Handbuch Kulturtourismus im ländlichen Raum : : Chancen - Akteure - Strategien / / hrsg. von Andrea Hausmann.

While cultural tourism has already been successfully established in urban centres, there is still a lot of unused potential in rural areas waiting to be developed. Initiatives have been launched at state and federal level with the aim of stimulating the development of rural regions as a whole by dev...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Superior document:Title is part of eBook package: De Gruyter DG Plus PP Package 2020 Part 2
MitwirkendeR:
HerausgeberIn:
Place / Publishing House:Bielefeld : : transcript Verlag, , [2020]
©2020
Year of Publication:2020
Language:German
Series:Schriften zum Kultur- und Museumsmanagement
Online Access:
Physical Description:1 online resource (164 p.)
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Description
Other title:Frontmatter --
Inhalt --
Grußwort --
Kulturtourismus im ländlichen Raum --
Kulturtourismus in ländlichen Räumen der Schweiz --
Kulturtourismus als Vehikel für Wertekonsens? --
Kulturtourismus auf dem Land oder die Dialektik des Tourismus --
Die Destination als Bühne: Wie macht Kulturtourismus ländliche Regionen erfolgreich? --
Die Nutzerperspektive: Der ländliche Raum als kulturtouristisches Reiseziel --
Die WelterbeCard --
Digitale Potenziale für die Vernetzung der Akteure im ländlichen Raum --
KulturReiseLand NRW: Acht Schritte zur Erneuerung des Kulturtourismus --
Verzeichnis der Autorinnen und Autoren
Summary:While cultural tourism has already been successfully established in urban centres, there is still a lot of unused potential in rural areas waiting to be developed. Initiatives have been launched at state and federal level with the aim of stimulating the development of rural regions as a whole by developing and marketing cultural tourism offers. Apart from these decidedly practical efforts, however, there have been hardly any publications on the subject to date. This volume closes this gap with further suggestions for possible strategies and success factors. Proven experts from the fields of cultural tourism research, practice and consultancy provide vivid insights into various aspects of cultural tourism in rural areas. Both the demand and the supply side are considered and practical recommendations for action are given.
Während der Kulturtourismus in urbanen Zentren bereits erfolgreich etabliert ist, lässt sich im ländlichen Raum noch viel ungenutztes Potenzial identifizieren, das auf seine Entfaltung wartet. Initiativen auf Landes- und Bundesebene sind mit dem Ziel gestartet, über die Entwicklung und Vermarktung kulturtouristischer Angebote auch insgesamt die Entwicklung ländlicher Regionen anzustoßen. Neben diesen dezidiert praxisbezogenen Bemühungen liegen bislang jedoch kaum Publikationen zum Thema vor. Der Band schließt diese Lücke mit weiterführenden Anregungen für mögliche Strategien und Erfolgsfaktoren. Ausgewiesene Expert_innen aus der Kulturtourismusforschung, -praxis und -beratung geben anschauliche Einblicke in verschiedene Aspekte des Kulturtourismus im ländlichen Raum. Dabei werden sowohl die Nachfrage- als auch die Angebotsseite betrachtet und praxisnahe Handlungsempfehlungen gegeben.
Format:Mode of access: Internet via World Wide Web.
ISBN:9783839445617
9783110696295
9783110704518
9783110704624
9783111025124
DOI:10.1515/9783839445617?locatt=mode:legacy
Access:restricted access
Hierarchical level:Monograph
Statement of Responsibility: hrsg. von Andrea Hausmann.