Einfluss von Instationarität auf die Wartezeit an Knotenpunkten mit und ohne Lichtsignalanlage

Vehicle delay is used to assess the level of service for intersections. The impact of non-stationary arrival flow rates has only partly been included in calculation methods. Empirical data is used to show that traffic volume during the peak hour can be distributed in very different forms. A microsco...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Superior document:Schriftenreihe des Instituts für Verkehrswesen, Karlsruher Institut für Technologie
:
Year of Publication:2017
Language:German
Series:Schriftenreihe des Instituts für Verkehrswesen, Karlsruher Institut für Technologie
Physical Description:1 electronic resource (IX, 155 p. p.)
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
id 993544145704498
ctrlnum (CKB)4920000000100907
(oapen)https://directory.doabooks.org/handle/20.500.12854/46007
(EXLCZ)994920000000100907
collection bib_alma
record_format marc
spelling Leyn, Ulrike auth
Einfluss von Instationarität auf die Wartezeit an Knotenpunkten mit und ohne Lichtsignalanlage
KIT Scientific Publishing 2017
1 electronic resource (IX, 155 p. p.)
text txt rdacontent
computer c rdamedia
online resource cr rdacarrier
Schriftenreihe des Instituts für Verkehrswesen, Karlsruher Institut für Technologie
Vehicle delay is used to assess the level of service for intersections. The impact of non-stationary arrival flow rates has only partly been included in calculation methods. Empirical data is used to show that traffic volume during the peak hour can be distributed in very different forms. A microscopic traffic simulation study is carried out in order to assess their impact on the delay. As a result a new factor is proposed to include non-stationarity more precisely in the calculation of delay.
German
non-stationarity
delay
Lichtsignalanlage
traffic signal
Kapazität
Wartezeit
Instationarität
Verkehr
traffic
capacity
3-7315-0675-0
language German
format eBook
author Leyn, Ulrike
spellingShingle Leyn, Ulrike
Einfluss von Instationarität auf die Wartezeit an Knotenpunkten mit und ohne Lichtsignalanlage
Schriftenreihe des Instituts für Verkehrswesen, Karlsruher Institut für Technologie
author_facet Leyn, Ulrike
author_variant u l ul
author_sort Leyn, Ulrike
title Einfluss von Instationarität auf die Wartezeit an Knotenpunkten mit und ohne Lichtsignalanlage
title_full Einfluss von Instationarität auf die Wartezeit an Knotenpunkten mit und ohne Lichtsignalanlage
title_fullStr Einfluss von Instationarität auf die Wartezeit an Knotenpunkten mit und ohne Lichtsignalanlage
title_full_unstemmed Einfluss von Instationarität auf die Wartezeit an Knotenpunkten mit und ohne Lichtsignalanlage
title_auth Einfluss von Instationarität auf die Wartezeit an Knotenpunkten mit und ohne Lichtsignalanlage
title_new Einfluss von Instationarität auf die Wartezeit an Knotenpunkten mit und ohne Lichtsignalanlage
title_sort einfluss von instationarität auf die wartezeit an knotenpunkten mit und ohne lichtsignalanlage
series Schriftenreihe des Instituts für Verkehrswesen, Karlsruher Institut für Technologie
series2 Schriftenreihe des Instituts für Verkehrswesen, Karlsruher Institut für Technologie
publisher KIT Scientific Publishing
publishDate 2017
physical 1 electronic resource (IX, 155 p. p.)
