Geschäftsleute unter sich : : Die Internationalität der Business Culture / / Ana-Lucia Baldauf.

Global business culture instead of intercultural communication - this study shows that in the global economy, an internationalized culture of »business people« developed long ago, which hardly leaves any space at all for national customs and habits.

Saved in:
Bibliographic Details
Superior document:Title is part of eBook package: De Gruyter DG Plus eBook-Package 2015
VerfasserIn:
Place / Publishing House:Bielefeld : : transcript Verlag, , [2015]
©2015
Year of Publication:2015
Edition:1. Aufl.
Language:German
Series:Kultur und Kollektiv ; 3
Online Access:
Physical Description:1 online resource (318 p.)
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
id 9783839432136
ctrlnum (DE-B1597)461559
(OCoLC)934155440
collection bib_alma
record_format marc
spelling Baldauf, Ana-Lucia, author. aut http://id.loc.gov/vocabulary/relators/aut
Geschäftsleute unter sich : Die Internationalität der Business Culture / Ana-Lucia Baldauf.
1. Aufl.
Bielefeld : transcript Verlag, [2015]
©2015
1 online resource (318 p.)
text txt rdacontent
computer c rdamedia
online resource cr rdacarrier
text file PDF rda
Kultur und Kollektiv ; 3
Frontmatter -- Inhalt -- Vorwort -- Einleitung -- Hauptteil I: Theoretische Grundlagen -- Begriffsdefinition und -abgrenzung: Umgangsformen -- Forschungsbericht: Die Literatur zu Umgangsformen -- Kollektivtheoretische Beschreibung von Umgangsformen -- Arbeitshypothesen und Problemstellung -- Hauptteil II: Literaturvergleich -- Material: Business-Etikette-Ratgeber -- Vergleich amerikanischer und deutscher Business-Etikette -- Fazit: Literaturvergleich -- Schlusswort und Ausblick -- Literaturverzeichnis -- Darstellungsverzeichnis
restricted access http://purl.org/coar/access_right/c_16ec online access with authorization star
Global business culture instead of intercultural communication - this study shows that in the global economy, an internationalized culture of »business people« developed long ago, which hardly leaves any space at all for national customs and habits.
Internationale Geschäftsabschlüsse drohen an kulturellen Differenzen zu scheitern - so propagiert es die interkulturelle Kommunikation. Ana-Lucia Baldauf entkräftet diese Befürchtung durch einen Vergleich von interkulturellen und nationalen Ratgebern in Deutschland und den USA. Sie zeigt: Die inzwischen internationalisierte Kultur der »Business People« nimmt wenig Rücksicht auf nationale Umgangsformen.
Issued also in print.
Mode of access: Internet via World Wide Web.
In German.
Description based on online resource; title from PDF title page (publisher's Web site, viewed 29. Nov 2021)
International business enterprises Management.
Berufskultur.
Business-Etikette.
Globalisierung.
Interkulturalität.
Knigge.
Kultursoziologie.
Kulturwissenschaft.
Nationalkultur.
Ratgeberliteratur.
Soziologie.
Wirtschaft.
Wirtschaftskultur.
Wirtschaftssoziologie.
(DE-588)4041279-9 (DE-627)106219839 (DE-576)209044276 Nation gnd
(DE-588)4049355-6 (DE-627)10618721X (DE-576)209081813 Relation gnd
(DE-588)4071497-4 (DE-627)104419024 (DE-576)209184167 Führungskraft gnd
(DE-588)4121849-8 (DE-627)105766615 (DE-576)209546689 Verhaltensmuster gnd
(DE-588)4124897-1 (DE-627)104188782 (DE-576)209571985 Fallstudie gnd
(DE-588)4125698-0 (DE-627)104470348 (DE-576)209578750 Kultur gnd
(DE-588)4130050-6 (DE-627)105705446 (DE-576)209615680 Gruppenverhalten gnd
(DE-588)4134227-6 (DE-627)105674249 (DE-576)209650516 Berufsgruppe gnd
(DE-588)4136104-0 (DE-627)104475870 (DE-576)209666366 Forschungsergebnis gnd
(DE-588)4138550-0 (DE-627)105641820 (DE-576)209686995 Verhaltenskodex gnd
(DE-588)4140349-6 (DE-627)105628506 (DE-576)209702036 Gruppenidentität gnd
(DE-588)4187713-5 (DE-627)104789522 (DE-576)210047631 Vergleich gnd
(DE-588)4343519-1 (DE-627)153779179 (DE-576)211443115 Interkulturelles Management gnd
SOCIAL SCIENCE / Popular Culture. bisacsh
Business Etiquette.
