Warum Hits Hits werden : : Erfolgsfaktoren der Popmusik. Eine Untersuchung erfolgreicher Songs und exemplarischer Eigenproduktionen / / Volkmar Kramarz.

An investigation of successful songs and exemplary own productions. Hits can be planned: For the first time, Volkmar Kramarz' study provides detailed insights into the success factors of pop music.

Saved in:
Bibliographic Details
Superior document:Title is part of eBook package: De Gruyter EBOOK PACKAGE Complete Package 2014
VerfasserIn:
Place / Publishing House:Bielefeld : : transcript Verlag, , [2014]
©2014
Year of Publication:2014
Edition:1. Aufl.
Language:German
Series:Studien zur Popularmusik
Online Access:
Physical Description:1 online resource (390 p.)
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
id 9783839427231
ctrlnum (DE-B1597)427724
(OCoLC)979879683
collection bib_alma
record_format marc
spelling Kramarz, Volkmar, author. aut http://id.loc.gov/vocabulary/relators/aut
Warum Hits Hits werden : Erfolgsfaktoren der Popmusik. Eine Untersuchung erfolgreicher Songs und exemplarischer Eigenproduktionen / Volkmar Kramarz.
1. Aufl.
Bielefeld : transcript Verlag, [2014]
©2014
1 online resource (390 p.)
text txt rdacontent
computer c rdamedia
online resource cr rdacarrier
text file PDF rda
Studien zur Popularmusik
Frontmatter -- Inhalt -- 1. Popmusik und Erfolg -- 2. Kategorien und Parameter der Analyse -- 3. Parameter-Auswertungen erfolgreicher Songs -- 4. Eigene Experimente und Untersuchungen -- 5. Fazit und Diskussion -- Literaturverzeichnis -- Backmatter
restricted access http://purl.org/coar/access_right/c_16ec online access with authorization star
An investigation of successful songs and exemplary own productions. Hits can be planned: For the first time, Volkmar Kramarz' study provides detailed insights into the success factors of pop music.
Es gibt bestimmte Konstruktionsmerkmale, die sich bei erfolgreichen Popmusik-Stücken mithilfe unterschiedlicher Analysekriterien feststellen lassen. Diesen variablen und invariablen Vorgaben geht Volkmar Kramarz detailliert nach. Darüber hinaus zeigt er durch Befragungen von Pop-Hörern und beispielsweise über die Messung ihrer Gehirnaktivitäten Erkenntnisse in Bezug auf die begleitenden Harmonie-Abfolgen auf, die sich als maßgeblich für den Erfolg eines Stückes erweisen.Damit rückt bei dieser Betrachtung von weltweit erfolgreichen Hits die Musik mit ihrer direkten emotionalen Wirkung auf den Rezipienten in den Mittelpunkt.
Mode of access: Internet via World Wide Web.
In German.
Description based on online resource; title from PDF title page (publisher's Web site, viewed 01. Dez 2022)
Musical analysis.
Popular music Analysis, appreciation.
Popular music History and criticism.
Analyse.
EEG.
Erfolgsfaktoren.
Gehirn.
Hits.
Musik.
Musikwissenschaft.
Popkultur.
MUSIC / History & Criticism. bisacsh
Analysis.
Brain.
Music.
Musicology.
Popular Culture.
