Zweite "Tagung der Fachdidaktik" 2015 : : Sprachsensibler Sach-Fach-Unterricht - Sprachen im Sprachunterricht / / Barbara Hinger.

This volume includes contributions that were presented in various forms at the "Second Conference of Subject-Specific Education" at the University of Innsbruck in April 2015. The motto of the conference was "Language-sensitive instruction in science and history as well as religious te...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
VerfasserIn:
Place / Publishing House:Innsbruck : : innsbruck university press,, 2016.
Year of Publication:2016
Language:German
Series:Innsbrucker Beiträge zur Fachdidaktik, ; 2
Physical Description:1 online resource (386 pages).
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
id 993544850604498
ctrlnum (CKB)5470000000569483
(NjHacI)995470000000569483
(EXLCZ)995470000000569483
collection bib_alma
record_format marc
spelling Hinger, Barbara, author.
Zweite "Tagung der Fachdidaktik" 2015 : Sprachsensibler Sach-Fach-Unterricht - Sprachen im Sprachunterricht / Barbara Hinger.
Zweite „Tagung der Fachdidaktik“ 2015
Zweite „Tagung der Fachdidaktik“ 2015
Innsbruck : innsbruck university press, 2016.
1 online resource (386 pages).
text txt rdacontent
computer c rdamedia
online resource cr rdacarrier
Innsbrucker Beiträge zur Fachdidaktik, ; 2
Description based on publisher supplied metadata and other sources.
This volume includes contributions that were presented in various forms at the "Second Conference of Subject-Specific Education" at the University of Innsbruck in April 2015. The motto of the conference was "Language-sensitive instruction in science and history as well as religious teaching in school contexts - languages ​​in language teaching" and took account of the overriding role of language in school-based instruction. The conference proceedings also show the orientation of the Department for Subject-specific Education at the School of Education, since it combines linguistic, scientific and religious subjects as well as mathematics under one institutional roof. - Der vorliegende Band umfasst Beiträge, die im Rahmen der "Zweiten Tagung der Fachdidaktik" an der Universität Innsbruck im April 2015 in unterschiedlichen Formen präsentiert wurden. Die Tagung stand unter dem Motto "Sprachsensibler Sach-Fachunterricht - Sprachen im Sprachunterricht" und trug der übergeordneten Rolle von Sprache im schulischen Unterricht Rechnung. Der Tagungsband zeigt auch die Ausrichtung des Instituts für Fachdidaktik an der School of Education, da dieses sprachliche, naturwissenschaftliche und religiöse Fächer ebenso wie Mathematik unter einem institutionellen Dach vereint.
Teaching.
language German
format eBook
author Hinger, Barbara,
spellingShingle Hinger, Barbara,
Zweite "Tagung der Fachdidaktik" 2015 : Sprachsensibler Sach-Fach-Unterricht - Sprachen im Sprachunterricht /
Innsbrucker Beiträge zur Fachdidaktik, ;
author_facet Hinger, Barbara,
author_variant b h bh
author_role VerfasserIn
author_sort Hinger, Barbara,
title Zweite "Tagung der Fachdidaktik" 2015 : Sprachsensibler Sach-Fach-Unterricht - Sprachen im Sprachunterricht /
title_sub Sprachsensibler Sach-Fach-Unterricht - Sprachen im Sprachunterricht /
title_full Zweite "Tagung der Fachdidaktik" 2015 : Sprachsensibler Sach-Fach-Unterricht - Sprachen im Sprachunterricht / Barbara Hinger.
title_fullStr Zweite "Tagung der Fachdidaktik" 2015 : Sprachsensibler Sach-Fach-Unterricht - Sprachen im Sprachunterricht / Barbara Hinger.
title_full_unstemmed Zweite "Tagung der Fachdidaktik" 2015 : Sprachsensibler Sach-Fach-Unterricht - Sprachen im Sprachunterricht / Barbara Hinger.
title_auth Zweite "Tagung der Fachdidaktik" 2015 : Sprachsensibler Sach-Fach-Unterricht - Sprachen im Sprachunterricht /
title_alt Zweite „Tagung der Fachdidaktik“ 2015
Zweite „Tagung der Fachdidaktik“ 2015
title_new Zweite "Tagung der Fachdidaktik" 2015 :
title_sort zweite "tagung der fachdidaktik" 2015 : sprachsensibler sach-fach-unterricht - sprachen im sprachunterricht /
series Innsbrucker Beiträge zur Fachdidaktik, ;
series2 Innsbrucker Beiträge zur Fachdidaktik, ;
publisher innsbruck university press,
publishDate 2016
physical 1 online resource (386 pages).