Cultural Studies.
Economic Sociology.
Economy.
Globalization.
Interculturalism.
National Culture.
Professional Culture.
Sociology of Culture.
Sociology.
Title is part of eBook package: De Gruyter DG Plus eBook-Package 2015 9783110700985
Title is part of eBook package: De Gruyter EBOOK PACKAGE COMPLETE 2015 9783110439687 ZDB-23-DGG
Title is part of eBook package: De Gruyter EBOOK PACKAGE Social Sciences 2015 9783110438741 ZDB-23-DSW
Title is part of eBook package: De Gruyter transcript Complete eBook Package 2014-2016 9783110489842 ZDB-23-TGP
print 9783837632132
https://doi.org/10.1515/9783839432136?locatt=mode:legacy
https://www.degruyter.com/isbn/9783839432136
Cover https://www.degruyter.com/document/cover/isbn/9783839432136/original
language German
format eBook
author Baldauf, Ana-Lucia,
Baldauf, Ana-Lucia,
spellingShingle Baldauf, Ana-Lucia,
Baldauf, Ana-Lucia,
Geschäftsleute unter sich : Die Internationalität der Business Culture /
Kultur und Kollektiv ;
Frontmatter --
Inhalt --
Vorwort --
Einleitung --
Hauptteil I: Theoretische Grundlagen --
Begriffsdefinition und -abgrenzung: Umgangsformen --
Forschungsbericht: Die Literatur zu Umgangsformen --
Kollektivtheoretische Beschreibung von Umgangsformen --
Arbeitshypothesen und Problemstellung --
Hauptteil II: Literaturvergleich --
Material: Business-Etikette-Ratgeber --
Vergleich amerikanischer und deutscher Business-Etikette --
Fazit: Literaturvergleich --
Schlusswort und Ausblick --
Literaturverzeichnis --
Darstellungsverzeichnis
author_facet Baldauf, Ana-Lucia,
Baldauf, Ana-Lucia,
author_variant a l b alb
a l b alb
author_role VerfasserIn
VerfasserIn
author_sort Baldauf, Ana-Lucia,
title Geschäftsleute unter sich : Die Internationalität der Business Culture /
title_sub Die Internationalität der Business Culture /
title_full Geschäftsleute unter sich : Die Internationalität der Business Culture / Ana-Lucia Baldauf.
title_fullStr Geschäftsleute unter sich : Die Internationalität der Business Culture / Ana-Lucia Baldauf.
title_full_unstemmed Geschäftsleute unter sich : Die Internationalität der Business Culture / Ana-Lucia Baldauf.
title_auth Geschäftsleute unter sich : Die Internationalität der Business Culture /
title_alt Frontmatter --
Inhalt --
Vorwort --
Einleitung --
Hauptteil I: Theoretische Grundlagen --
Begriffsdefinition und -abgrenzung: Umgangsformen --
Forschungsbericht: Die Literatur zu Umgangsformen --
Kollektivtheoretische Beschreibung von Umgangsformen --
Arbeitshypothesen und Problemstellung --
Hauptteil II: Literaturvergleich --
Material: Business-Etikette-Ratgeber --
Vergleich amerikanischer und deutscher Business-Etikette --
Fazit: Literaturvergleich --
Schlusswort und Ausblick --
Literaturverzeichnis --
Darstellungsverzeichnis
title_new Geschäftsleute unter sich :
title_sort geschäftsleute unter sich : die internationalität der business culture /
series Kultur und Kollektiv ;
series2 Kultur und Kollektiv ;
publisher transcript Verlag,
publishDate 2015
physical 1 online resource (318 p.)
Issued also in print.
edition 1. Aufl.
