Architectural Policy in Finland : : Architecture as Civic Education / / Turit Fröbe.
Als eines der ersten Lander Europas entwickelte Finnland 1998 eine offizielle Architekturpolitik, in der die Baukulturelle Bildung eine prominente Stellung einnahm, und gilt seitdem als unangefochtener Vorreiter in diesen Bereichen. Erklartes Ziel war es, die Architektur systematischer ins Schulsyst...
Saved in:
Superior document: | Title is part of eBook package: De Gruyter DG Ebook Package English 2020 |
---|---|
VerfasserIn: | |
Place / Publishing House: | Berlin : : JOVIS Verlag GmbH, , [2021] ©2020 |
Year of Publication: | 2021 |
Language: | English |
Online Access: | |
Physical Description: | 1 online resource (192 p.) :; 50 farb. und s/w Abb |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Other title: | Frontmatter -- Contents -- Introduction -- Baukultur in Finland and Germany -- Finnish architectural policy— a learning process -- Architecture as civic education -- Architecture in the Finnish educational system -- Institutions in architecture education -- Architectural policy programs as promoters of architecture education for children and youth in Finland -- Closing remarks -- Recommendations -- References -- Image credits -- Imprint |
---|---|
Summary: | Als eines der ersten Lander Europas entwickelte Finnland 1998 eine offizielle Architekturpolitik, in der die Baukulturelle Bildung eine prominente Stellung einnahm, und gilt seitdem als unangefochtener Vorreiter in diesen Bereichen. Erklartes Ziel war es, die Architektur systematischer ins Schulsystem, in die Curricula der Lehramtsstudiengange und in die Erwachsenenbildung zu integrieren. Im Rahmen einer Feldstudie ist Turit Frobe in Gesprachen mit unterschiedlichen Experten der Frage nachgegangen, wie erfolgreich die international rezipierte finnische Architekturpolitik ist. Ist es gelungen, die Baukulturelle Bildung im Bildungssystem zu verankern? Welche Voraussetzungen waren dafur notwendig? Welche Strukturen sind geschaffen worden? Und ist es moglich, aus den finnischen Erfahrungen Empfehlungen fur Lander wie Deutschland abzuleiten? Finland is the undisputed pioneer in architectural education. In 1998, it was one of the first countries in Europe to develop an official architectural policy, the declared aim of which was to more systematically integrate architecture into the educational system, teacher training programs at universities, and adult education. In her field study, Turit Frobe spoke with various experts to get a picture of just how successful this internationally acclaimed Finnish architectural policy has been. Has it succeeded in anchoring architectural education in the education system? What conditions did this require? What structures were created to do so? And is it possible to derive recommendations from Finnish experience for countries such as Germany? |
Format: | Mode of access: Internet via World Wide Web. |
ISBN: | 9783868599381 9783110696288 9783110696271 9783110754001 9783110753776 |
DOI: | 10.1515/9783868599381 |
Access: | restricted access |
Hierarchical level: | Monograph |
Statement of Responsibility: | Turit Fröbe. |