Methodik für Erfassung und Bewertung von emotionalem Kundenfeedback für variantenreiche virtuelle Produkte in immersiver Umgebung
This work describes a methodology for customer-centered selection of solutions for future product in the concept stage using their virtual representation. It integrates the technology of Virtual Reality and the emotions research into the parallel and interdependent processes of product development a...
Saved in:
Superior document: | Reihe Informationsmanagement im Engineering Karlsruhe / Hrsg.: Karlsruher Institut für Technologie, Institut für Informationsmanagement im Ingenieurwesen (IMI) |
---|---|
: | |
Year of Publication: | 2013 |
Language: | German |
Series: | Reihe Informationsmanagement im Engineering Karlsruhe / Hrsg.: Karlsruher Institut für Technologie, Institut für Informationsmanagement im Ingenieurwesen (IMI)
|
Physical Description: | 1 electronic resource (VII, 367 p. p.) |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
id |
993545949204498 |
---|---|
ctrlnum |
(CKB)4920000000101617 (oapen)https://directory.doabooks.org/handle/20.500.12854/53313 (EXLCZ)994920000000101617 |
collection |
bib_alma |
record_format |
marc |
spelling |
Katicic, Jurica auth Methodik für Erfassung und Bewertung von emotionalem Kundenfeedback für variantenreiche virtuelle Produkte in immersiver Umgebung KIT Scientific Publishing 2013 1 electronic resource (VII, 367 p. p.) text txt rdacontent computer c rdamedia online resource cr rdacarrier Reihe Informationsmanagement im Engineering Karlsruhe / Hrsg.: Karlsruher Institut für Technologie, Institut für Informationsmanagement im Ingenieurwesen (IMI) This work describes a methodology for customer-centered selection of solutions for future product in the concept stage using their virtual representation. It integrates the technology of Virtual Reality and the emotions research into the parallel and interdependent processes of product development and market research, in order to enable the acquisition of relevant emotional feedback during interactive product experiencing. German emotional customer feedback immersive environment emotionales Kundenfeedback Virtuelle Realität immersive Umgebung Variantenauswahlvirtual product development variants selection Virtuelle Produktentwicklung Virtual Reality 3-86644-930-5 |
language |
German |
format |
eBook |
author |
Katicic, Jurica |
spellingShingle |
Katicic, Jurica Methodik für Erfassung und Bewertung von emotionalem Kundenfeedback für variantenreiche virtuelle Produkte in immersiver Umgebung Reihe Informationsmanagement im Engineering Karlsruhe / Hrsg.: Karlsruher Institut für Technologie, Institut für Informationsmanagement im Ingenieurwesen (IMI) |
author_facet |
Katicic, Jurica |
author_variant |
j k jk |
author_sort |
Katicic, Jurica |
title |
Methodik für Erfassung und Bewertung von emotionalem Kundenfeedback für variantenreiche virtuelle Produkte in immersiver Umgebung |
title_full |
Methodik für Erfassung und Bewertung von emotionalem Kundenfeedback für variantenreiche virtuelle Produkte in immersiver Umgebung |
title_fullStr |
Methodik für Erfassung und Bewertung von emotionalem Kundenfeedback für variantenreiche virtuelle Produkte in immersiver Umgebung |
title_full_unstemmed |
Methodik für Erfassung und Bewertung von emotionalem Kundenfeedback für variantenreiche virtuelle Produkte in immersiver Umgebung |
title_auth |
Methodik für Erfassung und Bewertung von emotionalem Kundenfeedback für variantenreiche virtuelle Produkte in immersiver Umgebung |
title_new |
Methodik für Erfassung und Bewertung von emotionalem Kundenfeedback für variantenreiche virtuelle Produkte in immersiver Umgebung |
title_sort |
methodik für erfassung und bewertung von emotionalem kundenfeedback für variantenreiche virtuelle produkte in immersiver umgebung |
series |
Reihe Informationsmanagement im Engineering Karlsruhe / Hrsg.: Karlsruher Institut für Technologie, Institut für Informationsmanagement im Ingenieurwesen (IMI) |
series2 |
Reihe Informationsmanagement im Engineering Karlsruhe / Hrsg.: Karlsruher Institut für Technologie, Institut für Informationsmanagement im Ingenieurwesen (IMI) |
publisher |
KIT Scientific Publishing |
publishDate |
2013 |
physical |
1 electronic resource (VII, 367 p. p.) |
isbn |
1000030530 3-86644-930-5 |
illustrated |
Not Illustrated |
work_keys_str_mv |
AT katicicjurica methodikfurerfassungundbewertungvonemotionalemkundenfeedbackfurvariantenreichevirtuelleprodukteinimmersiverumgebung |
status_str |
n |
ids_txt_mv |
(CKB)4920000000101617 (oapen)https://directory.doabooks.org/handle/20.500.12854/53313 (EXLCZ)994920000000101617 |
carrierType_str_mv |
cr |
hierarchy_parent_title |
Reihe Informationsmanagement im Engineering Karlsruhe / Hrsg.: Karlsruher Institut für Technologie, Institut für Informationsmanagement im Ingenieurwesen (IMI) |
is_hierarchy_title |
Methodik für Erfassung und Bewertung von emotionalem Kundenfeedback für variantenreiche virtuelle Produkte in immersiver Umgebung |