contents Frontmatter --
Inhalt --
Vorwort --
Einleitung --
Hauptteil I: Theoretische Grundlagen --
Begriffsdefinition und -abgrenzung: Umgangsformen --
Forschungsbericht: Die Literatur zu Umgangsformen --
Kollektivtheoretische Beschreibung von Umgangsformen --
Arbeitshypothesen und Problemstellung --
Hauptteil II: Literaturvergleich --
Material: Business-Etikette-Ratgeber --
Vergleich amerikanischer und deutscher Business-Etikette --
Fazit: Literaturvergleich --
Schlusswort und Ausblick --
Literaturverzeichnis --
Darstellungsverzeichnis
isbn 9783839432136
9783110700985
9783110439687
9783110438741
9783110489842
9783837632132
callnumber-first H - Social Science
callnumber-subject HD - Industries, Land Use, Labor
callnumber-label HD62
callnumber-sort HD 262.4 B353 42015
url https://doi.org/10.1515/9783839432136?locatt=mode:legacy
https://www.degruyter.com/isbn/9783839432136
https://www.degruyter.com/document/cover/isbn/9783839432136/original
illustrated Not Illustrated
dewey-hundreds 600 - Technology
dewey-tens 650 - Management & public relations
dewey-ones 658 - General management
dewey-full 658.04899999999998
dewey-sort 3658.04899999999998
dewey-raw 658.04899999999998
dewey-search 658.04899999999998
doi_str_mv 10.1515/9783839432136?locatt=mode:legacy
oclc_num 934155440
work_keys_str_mv AT baldaufanalucia geschaftsleuteuntersichdieinternationalitatderbusinessculture
status_str n
ids_txt_mv (DE-B1597)461559
(OCoLC)934155440
carrierType_str_mv cr
hierarchy_parent_title Title is part of eBook package: De Gruyter DG Plus eBook-Package 2015
Title is part of eBook package: De Gruyter EBOOK PACKAGE COMPLETE 2015
Title is part of eBook package: De Gruyter EBOOK PACKAGE Social Sciences 2015
Title is part of eBook package: De Gruyter transcript Complete eBook Package 2014-2016
is_hierarchy_title Geschäftsleute unter sich : Die Internationalität der Business Culture /
container_title Title is part of eBook package: De Gruyter DG Plus eBook-Package 2015
_version_ 1770179087917121536
fullrecord <?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?><collection xmlns="http://www.loc.gov/MARC21/slim"><record><leader>06040nam a22011775i 4500</leader><controlfield tag="001">9783839432136</controlfield><controlfield tag="003">DE-B1597</controlfield><controlfield tag="005">20211129102213.0</controlfield><controlfield tag="006">m|||||o||d||||||||</controlfield><controlfield tag="007">cr || ||||||||</controlfield><controlfield tag="008">211129t20152015gw fo d z ger d</controlfield><datafield tag="019" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(OCoLC)960759414</subfield></datafield><datafield tag="020" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">9783839432136</subfield></datafield><datafield tag="024" ind1="7" ind2=" "><subfield code="a">10.1515/9783839432136</subfield><subfield code="2">doi</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(DE-B1597)461559</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(OCoLC)934155440</subfield></datafield><datafield tag="040" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">DE-B1597</subfield><subfield code="b">eng</subfield><subfield code="c">DE-B1597</subfield><subfield code="e">rda</subfield></datafield><datafield tag="041" ind1="0" ind2=" "><subfield code="a">ger</subfield></datafield><datafield tag="044" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">gw</subfield><subfield code="c">DE</subfield></datafield><datafield tag="050" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">HD62.4.B353 2015</subfield></datafield><datafield tag="072" ind1=" " ind2="7"><subfield code="a">SOC022000</subfield><subfield code="2">bisacsh</subfield></datafield><datafield tag="082" ind1="0" ind2="4"><subfield code="a">658.04899999999998</subfield></datafield><datafield tag="100" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Baldauf, Ana-Lucia, </subfield><subfield code="e">author.</subfield><subfield code="4">aut</subfield><subfield code="4">http://id.loc.gov/vocabulary/relators/aut</subfield></datafield><datafield tag="245" ind1="1" ind2="0"><subfield code="a">Geschäftsleute unter sich :</subfield><subfield code="b">Die Internationalität der Business Culture /</subfield><subfield code="c">Ana-Lucia Baldauf.</subfield></datafield><datafield tag="250" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">1. Aufl.</subfield></datafield><datafield tag="264" ind1=" " ind2="1"><subfield code="a">Bielefeld : </subfield><subfield code="b">transcript Verlag, </subfield><subfield code="c">[2015]</subfield></datafield><datafield tag="264" ind1=" " ind2="4"><subfield code="c">©2015</subfield></datafield><datafield tag="300" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">1 online resource (318 p.)