Exhibiting Matters / / ed. by Architekturfakultät der Technischen Universität Graz, Milica Tomić, Dubravka Sekulić.

Bilingual edition (English/German) / Zweisprachige Ausgabe (deutsch/englisch) The fields of art and architecture are currently witnessing an expansion of the exhibitionary complex: permanent and temporary exhibition spaces proliferate, blending with sites of consumption. Responding to this developme...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
HerausgeberIn:
MitwirkendeR:
Place / Publishing House:Berlin : : JOVIS, , [2024]
©2018
Year of Publication:2024
Language:English
Series:GAM - Graz Architecture Magazine ; 14
Online Access:
Physical Description:1 online resource
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Description
Other title:Frontmatter --
Editorial --
Contents --
Exhibiting – Modernity Rift --
What Has Not Yet Been Subsumed: On the Title of Art (and Its Expositions) Das noch nicht Subsumierte: Über die Betitelung von Kunst (und ihrer Ausstellungen) --
The Open Secret of Exhibitions Das offene Geheimnis von Ausstellungen --
Exhibitions of Post-war Modernism From the Archive of the Museum of American Art-Berlin --
What Does Art Exhibit? Remarks on “Exhibition Value” Was stellt Kunst aus? Anmerkungen zum „Ausstellungswert“ --
Hidden in Plain Sight: “Illegal Artistic Exhibition” Auf dem Präsentierteller versteckt: Die „Illegale Kunstausstellung“ --
Exhibition as Occupation: Detroit Resists at the 2016 Venice Biennale of Architecture Ausstellung als Okkupation. Detroit Resists bei der Architektur- Biennale Venedig 2016 --
Returns of the Excluded --
“Aesthetics Is a Tool to Understand Reality at Another Level, in a State of Suspension” „Ästhetik ist ein Mittel, mit dem wir die Realität auf einer anderen Ebene verstehen, in einem Schwebezustand.“ --
Exhibiting Models Modelle Ausstellen / Ausstellungsmodelle --
And what, for example, am I now seeing? --
Praxis Reports / 1 --
On Thought Exhibitions. Über Gedankenausstellungen --
Exhibition as a Philosophical Problem. Die Ausstellung als philosophisches Problem --
Exhibitability and Performativity Ausstellbarkeit und Performativität --
“If – A Speculative Proposal for an Exhibition that Might Never Happen”. Wenn – ein spekulativer Vorschlag für eine Ausstellung, die vielleicht niemals stattfinden wird --
Exhibiting as a Displaycing Practice, or Curatorial Politics Vom Ausstellen, Verstellen und Einstellen, oder Kuratorische Politiken --
Biennial Melancholy. Biennalen-Melancholie --
Curating in Time-Specific Mode Kuratieren im zeitspezifischen Modus --
Curating Does Not Mean Endorsing, Pontificating, Including or “Giving Voice” (on Exposing, not Exhibiting). Kuratieren bedeutet nicht Befürwortung, Dozieren, Einschluss oder „eine Stimme verleihen“ (vom Exponieren, Nicht-Ausstellen) --
Notes on the Research-Based Exhibition: Dialectical Optics and the Problems of Positivism. Anmerkungen zur recherchebasierten Ausstellung: Dialektische Optik und die Probleme des Positivismus --
Exhibiting – Sites of Departure --
For an “Enacted Space in Which the Work of Art Can Happen Together with Us”. Für einen „inszenierten Raum, in dem sich das Kunstwerk gemeinsam mit uns ereignen kann“ --
“My Sweet Little Lamb (Everything We See Could Also Be Otherwise)” --
Die Evidenz der Architektur. The Evidence of Architecture --
Exulting Matters Zur räumlichen Doxologie alpiner Klänge. On the Spatial Doxology of Alpine Sounds --
Praxis Reports / 2 --
Exhibiting at the “Trowel’s Edge”. Ausstellen an der „Kellenkante“ --
Premises of a History of Exhibiting. Prämissen einer Geschichte des Ausstellens --
Mirror, Mirror. Spiegel, Spiegel --
The Exhibition as Relational Structure. Die Ausstellung als Beziehungsgefüge --
The Garden as Thing and Reference. Der Garten als Ding und Verweis --
Exhibiting: The Expansion and Drift of Meanings. Ausstellen: Über die Erweiterung und Verschiebung von Bedeutungen --
Reviews --
Komplexität und zeitgenössische Kunst. Complexity and Contemporary Art The Exform Nicolas Bourriaud --
Thing Twice, It’s All Right. Cedric Price Works 1952–2003: A Forward-Minded Retrospective Samantha Hardingham (Hg. / ed.) --
Alternative Moderne. Alternative Modernity. Rudolf Schwarz and the Monumental Order of Things Adam Caruso/Helen Thomas (Hg. / eds.) --
