Konsumästhetik : : Umgang mit käuflichen Gegenständen / / hrsg. von Moritz Baßler, Heinz Drügh.

A strong plea for a new aesthetic - after all, our aesthetic relationship to the world and to the arts has long since been shaped by consumer, commodity and media cultures.

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Bibliographic Details
Superior document:Title is part of eBook package: De Gruyter DG Plus PP Package 2019 Part 2
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Place / Publishing House:Bielefeld : : transcript Verlag, , [2019]
©2019
Year of Publication:2019
Language:German
Series:Konsumästhetik ; 6
Online Access:
Physical Description:1 online resource (300 p.)
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Table of Contents:
  • Frontmatter
  • Inhalt
  • Einleitung: Konsumästhetik
  • Die Stellung der Ästhetiken zum Konsum
  • Singe den Zorn
  • Geld, Geltung, Gegenwert
  • Das Konsumobjekt und die Gesellschaft der Gabe
  • Werte als Konsumartikel
  • »Feiern bis das Bild kommt«
  • Trans-korporeale Konsumption im Cyber-Kaufhaus Heather Phillipsons Videoinstallation SPECIAL OFFERS (2015)
  • Kalter Krieg im Kühlregal
  • Konsum als Aneignung von Gütern
  • Cover-Erzählungen
  • »An Illusion to live by«
  • Krimkrams
  • Autorinnen und Autoren