</subfield></datafield><datafield tag="336" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">text</subfield><subfield code="b">txt</subfield><subfield code="2">rdacontent</subfield></datafield><datafield tag="337" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">computer</subfield><subfield code="b">c</subfield><subfield code="2">rdamedia</subfield></datafield><datafield tag="338" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">online resource</subfield><subfield code="b">cr</subfield><subfield code="2">rdacarrier</subfield></datafield><datafield tag="347" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">text file</subfield><subfield code="b">PDF</subfield><subfield code="2">rda</subfield></datafield><datafield tag="490" ind1="0" ind2=" "><subfield code="a">Kultur und Kollektiv ;</subfield><subfield code="v">3</subfield></datafield><datafield tag="505" ind1="0" ind2="0"><subfield code="t">Frontmatter -- </subfield><subfield code="t">Inhalt -- </subfield><subfield code="t">Vorwort -- </subfield><subfield code="t">Einleitung -- </subfield><subfield code="t">Hauptteil I: Theoretische Grundlagen -- </subfield><subfield code="t">Begriffsdefinition und -abgrenzung: Umgangsformen -- </subfield><subfield code="t">Forschungsbericht: Die Literatur zu Umgangsformen -- </subfield><subfield code="t">Kollektivtheoretische Beschreibung von Umgangsformen -- </subfield><subfield code="t">Arbeitshypothesen und Problemstellung -- </subfield><subfield code="t">Hauptteil II: Literaturvergleich -- </subfield><subfield code="t">Material: Business-Etikette-Ratgeber -- </subfield><subfield code="t">Vergleich amerikanischer und deutscher Business-Etikette -- </subfield><subfield code="t">Fazit: Literaturvergleich -- </subfield><subfield code="t">Schlusswort und Ausblick -- </subfield><subfield code="t">Literaturverzeichnis -- </subfield><subfield code="t">Darstellungsverzeichnis</subfield></datafield><datafield tag="506" ind1="0" ind2=" "><subfield code="a">restricted access</subfield><subfield code="u">http://purl.org/coar/access_right/c_16ec</subfield><subfield code="f">online access with authorization</subfield><subfield code="2">star</subfield></datafield><datafield tag="520" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Global business culture instead of intercultural communication - this study shows that in the global economy, an internationalized culture of »business people« developed long ago, which hardly leaves any space at all for national customs and habits.</subfield></datafield><datafield tag="520" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Internationale Geschäftsabschlüsse drohen an kulturellen Differenzen zu scheitern - so propagiert es die interkulturelle Kommunikation. Ana-Lucia Baldauf entkräftet diese Befürchtung durch einen Vergleich von interkulturellen und nationalen Ratgebern in Deutschland und den USA. Sie zeigt: Die inzwischen internationalisierte Kultur der »Business People« nimmt wenig Rücksicht auf nationale Umgangsformen.</subfield></datafield><datafield tag="530" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Issued also in print.</subfield></datafield><datafield tag="538" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Mode of access: Internet via World Wide Web.</subfield></datafield><datafield tag="546" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">In German.</subfield></datafield><datafield tag="588" ind1="0" ind2=" "><subfield code="a">Description based on online resource; title from PDF title page (publisher's Web site, viewed 29. Nov 2021)</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="0"><subfield code="a">International business enterprises</subfield><subfield code="x">Management.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Berufskultur.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Business-Etikette.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Globalisierung.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Interkulturalität.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Knigge.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Kultursoziologie.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Kulturwissenschaft.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Nationalkultur.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Ratgeberliteratur.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Soziologie.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Wirtschaft.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Wirtschaftskultur.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Wirtschaftssoziologie.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="7"><subfield code="0">(DE-588)4041279-9</subfield><subfield code="0">(DE-627)106219839</subfield><subfield code="0">(DE-576)209044276</subfield><subfield code="a">Nation</subfield><subfield code="2">gnd</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="7"><subfield code="0">(DE-588)4049355-6</subfield><subfield code="0">(DE-627)10618721X</subfield><subfield code="0">(DE-576)209081813</subfield><subfield code="a">Relation</subfield><subfield code="2">gnd</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="7"><subfield code="0">(DE-588)4071497-4</subfield><subfield code="0">(DE-627)104419024</subfield><subfield code="0">(DE-576)209184167</subfield><subfield code="a">Führungskraft</subfield><subfield code="2">gnd</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="7"><subfield code="0">(DE-588)4121849-8</subfield><subfield code="0">(DE-627)105766615</subfield><subfield code="0">(DE-576)209546689</subfield><subfield code="a">Verhaltensmuster</subfield><subfield code="2">gnd</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="7"><subfield code="0">(DE-588)4124897-1</subfield><subfield code="0">(DE-627)104188782</subfield><subfield code="0">(DE-576)209571985</subfield><subfield code="a">Fallstudie</subfield><subfield code="2">gnd</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="7"><subfield code="0">(DE-588)4125698-0</subfield><subfield code="0">(DE-627)104470348</subfield><subfield code="0">(DE-576)209578750</subfield><subfield code="a">Kultur</subfield><subfield code="2">gnd</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="7"><subfield code="0">(DE-588)4130050-6</subfield><subfield