isbn 1000069797
3-7315-0675-0
illustrated Not Illustrated
work_keys_str_mv AT leynulrike einflussvoninstationaritataufdiewartezeitanknotenpunktenmitundohnelichtsignalanlage
status_str n
ids_txt_mv (CKB)4920000000100907
(oapen)https://directory.doabooks.org/handle/20.500.12854/46007
(EXLCZ)994920000000100907
carrierType_str_mv cr
hierarchy_parent_title Schriftenreihe des Instituts für Verkehrswesen, Karlsruher Institut für Technologie
is_hierarchy_title Einfluss von Instationarität auf die Wartezeit an Knotenpunkten mit und ohne Lichtsignalanlage
container_title Schriftenreihe des Instituts für Verkehrswesen, Karlsruher Institut für Technologie
_version_ 1787548907812683778
fullrecord <?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?><collection xmlns="http://www.loc.gov/MARC21/slim"><record><leader>01717nam-a2200397z--4500</leader><controlfield tag="001">993544145704498</controlfield><controlfield tag="005">20231220124312.0</controlfield><controlfield tag="006">m o d </controlfield><controlfield tag="007">cr|mn|---annan</controlfield><controlfield tag="008">202102s2017 gw |||||o ||| 0|ger d</controlfield><datafield tag="020" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">1000069797</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(CKB)4920000000100907</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(oapen)https://directory.doabooks.org/handle/20.500.12854/46007</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(EXLCZ)994920000000100907</subfield></datafield><datafield tag="041" ind1="0" ind2=" "><subfield code="a">deu</subfield></datafield><datafield tag="100" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Leyn, Ulrike</subfield><subfield code="4">auth</subfield></datafield><datafield tag="245" ind1="1" ind2="0"><subfield code="a">Einfluss von Instationarität auf die Wartezeit an Knotenpunkten mit und ohne Lichtsignalanlage</subfield></datafield><datafield tag="260" ind1=" " ind2=" "><subfield code="b">KIT Scientific Publishing</subfield><subfield code="c">2017</subfield></datafield><datafield tag="300" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">1 electronic resource (IX, 155 p. p.)</subfield></datafield><datafield tag="336" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">text</subfield><subfield code="b">txt</subfield><subfield code="2">rdacontent</subfield></datafield><datafield tag="337" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">computer</subfield><subfield code="b">c</subfield><subfield code="2">rdamedia</subfield></datafield><datafield tag="338" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">online resource</subfield><subfield code="b">cr</subfield><subfield code="2">rdacarrier</subfield></datafield><datafield tag="490" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Schriftenreihe des Instituts für Verkehrswesen, Karlsruher Institut für Technologie</subfield></datafield><datafield tag="520" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Vehicle delay is used to assess the level of service for intersections. The impact of non-stationary arrival flow rates has only partly been included in calculation methods. Empirical data is used to show that traffic volume during the peak hour can be distributed in very different forms. A microscopic traffic simulation study is carried out in order to assess their impact on the delay. As a result a new factor is proposed to include non-stationarity more precisely in the calculation of delay.</subfield></datafield><datafield tag="546" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">German</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">non-stationarity</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">delay</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Lichtsignalanlage</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">traffic signal</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Kapazität</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Wartezeit</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Instationarität</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Verkehr</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">traffic</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">capacity</subfield></datafield><datafield tag="776" ind1=" " ind2=" "><subfield code="z">3-7315-0675-0</subfield></datafield><datafield tag="906" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">BOOK</subfield></datafield><datafield tag="ADM" ind1=" " ind2=" "><subfield code="b">2023-12-22 01:57:18 Europe/Vienna</subfield><subfield code="f">system</subfield><subfield code="c">marc21</subfield><subfield code="a">2019-11-10 04:18:40 Europe/Vienna</subfield><subfield code="g">false</subfield></datafield><datafield tag="AVE" ind1=" " ind2=" "><subfield code="i">DOAB Directory of Open Access Books</subfield><subfield code="P">DOAB Directory of Open Access Books</subfield><subfield code="x">https://eu02.alma.exlibrisgroup.com/view/uresolver/43ACC_OEAW/openurl?u.ignore_date_coverage=true&amp;portfolio_pid=5337566240004498&amp;Force_direct=true</subfield><subfield code="Z">5337566240004498</subfield><subfield code="b">Available</subfield><subfield code="8">5337566240004498</subfield></datafield></record></collection>