callnumber-first L - Education
callnumber-subject LB - Theory and Practice of Education
callnumber-label LB1025
callnumber-sort LB 41025.3 H564 42016
illustrated Not Illustrated
dewey-hundreds 300 - Social sciences
dewey-tens 370 - Education
dewey-ones 371 - Schools & their activities; special education
dewey-full 371.102
dewey-sort 3371.102
dewey-raw 371.102
dewey-search 371.102
work_keys_str_mv AT hingerbarbara zweitetagungderfachdidaktik2015sprachsensiblersachfachunterrichtsprachenimsprachunterricht
AT hingerbarbara zweiteatagungderfachdidaktika2015
AT hingerbarbara zweitetagungderfachdidaktik2015
status_str n
ids_txt_mv (CKB)5470000000569483
(NjHacI)995470000000569483
(EXLCZ)995470000000569483
carrierType_str_mv cr
is_hierarchy_title Zweite "Tagung der Fachdidaktik" 2015 : Sprachsensibler Sach-Fach-Unterricht - Sprachen im Sprachunterricht /
_version_ 1796652272269131776
fullrecord <?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?><collection xmlns="http://www.loc.gov/MARC21/slim"><record><leader>02294nam a2200289 i 4500</leader><controlfield tag="001">993544850604498</controlfield><controlfield tag="005">20230219220426.0</controlfield><controlfield tag="006">m o d </controlfield><controlfield tag="007">cr |||||||||||</controlfield><controlfield tag="008">230219s2016 au o 000 0 ger d</controlfield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(CKB)5470000000569483</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(NjHacI)995470000000569483</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(EXLCZ)995470000000569483</subfield></datafield><datafield tag="040" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">NjHacI</subfield><subfield code="b">eng</subfield><subfield code="e">rda</subfield><subfield code="c">NjHacl</subfield></datafield><datafield tag="050" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">LB1025.3</subfield><subfield code="b">.H564 2016</subfield></datafield><datafield tag="082" ind1="0" ind2="4"><subfield code="a">371.102</subfield><subfield code="2">23</subfield></datafield><datafield tag="100" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Hinger, Barbara,</subfield><subfield code="e">author.</subfield></datafield><datafield tag="245" ind1="1" ind2="0"><subfield code="a">Zweite "Tagung der Fachdidaktik" 2015 :</subfield><subfield code="b">Sprachsensibler Sach-Fach-Unterricht - Sprachen im Sprachunterricht /</subfield><subfield code="c">Barbara Hinger.</subfield></datafield><datafield tag="246" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Zweite „Tagung der Fachdidaktik“ 2015 </subfield></datafield><datafield tag="246" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Zweite „Tagung der Fachdidaktik“ 2015 </subfield></datafield><datafield tag="264" ind1=" " ind2="1"><subfield code="a">Innsbruck :</subfield><subfield code="b">innsbruck university press,</subfield><subfield code="c">2016.</subfield></datafield><datafield tag="300" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">1 online resource (386 pages).</subfield></datafield><datafield tag="336" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">text</subfield><subfield code="b">txt</subfield><subfield code="2">rdacontent</subfield></datafield><datafield tag="337" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">computer</subfield><subfield code="b">c</subfield><subfield code="2">rdamedia</subfield></datafield><datafield tag="338" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">online resource</subfield><subfield code="b">cr</subfield><subfield code="2">rdacarrier</subfield></datafield><datafield tag="490" ind1="0" ind2=" "><subfield code="a">Innsbrucker Beiträge zur Fachdidaktik, ;</subfield><subfield code="v">2</subfield></datafield><datafield tag="588" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Description based on publisher supplied metadata and other sources.</subfield></datafield><datafield tag="520" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">This volume includes contributions that were presented in various forms at the "Second Conference of Subject-Specific Education" at the University of Innsbruck in April 2015. The motto of the conference was "Language-sensitive instruction in science and history as well as religious teaching in school contexts - languages ​​in language teaching" and took account of the overriding role of language in school-based instruction. The conference proceedings also show the orientation of the Department for Subject-specific Education at the School of Education, since it combines linguistic, scientific and religious subjects as well as mathematics under one institutional roof. - Der vorliegende Band umfasst Beiträge, die im Rahmen der "Zweiten Tagung der Fachdidaktik" an der Universität Innsbruck im April 2015 in unterschiedlichen Formen präsentiert wurden. Die Tagung stand unter dem Motto "Sprachsensibler Sach-Fachunterricht - Sprachen im Sprachunterricht" und trug der übergeordneten Rolle von Sprache im schulischen Unterricht Rechnung. Der Tagungsband zeigt auch die Ausrichtung des Instituts für Fachdidaktik an der School of Education, da dieses sprachliche, naturwissenschaftliche und religiöse Fächer ebenso wie Mathematik unter einem institutionellen Dach vereint.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="0"><subfield code="a">Teaching.</subfield></datafield><datafield tag="906" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">BOOK</subfield></datafield><datafield tag="ADM" ind1=" " ind2=" "><subfield code="b">2023-03-01 00:30:37 Europe/Vienna</subfield><subfield code="f">system</subfield><subfield code="c">marc21</subfield><subfield code="a">2021-06-12 22:12:12 Europe/Vienna</subfield><subfield code="g">false</subfield></datafield><datafield tag="AVE" ind1=" " ind2=" "><subfield code="i">DOAB Directory of Open Access Books</subfield><subfield code="P">DOAB Directory of Open Access Books</subfield><subfield code="x">https://eu02.alma.exlibrisgroup.com/view/uresolver/43ACC_OEAW/openurl?u.ignore_date_coverage=true&amp;portfolio_pid=5337777700004498&amp;Force_direct=true</subfield><subfield code="Z">5337777700004498</subfield><subfield code="b">Available</subfield><subfield code="8">5337777700004498</subfield></datafield></record></collection>