Einfluss von Instationarität auf die Wartezeit an Knotenpunkten mit und ohne Lichtsignalanlage
Vehicle delay is used to assess the level of service for intersections. The impact of non-stationary arrival flow rates has only partly been included in calculation methods. Empirical data is used to show that traffic volume during the peak hour can be distributed in very different forms. A microsco...
Saved in:
Superior document: | Schriftenreihe des Instituts für Verkehrswesen, Karlsruher Institut für Technologie |
---|---|
: | |
Year of Publication: | 2017 |
Language: | German |
Series: | Schriftenreihe des Instituts für Verkehrswesen, Karlsruher Institut für Technologie
|
Physical Description: | 1 electronic resource (IX, 155 p. p.) |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
id |
993544145704498 |
---|---|
ctrlnum |
(CKB)4920000000100907 (oapen)https://directory.doabooks.org/handle/20.500.12854/46007 (EXLCZ)994920000000100907 |
collection |
bib_alma |
record_format |
marc |
spelling |
Leyn, Ulrike auth Einfluss von Instationarität auf die Wartezeit an Knotenpunkten mit und ohne Lichtsignalanlage KIT Scientific Publishing 2017 1 electronic resource (IX, 155 p. p.) text txt rdacontent computer c rdamedia online resource cr rdacarrier Schriftenreihe des Instituts für Verkehrswesen, Karlsruher Institut für Technologie Vehicle delay is used to assess the level of service for intersections. The impact of non-stationary arrival flow rates has only partly been included in calculation methods. Empirical data is used to show that traffic volume during the peak hour can be distributed in very different forms. A microscopic traffic simulation study is carried out in order to assess their impact on the delay. As a result a new factor is proposed to include non-stationarity more precisely in the calculation of delay. German non-stationarity delay Lichtsignalanlage traffic signal Kapazität Wartezeit Instationarität Verkehr traffic capacity 3-7315-0675-0 |
language |
German |
format |
eBook |
author |
Leyn, Ulrike |
spellingShingle |
Leyn, Ulrike Einfluss von Instationarität auf die Wartezeit an Knotenpunkten mit und ohne Lichtsignalanlage Schriftenreihe des Instituts für Verkehrswesen, Karlsruher Institut für Technologie |
author_facet |
Leyn, Ulrike |
author_variant |
u l ul |
author_sort |
Leyn, Ulrike |
title |
Einfluss von Instationarität auf die Wartezeit an Knotenpunkten mit und ohne Lichtsignalanlage |
title_full |
Einfluss von Instationarität auf die Wartezeit an Knotenpunkten mit und ohne Lichtsignalanlage |
title_fullStr |
Einfluss von Instationarität auf die Wartezeit an Knotenpunkten mit und ohne Lichtsignalanlage |
title_full_unstemmed |
Einfluss von Instationarität auf die Wartezeit an Knotenpunkten mit und ohne Lichtsignalanlage |
title_auth |
Einfluss von Instationarität auf die Wartezeit an Knotenpunkten mit und ohne Lichtsignalanlage |
title_new |
Einfluss von Instationarität auf die Wartezeit an Knotenpunkten mit und ohne Lichtsignalanlage |
title_sort |
einfluss von instationarität auf die wartezeit an knotenpunkten mit und ohne lichtsignalanlage |
series |
Schriftenreihe des Instituts für Verkehrswesen, Karlsruher Institut für Technologie |
series2 |
Schriftenreihe des Instituts für Verkehrswesen, Karlsruher Institut für Technologie |
publisher |
KIT Scientific Publishing |
publishDate |
2017 |
physical |
1 electronic resource (IX, 155 p. p.) |
isbn |
1000069797 3-7315-0675-0 |
illustrated |
Not Illustrated |
work_keys_str_mv |
AT leynulrike einflussvoninstationaritataufdiewartezeitanknotenpunktenmitundohnelichtsignalanlage |
status_str |
n |
ids_txt_mv |
(CKB)4920000000100907 (oapen)https://directory.doabooks.org/handle/20.500.12854/46007 (EXLCZ)994920000000100907 |
carrierType_str_mv |
cr |
hierarchy_parent_title |
Schriftenreihe des Instituts für Verkehrswesen, Karlsruher Institut für Technologie |
is_hierarchy_title |
Einfluss von Instationarität auf die Wartezeit an Knotenpunkten mit und ohne Lichtsignalanlage |
container_title |
Schriftenreihe des Instituts für Verkehrswesen, Karlsruher Institut für Technologie |
_version_ |
1787548907812683778 |
fullrecord |