Title is part of eBook package: De Gruyter EBOOK PACKAGE Complete Package 2014 9783110369526 ZDB-23-DGG
Title is part of eBook package: De Gruyter EBOOK PACKAGE Social Sciences 2014 9783110370416 ZDB-23-DSW
Title is part of eBook package: De Gruyter transcript Complete eBook Package 2014 9783111025223 ZDB-23-TGP
Title is part of eBook package: De Gruyter transcript Complete eBook Package 2014-2016 9783110489842 ZDB-23-TGP
Title is part of eBook package: De Gruyter transcript: Complete eBook-Package 2014 9783110401226 ZDB-23-TGP
print 9783837627237
https://doi.org/10.1515/transcript.9783839427231?locatt=mode:legacy
https://www.degruyter.com/isbn/9783839427231
Cover https://www.degruyter.com/document/cover/isbn/9783839427231/original
language German
format eBook
author Kramarz, Volkmar,
Kramarz, Volkmar,
spellingShingle Kramarz, Volkmar,
Kramarz, Volkmar,
Warum Hits Hits werden : Erfolgsfaktoren der Popmusik. Eine Untersuchung erfolgreicher Songs und exemplarischer Eigenproduktionen /
Studien zur Popularmusik
Frontmatter --
Inhalt --
1. Popmusik und Erfolg --
2. Kategorien und Parameter der Analyse --
3. Parameter-Auswertungen erfolgreicher Songs --
4. Eigene Experimente und Untersuchungen --
5. Fazit und Diskussion --
Literaturverzeichnis --
Backmatter
author_facet Kramarz, Volkmar,
Kramarz, Volkmar,
author_variant v k vk
v k vk
author_role VerfasserIn
VerfasserIn
author_sort Kramarz, Volkmar,
title Warum Hits Hits werden : Erfolgsfaktoren der Popmusik. Eine Untersuchung erfolgreicher Songs und exemplarischer Eigenproduktionen /
title_sub Erfolgsfaktoren der Popmusik. Eine Untersuchung erfolgreicher Songs und exemplarischer Eigenproduktionen /
title_full Warum Hits Hits werden : Erfolgsfaktoren der Popmusik. Eine Untersuchung erfolgreicher Songs und exemplarischer Eigenproduktionen / Volkmar Kramarz.
title_fullStr Warum Hits Hits werden : Erfolgsfaktoren der Popmusik. Eine Untersuchung erfolgreicher Songs und exemplarischer Eigenproduktionen / Volkmar Kramarz.
title_full_unstemmed Warum Hits Hits werden : Erfolgsfaktoren der Popmusik. Eine Untersuchung erfolgreicher Songs und exemplarischer Eigenproduktionen / Volkmar Kramarz.
title_auth Warum Hits Hits werden : Erfolgsfaktoren der Popmusik. Eine Untersuchung erfolgreicher Songs und exemplarischer Eigenproduktionen /
title_alt Frontmatter --
Inhalt --
1. Popmusik und Erfolg --
2. Kategorien und Parameter der Analyse --
3. Parameter-Auswertungen erfolgreicher Songs --
4. Eigene Experimente und Untersuchungen --
5. Fazit und Diskussion --
Literaturverzeichnis --
Backmatter
title_new Warum Hits Hits werden :
title_sort warum hits hits werden : erfolgsfaktoren der popmusik. eine untersuchung erfolgreicher songs und exemplarischer eigenproduktionen /
series Studien zur Popularmusik
series2 Studien zur Popularmusik
publisher transcript Verlag,
publishDate 2014
physical 1 online resource (390 p.)
edition 1. Aufl.
contents Frontmatter --
Inhalt --
1. Popmusik und Erfolg --
2. Kategorien und Parameter der Analyse --
3. Parameter-Auswertungen erfolgreicher Songs --
4. Eigene Experimente und Untersuchungen --
5. Fazit und Diskussion --
Literaturverzeichnis --
Backmatter
isbn 9783839427231
9783110369526
9783110370416
9783111025223
9783110489842
9783110401226
9783837627237
url https://doi.org/10.1515/transcript.9783839427231?locatt=mode:legacy
https://www.degruyter.com/isbn/9783839427231
https://www.degruyter.com/document/cover/isbn/9783839427231/original
illustrated Not Illustrated
doi_str_mv 10.1515/transcript.9783839427231?locatt=mode:legacy
oclc_num 979879683
work_keys_str_mv AT kramarzvolkmar warumhitshitswerdenerfolgsfaktorenderpopmusikeineuntersuchungerfolgreichersongsundexemplarischereigenproduktionen
status_str n
ids_txt_mv (DE-B1597)427724
(OCoLC)979879683
carrierType_str_mv cr
hierarchy_parent_title Title is part of eBook package: De Gruyter EBOOK PACKAGE Complete Package 2014
Title is part of eBook package: De Gruyter EBOOK PACKAGE Social Sciences 2014
Title is part of eBook package: De Gruyter transcript Complete eBook Package 2014
Title is part of eBook package: De Gruyter transcript Complete eBook Package 2014-2016
Title is part of eBook package: De Gruyter transcript: Complete eBook-Package 2014
is_hierarchy_title Warum Hits Hits werden : Erfolgsfaktoren der Popmusik. Eine Untersuchung erfolgreicher Songs und exemplarischer Eigenproduktionen /
container_title Title is part of eBook package: De Gruyter EBOOK PACKAGE Complete Package 2014
_version_ 1806145770266558464
