illustrated Not Illustrated
work_keys_str_mv AT katicicjurica methodikfurerfassungundbewertungvonemotionalemkundenfeedbackfurvariantenreichevirtuelleprodukteinimmersiverumgebung
status_str n
ids_txt_mv (CKB)4920000000101617
(oapen)https://directory.doabooks.org/handle/20.500.12854/53313
(EXLCZ)994920000000101617
carrierType_str_mv cr
hierarchy_parent_title Reihe Informationsmanagement im Engineering Karlsruhe / Hrsg.: Karlsruher Institut für Technologie, Institut für Informationsmanagement im Ingenieurwesen (IMI)
is_hierarchy_title Methodik für Erfassung und Bewertung von emotionalem Kundenfeedback für variantenreiche virtuelle Produkte in immersiver Umgebung
container_title Reihe Informationsmanagement im Engineering Karlsruhe / Hrsg.: Karlsruher Institut für Technologie, Institut für Informationsmanagement im Ingenieurwesen (IMI)
_version_ 1796651961364250626
fullrecord <?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?><collection xmlns="http://www.loc.gov/MARC21/slim"><record><leader>01862nam-a2200385z--4500</leader><controlfield tag="001">993545949204498</controlfield><controlfield tag="005">20231214141216.0</controlfield><controlfield tag="006">m o d </controlfield><controlfield tag="007">cr|mn|---annan</controlfield><controlfield tag="008">202102s2013 xx |||||o ||| 0|ger d</controlfield><datafield tag="020" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">1000030530</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(CKB)4920000000101617</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(oapen)https://directory.doabooks.org/handle/20.500.12854/53313</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(EXLCZ)994920000000101617</subfield></datafield><datafield tag="041" ind1="0" ind2=" "><subfield code="a">deu</subfield></datafield><datafield tag="100" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Katicic, Jurica</subfield><subfield code="4">auth</subfield></datafield><datafield tag="245" ind1="1" ind2="0"><subfield code="a">Methodik für Erfassung und Bewertung von emotionalem Kundenfeedback für variantenreiche virtuelle Produkte in immersiver Umgebung</subfield></datafield><datafield tag="260" ind1=" " ind2=" "><subfield code="b">KIT Scientific Publishing</subfield><subfield code="c">2013</subfield></datafield><datafield tag="300" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">1 electronic resource (VII, 367 p. p.)</subfield></datafield><datafield tag="336" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">text</subfield><subfield code="b">txt</subfield><subfield code="2">rdacontent</subfield></datafield><datafield tag="337" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">computer</subfield><subfield code="b">c</subfield><subfield code="2">rdamedia</subfield></datafield><datafield tag="338" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">online resource</subfield><subfield code="b">cr</subfield><subfield code="2">rdacarrier</subfield></datafield><datafield tag="490" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Reihe Informationsmanagement im Engineering Karlsruhe / Hrsg.: Karlsruher Institut für Technologie, Institut für Informationsmanagement im Ingenieurwesen (IMI)</subfield></datafield><datafield tag="520" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">This work describes a methodology for customer-centered selection of solutions for future product in the concept stage using their virtual representation. It integrates the technology of Virtual Reality and the emotions research into the parallel and interdependent processes of product development and market research, in order to enable the acquisition of relevant emotional feedback during interactive product experiencing.</subfield></datafield><datafield tag="546" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">German</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">emotional customer feedback</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">immersive environment</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">emotionales Kundenfeedback</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Virtuelle Realität</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">immersive Umgebung</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Variantenauswahlvirtual product development</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">variants selection</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Virtuelle Produktentwicklung</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Virtual Reality</subfield></datafield><datafield tag="776" ind1=" " ind2=" "><subfield code="z">3-86644-930-5</subfield></datafield><datafield tag="906" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">BOOK</subfield></datafield><datafield tag="ADM" ind1=" " ind2=" "><subfield code="b">2023-12-15 06:07:15 Europe/Vienna</subfield><subfield code="f">system</subfield><subfield code="c">marc21</subfield><subfield code="a">2019-11-10 04:18:40 Europe/Vienna</subfield><subfield code="g">false</subfield></datafield><datafield tag="AVE" ind1=" " ind2=" "><subfield code="i">DOAB Directory of Open Access Books</subfield><subfield code="P">DOAB Directory of Open Access Books</subfield><subfield code="x">https://eu02.alma.exlibrisgroup.com/view/uresolver/43ACC_OEAW/openurl?u.ignore_date_coverage=true&amp;portfolio_pid=5338077350004498&amp;Force_direct=true</subfield><subfield code="Z">5338077350004498</subfield><subfield code="b">Available</subfield><subfield code="8">5338077350004498</subfield></datafield></record></collection>