City, Climate, and Architecture : : A Theory of Collective Practice / / Sascha Roesler.

Die Publikation überdenkt die Klimakontrolle – ein zentrales Anliegen der Architektur – aus der Perspektive städtischer Klimaphänomene im Laufe des 20. Jahrhunderts. Ausgehend von der Geschichte der urbanen Klimakontrolle fördert sie die Integration von Innen- und Außenräumen, um die Umwelt- und Wär...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
VerfasserIn:
Place / Publishing House:Basel : : Birkhäuser, , [2022]
©2022
Year of Publication:2022
Language:English
Series:Klima Polis
Physical Description:1 online resource (276 p.)
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Description
Other title:Frontmatter --
Table of Contents --
Preface --
I European Developments before 1945: The Field of Knowlegde --
Urban Studies of Man-made Climates --
1 Thermal Geographies of the European City --
2 Man-made Climate by Design --
3 Democratizing Urban Nature --
II Global Adaptations after 1945: Three Design Metaphors --
Design Metaphors of Man-made Climates --
4 Thermal Heritage --
5 Microclimatic Islands --
6 Energy-Synergy --
III Epilogue --
7 Singapore as a Model? --
Appendices --
Endnotes --
References --
Indexes --
About the Author --
Acknowledgments --
Illustration Credits
Summary:Die Publikation überdenkt die Klimakontrolle – ein zentrales Anliegen der Architektur – aus der Perspektive städtischer Klimaphänomene im Laufe des 20. Jahrhunderts. Ausgehend von der Geschichte der urbanen Klimakontrolle fördert sie die Integration von Innen- und Außenräumen, um die Umwelt- und Wärmebelastung zu verringern. Genauso wie die Heiz- und Kühlpraktiken innerhalb der Gebäude das (Stadt-)Klima beeinflussen, wirken sich städtische Wärmeinseln auf den Energiebedarf und die thermischen Bedingungen innerhalb der Gebäude aus. Während sich der erste Teil des Buches auf die Zwischenkriegszeit in Europa konzentriert, werden im zweiten Teil Beispiele aus der ganzen Welt bis ins späte 20. Jahrhunderts betrachtet, um die wachsende Bedeutung des ökologischen Denkens für die Stadtgestaltung nachzuzeichnen.
The publication rethinks climate control – a key concern of the discipline of architecture – through the lens of city climate phenomena over the course of the 20th century. Based on a history of climate control on urban scales, it promotes the integration of indoors and outdoors in order to reduce environmental and thermal loads in cities. Just as heating and cooling practices inside the buildings are affecting the (urban) climate outdoors, urban heat islands are influencing the energy requirements and thermal conditions inside the buildings.While the first part of the book focuses on the interwar period in Europe, the publication’s second part considers examples from all over the globe, tracing the growing significance of ecological thinking for the design of urban environments.
ISBN:303562416X
Hierarchical level:Monograph
Statement of Responsibility: Sascha Roesler.