code="0">(DE-627)105705446</subfield><subfield code="0">(DE-576)209615680</subfield><subfield code="a">Gruppenverhalten</subfield><subfield code="2">gnd</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="7"><subfield code="0">(DE-588)4134227-6</subfield><subfield code="0">(DE-627)105674249</subfield><subfield code="0">(DE-576)209650516</subfield><subfield code="a">Berufsgruppe</subfield><subfield code="2">gnd</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="7"><subfield code="0">(DE-588)4136104-0</subfield><subfield code="0">(DE-627)104475870</subfield><subfield code="0">(DE-576)209666366</subfield><subfield code="a">Forschungsergebnis</subfield><subfield code="2">gnd</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="7"><subfield code="0">(DE-588)4138550-0</subfield><subfield code="0">(DE-627)105641820</subfield><subfield code="0">(DE-576)209686995</subfield><subfield code="a">Verhaltenskodex</subfield><subfield code="2">gnd</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="7"><subfield code="0">(DE-588)4140349-6</subfield><subfield code="0">(DE-627)105628506</subfield><subfield code="0">(DE-576)209702036</subfield><subfield code="a">Gruppenidentität</subfield><subfield code="2">gnd</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="7"><subfield code="0">(DE-588)4187713-5</subfield><subfield code="0">(DE-627)104789522</subfield><subfield code="0">(DE-576)210047631</subfield><subfield code="a">Vergleich</subfield><subfield code="2">gnd</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="7"><subfield code="0">(DE-588)4343519-1</subfield><subfield code="0">(DE-627)153779179</subfield><subfield code="0">(DE-576)211443115</subfield><subfield code="a">Interkulturelles Management</subfield><subfield code="2">gnd</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="7"><subfield code="a">SOCIAL SCIENCE / Popular Culture.</subfield><subfield code="2">bisacsh</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Business Etiquette.</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Cultural Studies.</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Economic Sociology.</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Economy.</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Globalization.</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Interculturalism.</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">National Culture.</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Professional Culture.</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Sociology of Culture.</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Sociology.</subfield></datafield><datafield tag="773" ind1="0" ind2="8"><subfield code="i">Title is part of eBook package:</subfield><subfield code="d">De Gruyter</subfield><subfield code="t">DG Plus eBook-Package 2015</subfield><subfield code="z">9783110700985</subfield></datafield><datafield tag="773" ind1="0" ind2="8"><subfield code="i">Title is part of eBook package:</subfield><subfield code="d">De Gruyter</subfield><subfield code="t">EBOOK PACKAGE COMPLETE 2015</subfield><subfield code="z">9783110439687</subfield><subfield code="o">ZDB-23-DGG</subfield></datafield><datafield tag="773" ind1="0" ind2="8"><subfield code="i">Title is part of eBook package:</subfield><subfield code="d">De Gruyter</subfield><subfield code="t">EBOOK PACKAGE Social Sciences 2015</subfield><subfield code="z">9783110438741</subfield><subfield code="o">ZDB-23-DSW</subfield></datafield><datafield tag="773" ind1="0" ind2="8"><subfield code="i">Title is part of eBook package:</subfield><subfield code="d">De Gruyter</subfield><subfield code="t">transcript Complete eBook Package 2014-2016</subfield><subfield code="z">9783110489842</subfield><subfield code="o">ZDB-23-TGP</subfield></datafield><datafield tag="776" ind1="0" ind2=" "><subfield code="c">print</subfield><subfield code="z">9783837632132</subfield></datafield><datafield tag="856" ind1="4" ind2="0"><subfield code="u">https://doi.org/10.1515/9783839432136?locatt=mode:legacy</subfield></datafield><datafield tag="856" ind1="4" ind2="0"><subfield code="u">https://www.degruyter.com/isbn/9783839432136</subfield></datafield><datafield tag="856" ind1="4" ind2="2"><subfield code="3">Cover</subfield><subfield code="u">https://www.degruyter.com/document/cover/isbn/9783839432136/original</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">978-3-11-070098-5 DG Plus eBook-Package 2015</subfield><subfield code="b">2015</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">EBA_BACKALL</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">EBA_CL_SN</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">EBA_EBKALL</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">EBA_PPALL</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">EBA_SSHALL</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">EBA_STMALL</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">GBV-deGruyter-alles</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">PDA11SSHE</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">PDA12STME</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">PDA5EBK</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">ZDB-23-DGG</subfield><subfield code="b">2015</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">ZDB-23-DSW</subfield><subfield code="b">2015</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">ZDB-23-TGP</subfield><subfield code="c">2014</subfield><subfield code="d">2016</subfield></datafield></record></collection>