„Ich habe nur eine Zeit, die Weltzeit.“ : Eine Untersuchung zu Husserls Zeitanalysen

It is a widespread belief that Husserl’s conception of time obstructs the way to understanding world-time in a heideggerian sense. Unfolding world-time as one of the main topics of the last phases of Husserl’s analyses of time shall refute this criticism. The process of concretization of the transce...

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Superior document:Studien zur Phänomenologie und Praktischen Philosophie Band 54
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Year of Publication:2021
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Studien zur Phänomenologie und Praktischen Philosophie Band 54
It is a widespread belief that Husserl’s conception of time obstructs the way to understanding world-time in a heideggerian sense. Unfolding world-time as one of the main topics of the last phases of Husserl’s analyses of time shall refute this criticism. The process of concretization of the transcendental ego also expresses the silent concretization of the world of phenomenology, and these concretizations lead to the topic of world-time. The study assumes that Husserl’s phenomenology undergoes a process of concretization with its peak in the theme of world-time.
Dass Husserls Zeitverständnis ihm den Weg zum Begreifen der Weltzeit im Heideggerschen Sinne versperrt, ist eine verbreitete Überzeugung. Die Entfaltung der Weltzeit als ein Hauptthema der letzten Phasen der Zeitanalysen Husserls soll diesen Vorwurf entkräften. Der Prozess der Konkretisierung des Transzendentalen Ich bringt die stumme Konkretion der Welt der Phänomenologie zum Ausdruck und diese Konkretisierungen führen in den Zeitanalysen zur Thematisierung der Weltzeit. Die Studie geht davon aus, dass die Phänomenologie Husserls einen Prozess der Konkretisierung mit ihrem Höhepunkt in der Thematisierung der Weltzeit erfahren hat.
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