fullrecord <?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?><collection xmlns="http://www.loc.gov/MARC21/slim"><record><leader>04486nam a22009015i 4500</leader><controlfield tag="001">9783839427231</controlfield><controlfield tag="003">DE-B1597</controlfield><controlfield tag="005">20221201113901.0</controlfield><controlfield tag="006">m|||||o||d||||||||</controlfield><controlfield tag="007">cr || ||||||||</controlfield><controlfield tag="008">221201t20142014gw fo d z ger d</controlfield><datafield tag="020" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">9783839427231</subfield></datafield><datafield tag="024" ind1="7" ind2=" "><subfield code="a">10.1515/transcript.9783839427231</subfield><subfield code="2">doi</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(DE-B1597)427724</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(OCoLC)979879683</subfield></datafield><datafield tag="040" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">DE-B1597</subfield><subfield code="b">eng</subfield><subfield code="c">DE-B1597</subfield><subfield code="e">rda</subfield></datafield><datafield tag="041" ind1="0" ind2=" "><subfield code="a">ger</subfield></datafield><datafield tag="044" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">gw</subfield><subfield code="c">DE</subfield></datafield><datafield tag="072" ind1=" " ind2="7"><subfield code="a">MUS020000</subfield><subfield code="2">bisacsh</subfield></datafield><datafield tag="084" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">LS 48000</subfield><subfield code="2">rvk</subfield><subfield code="0">(DE-625)rvk/110536:</subfield></datafield><datafield tag="100" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Kramarz, Volkmar, </subfield><subfield code="e">author.</subfield><subfield code="4">aut</subfield><subfield code="4">http://id.loc.gov/vocabulary/relators/aut</subfield></datafield><datafield tag="245" ind1="1" ind2="0"><subfield code="a">Warum Hits Hits werden :</subfield><subfield code="b">Erfolgsfaktoren der Popmusik. Eine Untersuchung erfolgreicher Songs und exemplarischer Eigenproduktionen /</subfield><subfield code="c">Volkmar Kramarz.</subfield></datafield><datafield tag="250" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">1. Aufl.</subfield></datafield><datafield tag="264" ind1=" " ind2="1"><subfield code="a">Bielefeld : </subfield><subfield code="b">transcript Verlag, </subfield><subfield code="c">[2014]</subfield></datafield><datafield tag="264" ind1=" " ind2="4"><subfield code="c">©2014</subfield></datafield><datafield tag="300" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">1 online resource (390 p.)</subfield></datafield><datafield tag="336" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">text</subfield><subfield code="b">txt</subfield><subfield code="2">rdacontent</subfield></datafield><datafield tag="337" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">computer</subfield><subfield code="b">c</subfield><subfield code="2">rdamedia</subfield></datafield><datafield tag="338" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">online resource</subfield><subfield code="b">cr</subfield><subfield code="2">rdacarrier</subfield></datafield><datafield tag="347" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">text file</subfield><subfield code="b">PDF</subfield><subfield code="2">rda</subfield></datafield><datafield tag="490" ind1="0" ind2=" "><subfield code="a">Studien zur Popularmusik</subfield></datafield><datafield tag="505" ind1="0" ind2="0"><subfield code="t">Frontmatter -- </subfield><subfield code="t">Inhalt -- </subfield><subfield code="t">1. Popmusik und Erfolg -- </subfield><subfield code="t">2. Kategorien und Parameter der Analyse -- </subfield><subfield code="t">3. Parameter-Auswertungen erfolgreicher Songs -- </subfield><subfield code="t">4. Eigene Experimente und Untersuchungen -- </subfield><subfield code="t">5. Fazit und Diskussion -- </subfield><subfield code="t">Literaturverzeichnis -- </subfield><subfield code="t">Backmatter</subfield></datafield><datafield tag="506" ind1="0" ind2=" "><subfield code="a">restricted access</subfield><subfield code="u">http://purl.org/coar/access_right/c_16ec</subfield><subfield code="f">online access with authorization</subfield><subfield code="2">star</subfield></datafield><datafield tag="520" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">An investigation of successful songs and exemplary own productions. Hits can be planned: For the first time, Volkmar Kramarz' study provides detailed insights into the success factors of pop music.</subfield></datafield><datafield tag="520" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Es gibt bestimmte Konstruktionsmerkmale, die sich bei erfolgreichen Popmusik-Stücken mithilfe unterschiedlicher Analysekriterien feststellen lassen. Diesen variablen und invariablen Vorgaben geht Volkmar Kramarz detailliert nach. Darüber hinaus zeigt er durch Befragungen von Pop-Hörern und beispielsweise über die Messung ihrer Gehirnaktivitäten Erkenntnisse in Bezug auf die begleitenden Harmonie-Abfolgen auf, die sich als maßgeblich für den Erfolg eines Stückes erweisen.Damit rückt bei dieser Betrachtung von weltweit erfolgreichen Hits die Musik mit ihrer direkten emotionalen Wirkung auf den Rezipienten in den Mittelpunkt.</subfield></datafield><datafield tag="538" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Mode of access: Internet via World Wide Web.