Publikumsmagnet Sonderausstellung - Stiefkind Dauerausstellung? : : Erfolgsfaktoren einer zielgruppenorientierten Museumsarbeit / / Nora Wegner.

While special exhibitions are real crowd pullers for museums, permanent exhibitions face an existential threat to their significance. But what makes special exhibitions so attractive? And what distinguishes the audiences of special exhibitions from those of permanent exhibitions? Nora Wegner answers...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Superior document:Title is part of eBook package: De Gruyter DG Plus eBook-Package 2015
VerfasserIn:
Place / Publishing House:Bielefeld : : transcript Verlag, , [2015]
©2015
Year of Publication:2015
Edition:1. Aufl.
Language:German
Series:Schriften zum Kultur- und Museumsmanagement
Online Access:
Physical Description:1 online resource (300 p.)
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
LEADER 05254nam a22009255i 4500
001 9783839432297
003 DE-B1597
005 20211129102213.0
006 m|||||o||d||||||||
007 cr || ||||||||
008 211129t20152015gw fo d z ger d
019 |a (OCoLC)1013940932 
020 |a 9783839432297 
024 7 |a 10.1515/9783839432297  |2 doi 
035 |a (DE-B1597)461577 
035 |a (OCoLC)934155495 
040 |a DE-B1597  |b eng  |c DE-B1597  |e rda 
041 0 |a ger 
044 |a gw  |c DE 
072 7 |a ART059000  |2 bisacsh 
082 0 4 |8 1u  |a 069.5  |q DE-101  |2 22/ger 
084 |a LB 34015  |2 rvk  |0 (DE-625)rvk/90542:778 
100 1 |a Wegner, Nora,   |e author.  |4 aut  |4 http://id.loc.gov/vocabulary/relators/aut 
245 1 0 |a Publikumsmagnet Sonderausstellung - Stiefkind Dauerausstellung? :  |b Erfolgsfaktoren einer zielgruppenorientierten Museumsarbeit /  |c Nora Wegner. 
250 |a 1. Aufl. 
264 1 |a Bielefeld :   |b transcript Verlag,   |c [2015] 
264 4 |c ©2015 
300 |a 1 online resource (300 p.) 
336 |a text  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a computer  |b c  |2 rdamedia 
338 |a online resource  |b cr  |2 rdacarrier 
347 |a text file  |b PDF  |2 rda 
490 0 |a Schriften zum Kultur- und Museumsmanagement 
505 0 0 |t Frontmatter --   |t Inhalt --   |t Vorwort --   |t Danksagung --   |t 1. Einführung --   |t 2. Rahmenbedingungen aktueller Museumsarbeit --   |t 3. Dauer- und Sonderausstellungen: Begriffe, Erfolgsfaktoren und Kritik --   |t 4. Empirische Studien über das Museumspublikum --   |t 5. Design der Untersuchung --   |t 6. Ergebnisse der Untersuchung --   |t 7. Typologie von Ausstellungsbesuchern und Handlungsempfehlungen für Museen --   |t 8. Literaturverzeichnis --   |t 9. Weitere Quellen: Experteninterviews --   |t Backmatter 
506 0 |a restricted access  |u http://purl.org/coar/access_right/c_16ec  |f online access with authorization  |2 star 
520 |a While special exhibitions are real crowd pullers for museums, permanent exhibitions face an existential threat to their significance. But what makes special exhibitions so attractive? And what distinguishes the audiences of special exhibitions from those of permanent exhibitions? Nora Wegner answers these questions by means of a comprehensive comparative study of various museums. She develops a typology of exhibition-goers, investigates success factors for special exhibitions, and in addition, derives practical advice for museum work targeted at specific groups, which will do justice to the tensions between the exhibitions, and also win audiences for permanent exhibitions. 
520 |a Während Sonderausstellungen Publikumsmagnete für Museen sind, drohen ihre existenziellen Dauerausstellungen an Bedeutung zu verlieren. Was aber macht Sonderausstellungen so attraktiv? Und was unterscheidet das Publikum der Sonder- von dem der Dauerausstellungen?Nora Wegner beantwortet diese Fragen mittels einer umfassenden Vergleichsstudie an verschiedenen Museen. Sie entwickelt eine Typologie von Ausstellungsbesucher_innen, ermittelt Erfolgsfaktoren von Sonderausstellungen und leitet zudem praktische Empfehlungen für eine zielgruppenorientierte Museumsarbeit ab, die dem Spannungsfeld zwischen den Ausstellungen gerecht wird und Publikum auch für Dauerausstellungen gewinnt. 
530 |a Issued also in print. 
538 |a Mode of access: Internet via World Wide Web. 
546 |a In German. 
588 0 |a Description based on online resource; title from PDF title page (publisher's Web site, viewed 29. Nov 2021) 
650 4 |a Besucherforschung. 
650 4 |a Dauerausstellung. 
650 4 |a Kulturmanagement. 
650 4 |a Museum. 
650 4 |a Museumsmanagement. 
650 4 |a Museumspädagogik. 
650 4 |a Museumswissenschaft. 
650 4 |a Sonderausstellung. 
650 7 |a ART / Museum Studies.  |2 bisacsh 
653 |a Cultural Management. 
653 |a Museology. 
653 |a Museum Education. 
653 |a Museum Management. 
653 |a Museum. 
653 |a Permanent Exhibition. 
653 |a Special Exhibition. 
653 |a Visitor Research. 
773 0 8 |i Title is part of eBook package:  |d De Gruyter  |t DG Plus eBook-Package 2015  |z 9783110700985 
773 0 8 |i Title is part of eBook package:  |d De Gruyter  |t EBOOK PACKAGE COMPLETE 2015  |z 9783110439687  |o ZDB-23-DGG 
773 0 8 |i Title is part of eBook package:  |d De Gruyter  |t EBOOK PACKAGE Economics 2015  |z 9783110438734  |o ZDB-23-DBV 
773 0 8 |i Title is part of eBook package:  |d De Gruyter  |t transcript Complete eBook Package 2014-2016  |z 9783110489842  |o ZDB-23-TGP 
776 0 |c print  |z 9783837632293 
856 4 0 |u https://doi.org/10.1515/9783839432297?locatt=mode:legacy 
856 4 0 |u https://www.degruyter.com/isbn/9783839432297 
856 4 2 |3 Cover  |u https://www.degruyter.com/document/cover/isbn/9783839432297/original 
912 |a 978-3-11-070098-5 DG Plus eBook-Package 2015  |b 2015 
912 |a EBA_BACKALL 
912 |a EBA_CL_MUAR 
912 |a EBA_EBKALL 
912 |a EBA_PPALL 
912 |a EBA_SSHALL 
912 |a EBA_STMALL 
912 |a GBV-deGruyter-alles 
912 |a PDA11SSHE 
912 |a PDA12STME 
912 |a PDA5EBK 
912 |a ZDB-23-DBV  |b 2015 
912 |a ZDB-23-DGG  |b 2015 
912 |a ZDB-23-TGP  |c 2014  |d 2016