Didattica e inclusione scolastica - Inklusion im Bildungsbereich : Emergenze educative Neue Horizonte

The inequalities in education, which have also been exposed by the pandemic, highlight the need for alternatives and new horizons. The seventh edition of the conference series "Didattica e Inclusione Scolastica – Inclusion in Education", which was organized for the first time under the dir...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
:
HerausgeberIn:
Sonstige:
Year of Publication:2022
Language:German
Italian
Physical Description:1 electronic resource (222 p.)
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
LEADER 04914nam-a2200613z--4500
001 993545229704498
005 20231214141123.0
006 m o d
007 cr|mn|---annan
008 202207s2022 xx |||||o ||| 0|ger d
035 |a (CKB)5690000000011209 
035 |a (oapen)https://directory.doabooks.org/handle/20.500.12854/87400 
035 |a (EXLCZ)995690000000011209 
041 0 |a deu  |a ita 
100 1 |a Auer, Petra  |4 auth 
245 1 0 |a Didattica e inclusione scolastica - Inklusion im Bildungsbereich  |b Emergenze educative Neue Horizonte 
246 |a Didattica e inclusione scolastica - Inklusion im Bildungsbereich  
260 |b bu,press  |c 2022 
300 |a 1 electronic resource (222 p.) 
336 |a text  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a computer  |b c  |2 rdamedia 
338 |a online resource  |b cr  |2 rdacarrier 
520 |a The inequalities in education, which have also been exposed by the pandemic, highlight the need for alternatives and new horizons. The seventh edition of the conference series "Didattica e Inclusione Scolastica – Inclusion in Education", which was organized for the first time under the direction of the Competence Center for Inclusion in Education of the Free University of Bozen-Bolzano, offered a space to deal with the priorities of a just and inclusive education during this time. This volume opens up a dialogue on inclusive didactics, which builds a bridge between german- and Italian-speaking traditions through its multilingual and intercultural orientation. The twelve contributions open up from different perspectives theoretical references, methods and instruments for the development of an inclusive school with a special focus on didactics. 
520 |a Die Ungleichheiten im Bildungsbereich, die auch durch die Pandemie zutage getreten sind, verdeutlichen die Notwendigkeit von Alternativen und neuen Horizonten. Die siebte Ausgabe der Tagungsreihe „Didattica e Inclusione Scolastica – Inklusion im Bildungsbereich“, welche erstmals unter der Leitung des Kompetenzzentrums für Inklusion im Bildungsbereich der Freien Universität Bozen veranstaltet wurde, bot einen Raum zur Auseinandersetzung mit den Prioritäten einer gerechten und inklusiven Bildung in dieser Zeit. Dieser Band eröffnet einen Dialog über inklusive Didaktik, der durch seine mehrsprachige und interkulturelle Ausrichtung eine Brücke zwischen deutsch- und italienischsprachigen Traditionen schlägt. Die zwölf Beiträge erschließen aus unterschiedlichen Blickwinkeln theoretische Bezüge, Methoden und Instrumente für die Entwicklung einer inklusiven Schule mit besonderem Augenmerk auf die Didaktik. 
520 |a Le disuguaglianze in ambito educativo, emerse anche a causa della pandemia, indicano la necessità di alternative e nuovi orizzonti. La settima edizione del Convegno “Didattica e Inclusione Scolastica – Inklusion im Bildungsbereich”, organizzato per la prima volta dal Centro di Competenza per l’Inclusione Scolastica della Libera Università di Bolzano, ha voluto creare uno spazio per mettere a fuoco le priorità per un’educazione equa ed inclusiva in questo tempo. Con questo volume si dà avvio ad un dialogo sulla didattica inclusiva che si fa plurilingue ed interculturale, creando un ponte fra le tradizioni di lingua italiana e tedesca. I dodici contributi presenti delineano, da prospettive diverse, riferimenti teorici, metodologie e strumenti per lo sviluppo della scuola inclusiva, con un’attenzione particolare alla dimensione didattica. 
546 |a German 
546 |a Italian 
650 7 |a Inclusive education / mainstreaming  |2 bicssc 
653 |a Pedagogy; Special needs education; Education; Multilingualism; Italy; South Tyrol; Pädagogik; Sonderpädagogik; Bildung; Mehrsprachigkeit; Italien; Südtirol; pedagogia; inclusione scolastica; formazione; multilinguismo; Italia; Alto Adige 
776 |z 88-6046-189-8 
700 1 |a Berti, Francesca  |4 auth 
700 1 |a Bešić, Edvina  |4 auth 
700 1 |a Cappello, Silver  |4 auth 
700 1 |a caprara, barbara  |4 auth 
700 1 |a chipa, stefania  |4 auth 
700 1 |a Corsini, Cristiano  |4 auth 
700 1 |a CURTO, NATASCIA  |4 auth 
700 1 |a Floridia, Aurora  |4 auth 
700 1 |a Galletti, Alessandra  |4 auth 
700 1 |a Hamacher, Catalina  |4 auth 
700 1 |a IANES, Dario  |4 auth 
700 1 |a Kopp-Sixt, Silvia  |4 auth 
700 1 |a Lenke, Ira  |4 auth 
700 1 |a MANGIATORDI, ANDREA  |4 auth 
700 1 |a Marchisio, Cecilia Maria  |4 auth 
700 1 |a Moscato, Giuseppe  |4 auth 
700 1 |a Seitz, Simone  |4 auth 
700 1 |a Weyland, Beate  |4 auth 
700 1 |a DEMO, Heidrun  |4 edt 
700 1 |a Cappello, Silver  |4 edt 
700 1 |a MACCHIA, Vanessa  |4 edt 
700 1 |a DEMO, Heidrun  |4 oth 
700 1 |a Cappello, Silver  |4 oth 
700 1 |a MACCHIA, Vanessa  |4 oth 
906 |a BOOK 
ADM |b 2023-12-15 06:05:00 Europe/Vienna  |f system  |c marc21  |a 2022-07-09 21:16:49 Europe/Vienna  |g false 
AVE |i DOAB Directory of Open Access Books  |P DOAB Directory of Open Access Books  |x https://eu02.alma.exlibrisgroup.com/view/uresolver/43ACC_OEAW/openurl?u.ignore_date_coverage=true&portfolio_pid=5337881460004498&Force_direct=true  |Z 5337881460004498  |b Available  |8 5337881460004498