</subfield></datafield><datafield tag="546" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">In German.</subfield></datafield><datafield tag="588" ind1="0" ind2=" "><subfield code="a">Description based on online resource; title from PDF title page (publisher's Web site, viewed 01. Dez 2022)</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="0"><subfield code="a">Musical analysis.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="0"><subfield code="a">Popular music</subfield><subfield code="x">Analysis, appreciation.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="0"><subfield code="a">Popular music</subfield><subfield code="x">History and criticism.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Analyse.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">EEG.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Erfolgsfaktoren.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Gehirn.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Hits.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Musik.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Musikwissenschaft.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Popkultur.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="7"><subfield code="a">MUSIC / History &amp; Criticism.</subfield><subfield code="2">bisacsh</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Analysis.</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Brain.</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Music.</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Musicology.</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Popular Culture.</subfield></datafield><datafield tag="773" ind1="0" ind2="8"><subfield code="i">Title is part of eBook package:</subfield><subfield code="d">De Gruyter</subfield><subfield code="t">EBOOK PACKAGE Complete Package 2014</subfield><subfield code="z">9783110369526</subfield><subfield code="o">ZDB-23-DGG</subfield></datafield><datafield tag="773" ind1="0" ind2="8"><subfield code="i">Title is part of eBook package:</subfield><subfield code="d">De Gruyter</subfield><subfield code="t">EBOOK PACKAGE Social Sciences 2014</subfield><subfield code="z">9783110370416</subfield><subfield code="o">ZDB-23-DSW</subfield></datafield><datafield tag="773" ind1="0" ind2="8"><subfield code="i">Title is part of eBook package:</subfield><subfield code="d">De Gruyter</subfield><subfield code="t">transcript Complete eBook Package 2014</subfield><subfield code="z">9783111025223</subfield><subfield code="o">ZDB-23-TGP</subfield></datafield><datafield tag="773" ind1="0" ind2="8"><subfield code="i">Title is part of eBook package:</subfield><subfield code="d">De Gruyter</subfield><subfield code="t">transcript Complete eBook Package 2014-2016</subfield><subfield code="z">9783110489842</subfield><subfield code="o">ZDB-23-TGP</subfield></datafield><datafield tag="773" ind1="0" ind2="8"><subfield code="i">Title is part of eBook package:</subfield><subfield code="d">De Gruyter</subfield><subfield code="t">transcript: Complete eBook-Package 2014</subfield><subfield code="z">9783110401226</subfield><subfield code="o">ZDB-23-TGP</subfield></datafield><datafield tag="776" ind1="0" ind2=" "><subfield code="c">print</subfield><subfield code="z">9783837627237</subfield></datafield><datafield tag="856" ind1="4" ind2="0"><subfield code="u">https://doi.org/10.1515/transcript.9783839427231?locatt=mode:legacy</subfield></datafield><datafield tag="856" ind1="4" ind2="0"><subfield code="u">https://www.degruyter.com/isbn/9783839427231</subfield></datafield><datafield tag="856" ind1="4" ind2="2"><subfield code="3">Cover</subfield><subfield code="u">https://www.degruyter.com/document/cover/isbn/9783839427231/original</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">EBA_BACKALL</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">EBA_CL_MUAR</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">EBA_EBKALL</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">EBA_PPALL</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">EBA_SSHALL</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">EBA_STMALL</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">GBV-deGruyter-alles</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">PDA11SSHE</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">PDA12STME</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">PDA5EBK</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">ZDB-23-DGG</subfield><subfield code="b">2014</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">ZDB-23-DSW</subfield><subfield code="b">2014</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">ZDB-23-TGP</subfield><subfield code="b">2014</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">ZDB-23-TGP</subfield><subfield code="c">2014</subfield><subfield code="d">2016</subfield></datafield></record></collection>