Star Gazing - Strategien der medialen Inszenierung bei Alfred Hitchcock und Gilbert & George / / Nadine Seligmann.

As much as the powerful appearance of film-maker Alfred Hitchcock still fascinates today, artists Gilbert & George have created a unique brand identity over several decades. Assuming that star personas are constituted by performative acts and rely on mechanisms of repetition, the focus lies on e...

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Bibliographic Details
Superior document:Title is part of eBook package: De Gruyter DG Plus eBook-Package 2017
VerfasserIn:
Place / Publishing House:Bielefeld : : transcript Verlag, , [2018]
©2017
Year of Publication:2018
Language:German
Series:Edition Medienwissenschaft ; 48
Online Access:
Physical Description:1 online resource (342 p.)
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Description
Other title:Frontmatter --
Inhalt --
1. Einführung in die Thematik --
2. Theorieteil --
3. Alfred Hitchcock Presents (1955-1962) Und The Alfred Hitchcock Hour (1962-1965): Tv-Serien --
4. The World Of Gilbert & George (1981): Film --
5. Alfred Hitchcock: Cameos --
6. Gilbert & George: Videos --
7. Alfred Hitchcock: Filmtrailer Und Andere Audiovisuelle Werbemaßnahmen --
8. Gilbert & George: Ausstellungstrailer --
9. Alfred Hitchcock: Printwerbung --
10. Gilbert & George: Pictures --
11. Alfred Hitchcock: Fotografien --
12. Gilbert & George: Fotografien --
13. Conclusio --
14. Appendix --
Backmatter
Summary:As much as the powerful appearance of film-maker Alfred Hitchcock still fascinates today, artists Gilbert & George have created a unique brand identity over several decades. Assuming that star personas are constituted by performative acts and rely on mechanisms of repetition, the focus lies on exploring these complex star phenomena through their individual performances and appearances, as they generate a coherent image across various media. Great attention is also attached to paratexts, such as trailers, print advertising, and photographs.
Ebenso wie die mächtige Erscheinung des Filmemachers Alfred Hitchcock noch heute fasziniert, haben die Künstler Gilbert & George über mehrere Jahrzehnte eine unverwechselbare Markenidentität kreiert. Anhand dieser prominenten Positionen analysiert Nadine Seligmann unter Berücksichtigung paratextueller Elemente, darunter Trailer, Printwerbung und Fotografien, Mechanismen der Starproduktion. Dabei liegt ihr Fokus auf den Performances und (Ab-)Bildern der Akteure, wie sie sich über verschiedene Medien in Wiederholungsprozessen zu einem kohärenten Image formieren.
Format:Mode of access: Internet via World Wide Web.
ISBN:9783839441558
9783110719543
9783110603255
9783110603231
DOI:10.1515/9783839441558?locatt=mode:legacy
Access:restricted access
Hierarchical level:Monograph
Statement of Responsibility: Nadine Seligmann.