container_title |
Reihe Informationsmanagement im Engineering Karlsruhe / Hrsg.: Karlsruher Institut für Technologie, Institut für Informationsmanagement im Ingenieurwesen (IMI) |
_version_ |
1796651961364250626 |
fullrecord |
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?><collection xmlns="http://www.loc.gov/MARC21/slim"><record><leader>01862nam-a2200385z--4500</leader><controlfield tag="001">993545949204498</controlfield><controlfield tag="005">20231214141216.0</controlfield><controlfield tag="006">m o d </controlfield><controlfield tag="007">cr|mn|---annan</controlfield><controlfield tag="008">202102s2013 xx |||||o ||| 0|ger d</controlfield><datafield tag="020" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">1000030530</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(CKB)4920000000101617</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(oapen)https://directory.doabooks.org/handle/20.500.12854/53313</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(EXLCZ)994920000000101617</subfield></datafield><datafield tag="041" ind1="0" ind2=" "><subfield code="a">deu</subfield></datafield><datafield tag="100" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Katicic, Jurica</subfield><subfield code="4">auth</subfield></datafield><datafield tag="245" ind1="1" ind2="0"><subfield code="a">Methodik für Erfassung und Bewertung von emotionalem Kundenfeedback für variantenreiche virtuelle Produkte in immersiver Umgebung</subfield></datafield><datafield tag="260" ind1=" " ind2=" "><subfield code="b">KIT Scientific Publishing</subfield><subfield code="c">2013</subfield></datafield><datafield tag="300" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">1 electronic resource (VII, 367 p. p.)</subfield></datafield><datafield tag="336" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">text</subfield><subfield code="b">txt</subfield><subfield code="2">rdacontent</subfield></datafield><datafield tag="337" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">computer</subfield><subfield code="b">c</subfield><subfield code="2">rdamedia</subfield></datafield><datafield tag="338" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">online resource</subfield><subfield code="b">cr</subfield><subfield code="2">rdacarrier</subfield></datafield><datafield tag="490" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Reihe Informationsmanagement im Engineering Karlsruhe / Hrsg.: Karlsruher Institut für Technologie, Institut für Informationsmanagement im Ingenieurwesen (IMI)</subfield></datafield><datafield tag="520" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">This work describes a methodology for customer-centered selection of solutions for future product in the concept stage using their virtual representation. It integrates the technology of Virtual Reality and the emotions research into the parallel and interdependent processes of product development and market research, in order to enable the acquisition of relevant emotional feedback during interactive product experiencing.</subfield></datafield><datafield tag="546" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">German</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">emotional customer feedback</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">immersive environment</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">emotionales Kundenfeedback</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Virtuelle Realität</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">immersive Umgebung</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Variantenauswahlvirtual product development</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">variants selection</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Virtuelle Produktentwicklung</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Virtual Reality</subfield></datafield><datafield tag="776" ind1=" " ind2=" "><subfield code="z">3-86644-930-5</subfield></datafield><datafield tag="906" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">BOOK</subfield></datafield><datafield tag="ADM" ind1=" " ind2=" "><subfield code="b">2023-12-15 06:07:15 Europe/Vienna</subfield><subfield code="f">system</subfield><subfield code="c">marc21</subfield><subfield code="a">2019-11-10 04:18:40 Europe/Vienna</subfield><subfield code="g">false</subfield></datafield><datafield tag="AVE" ind1=" " ind2=" "><subfield code="i">DOAB Directory of Open Access Books</subfield><subfield code="P">DOAB Directory of Open Access Books</subfield><subfield code="x">https://eu02.alma.exlibrisgroup.com/view/uresolver/43ACC_OEAW/openurl?u.ignore_date_coverage=true&portfolio_pid=5338077350004498&Force_direct=true</subfield><subfield code="Z">5338077350004498</subfield><subfield code="b">Available</subfield><subfield code="8">5338077350004498</subfield></datafield></record></collection> |