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?><collection xmlns="http://www.loc.gov/MARC21/slim"><record><leader>01717nam-a2200397z--4500</leader><controlfield tag="001">993544145704498</controlfield><controlfield tag="005">20231220124312.0</controlfield><controlfield tag="006">m o d </controlfield><controlfield tag="007">cr|mn|---annan</controlfield><controlfield tag="008">202102s2017 gw |||||o ||| 0|ger d</controlfield><datafield tag="020" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">1000069797</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(CKB)4920000000100907</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(oapen)https://directory.doabooks.org/handle/20.500.12854/46007</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(EXLCZ)994920000000100907</subfield></datafield><datafield tag="041" ind1="0" ind2=" "><subfield code="a">deu</subfield></datafield><datafield tag="100" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Leyn, Ulrike</subfield><subfield code="4">auth</subfield></datafield><datafield tag="245" ind1="1" ind2="0"><subfield code="a">Einfluss von Instationarität auf die Wartezeit an Knotenpunkten mit und ohne Lichtsignalanlage</subfield></datafield><datafield tag="260" ind1=" " ind2=" "><subfield code="b">KIT Scientific Publishing</subfield><subfield code="c">2017</subfield></datafield><datafield tag="300" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">1 electronic resource (IX, 155 p. p.)</subfield></datafield><datafield tag="336" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">text</subfield><subfield code="b">txt</subfield><subfield code="2">rdacontent</subfield></datafield><datafield tag="337" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">computer</subfield><subfield code="b">c</subfield><subfield code="2">rdamedia</subfield></datafield><datafield tag="338" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">online resource</subfield><subfield code="b">cr</subfield><subfield code="2">rdacarrier</subfield></datafield><datafield tag="490" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Schriftenreihe des Instituts für Verkehrswesen, Karlsruher Institut für Technologie</subfield></datafield><datafield tag="520" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Vehicle delay is used to assess the level of service for intersections. The impact of non-stationary arrival flow rates has only partly been included in calculation methods. Empirical data is used to show that traffic volume during the peak hour can be distributed in very different forms. A microscopic traffic simulation study is carried out in order to assess their impact on the delay. As a result a new factor is proposed to include non-stationarity more precisely in the calculation of delay.</subfield></datafield><datafield tag="546" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">German</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">non-stationarity</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">delay</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Lichtsignalanlage</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">traffic signal</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Kapazität</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Wartezeit</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Instationarität</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Verkehr</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">traffic</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">capacity</subfield></datafield><datafield tag="776" ind1=" " ind2=" "><subfield code="z">3-7315-0675-0</subfield></datafield><datafield tag="906" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">BOOK</subfield></datafield><datafield tag="ADM" ind1=" " ind2=" "><subfield code="b">2023-12-22 01:57:18 Europe/Vienna</subfield><subfield code="f">system</subfield><subfield code="c">marc21</subfield><subfield code="a">2019-11-10 04:18:40 Europe/Vienna</subfield><subfield code="g">false</subfield></datafield><datafield tag="AVE" ind1=" " ind2=" "><subfield code="i">DOAB Directory of Open Access Books</subfield><subfield code="P">DOAB Directory of Open Access Books</subfield><subfield code="x">https://eu02.alma.exlibrisgroup.com/view/uresolver/43ACC_OEAW/openurl?u.ignore_date_coverage=true&portfolio_pid=5337566240004498&Force_direct=true</subfield><subfield code="Z">5337566240004498</subfield><subfield code="b">Available</subfield><subfield code="8">5337566240004498</subfield></datafield></record></collection> |