Bauliche Spurensuche. Architectural Pathfinding. Welche Denkmale welcher Moderne? Zum Umgang mit Bauten der 1960er und 70er Jahre Frank Eckardt/Hans-Rudolf Meier/ Ingrid Scheurmann/Wolfgang Sonne (Hg. / eds.) --
Bauen ist die Antwort – aber was war die Frage?. Building Is the Answer—But What Was the Question? Building upon Building Jantje Engels/Marius Grootveld (Hg. / ed.) --
Nahtlose Übergänge: Fotografie und Architektur im Dialog. Seamless Transitions: Photography and Architecture in Dialogue Seamless: Digital Collage and Dirty Realism in Contemporary Architecture Jesús Vassallo (mit einem Vorwort / with a foreword by Juan Herreros) --
Anatomie des infrastrukturellen Raums. Anatomy of Infrastructure Space. Infrastructure Space Ilka und / and Andreas Ruby (Hg. / eds.) Mit einem Visual Atlas von / With a Visual Atlas by Something Fantastic --
Globalisiert und konsumistisch – Architektur des „Transnational Style“. Globalized and Consumerist: Architecture of the “Transnational Style” The Icon Project: Architecture, Cities, and Capitalist Globalization Leslie Sklair --
Sinnlich Bauen? Sensory Building? Bauen für Demenz Christoph Metzger --
Faculty News --
Content Faculty News --
Faculty --
Research --
Publications --
Awards --
Exhibitions --
Events/Projects --
Call for Papers GAM.15 --
Autorinnen und Autoren / Authors
Summary:Bilingual edition (English/German) / Zweisprachige Ausgabe (deutsch/englisch) The fields of art and architecture are currently witnessing an expansion of the exhibitionary complex: permanent and temporary exhibition spaces proliferate, blending with sites of consumption. Responding to this development, GAM.14 focusses on the act of exhibiting, which reconfigures the spatial limitations of the exhibition, thus creating dynamic sites of contestation and political confrontation. GAM.14 is a collection of current positions from the disciplines of art and architecture assembled around the conceptual effort to distinguish the act of exhibiting from exhibition, opening the potential of exhibiting as an exploratory space to address urgent social and political challenges of our time. With contributions by Bart De Baere, Ivana Bago, Ana Bezić, Nicolas Bourriaud, Maria Bremer, Ekaterina Degot, Ana Dević, Anselm Franke, Andrew Herscher, Christian Inderbitzin, Branislav Jakovljević, Sami Khatib, Wilfried Kuehn, Nicole Lai Yi-Hsin, Bruno Latour, Ana María León, Armin Linke, Antonia Majača, Doreen Mende, Ana Miljački, Museum of American Art in Berlin, Vincent Normand, Christoph Walter Pirker, Dubravka Sekuli, Antje Senarclens de Grancy, Katharina Sommer, Anna-Sophie Springer, Barbara Steiner, Kate Strain, Žiga Testen, Milica Tomić, Etienne Turpin, What, How & for Whom/WHW
Zweisprachige Ausgabe (deutsch/englisch) / Bilingual edition (English/German) In den Bereichen Kunst und Architektur lässt sich gegenwärtig eine Erweiterung des Ausstellungskomplexes beobachten: permanente und temporäre Ausstellungsräume werden immer mehr und vermischen sich mit Orten des Konsums. Als Reaktion auf diese Entwicklung widmet sich GAM.14 dem Akt des Ausstellens, der die räumlichen Beschränkungen der Ausstellung rekonfiguriert und damit dynamische Orte der Auseinandersetzung und politischen Konfrontation ermöglicht. GAM.14 versammelt aktuelle Positionen aus den Disziplinen Kunst und Architektur in dem Bestreben, den Akt des Ausstellens von der Ausstellung zu unterscheiden und das Potenzial des Ausstellens als Forschungsraum für die Bewältigung dringlicher gesellschaftlicher und politischer Herausforderungen unserer Zeit zu öffnen. Mit Beiträgen von Bart De Baere, Ivana Bago, Ana Bezić, Nicolas Bourriaud, Maria Bremer, Ekaterina Degot, Ana Dević, Anselm Franke, Andrew Herscher, Christian Inderbitzin, Branislav Jakovljević, Sami Khatib, Wilfried Kuehn, Nicole Lai Yi-Hsin, Bruno Latour, Ana María León, Armin Linke, Antonia Majača, Doreen Mende, Ana Miljački, Museum of American Art in Berlin, Vincent Normand, Christoph Walter Pirker, Dubravka Sekuli, Antje Senarclens de Grancy, Katharina Sommer, Anna-Sophie Springer, Barbara Steiner, Kate Strain, Žiga Testen, Milica Tomić, Etienne Turpin, What, How & for Whom/WHW
Format:Mode of access: Internet via World Wide Web.
ISBN:9783868598384
DOI:10.1515/9783868598384
Access:restricted access
Hierarchical level:Monograph
Statement of Responsibility: ed. by Architekturfakultät der Technischen Universität Graz, Milica Tomić, Dubravka Sekulić.