Ricarda Denzer - ganz ohr / all ears : : Audio Trouble, Para-Listening, and Sounding Research / / hrsg. von Ricarda Denzer, Christian Höllerer.
Denken - Sprechen - Hören: Ein Werkporträt Das Hören bzw. der Klang der gesprochenen Sprache bildet einen fließenden, zuweilen auch gebrochenen Akt der Veränderung in der Zeit. Gleichzeitig nehmen Mündlichkeit bzw. menschliche Stimmen auch Raum ein, schaffen neue Orte und unterliegen somit einer Sit...
Saved in:
HerausgeberIn: | |
---|---|
Place / Publishing House: | Berlin ;, Boston : : De Gruyter, , [2023] 2024 |
Year of Publication: | 2023 |
Language: | German |
Series: | Edition Angewandte ,
|
Online Access: | |
Physical Description: | 1 online resource (192 p.) |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
id |
9783111342238 |
---|---|
ctrlnum |
(DE-B1597)665263 |
collection |
bib_alma |
record_format |
marc |
spelling |
Ricarda Denzer - ganz ohr / all ears : Audio Trouble, Para-Listening, and Sounding Research / hrsg. von Ricarda Denzer, Christian Höllerer. Berlin ; Boston : De Gruyter, [2023] 2024 1 online resource (192 p.) text txt rdacontent computer c rdamedia online resource cr rdacarrier text file PDF rda Edition Angewandte , 1866-248X Frontmatter -- Contents -- Foreword / Vorwort -- Para-Listening as World Exploration / Para-Listening als Welterschließung -- "My ear is an acoustic universe" / "Mein Ohr ist ein akustisches Universum" -- "I think about killing. I think about calling" "What it means to be touched by a question or issue or by a voice, by something spoken." / "I think about killing. I think about calling" "Was es heißt, berührt zu werden von einer Frage oder Thematik oder von einer Stimme, von etwas Gesprochenem." -- Sounding Research, Collective Listening Session #1. Panel Discussion / Podiumsdiskussion -- Listening, Thinking, Doing / Hören, Denken, Tun -- Pointing at the Moon / Auf den Mond zeigen -- About the House - Silence Turned into Objects -- Subjective Auden Archive / Subjektives Auden-Archiv -- Kapı açık / The Door Is Open -- Somewhere Else Elsewhere / Anderswo woanders -- Hovering / Schwebendes -- restore (restore) -- Open-Format Exhibitions / Ausstellungen mit offener Form -- Potato Prints / Kartoffeldrucke -- Humming Warbling Whistling / Summen Trällern Pfeifen -- Untitled (The Inner Acoustics) O. T. (Die innere Akustik) -- Echo, or The Deviation from the Original / Echo, oder die Abweichung vom Original -- First Version (Interpretation) / Erste Fassung (Interpretation) -- Untitled / O. T. -- To Tell a Story -- Untitled (Prussian Bitch) / O. T. (Saupreissin) -- Reflections on a Star-Shaped Masque / Überlegungen zu einer sternförmigen Maske -- Para-Listening. A Bricolage / Para-Listening. Eine Bricolage -- Retrospective Ronda Zheng -- Ricarda Denzer Calls Susanne Schuda -- Hörvergessen, Project Series / Hörvergessen, Projektreihe -- All You Have Is a Voice -- Hörzirkel Rusti -- The Lost Hour -- Situated Sounds -- Un_University / Un_Universität -- Šaloun Studio of Restauration Attempt -- Dirty Ear Forum #9 -- A Mental Radio Piece -- A Line Associated to Other Lines -- Sounding Research -- Biographies / Biografien restricted access http://purl.org/coar/access_right/c_16ec online access with authorization star Denken - Sprechen - Hören: Ein Werkporträt Das Hören bzw. der Klang der gesprochenen Sprache bildet einen fließenden, zuweilen auch gebrochenen Akt der Veränderung in der Zeit. Gleichzeitig nehmen Mündlichkeit bzw. menschliche Stimmen auch Raum ein, schaffen neue Orte und unterliegen somit einer Situiertheit. Die Publikation bringt den Aufführungscharakter der Stimme und die verbindende, räumliche Qualität von Klang im Medium Buch zur Darstellung und präsentiert Arbeiten der bildenden Künstlerin Ricarda Denzer aus den letzten zehn Jahren. Ausgangspunkt ist die These, dass das Denken eine Stimme und diese einen Körper hat. Das Hören als physischer, performativer Akt wird als kreativer Prozess der "Weltwerdung", als Teilhabe an der Welt, verstanden. Das Buch geht den Fragen nach, wie wir denken, wie wir erinnern, wie wir uns mit der Welt in Beziehung setzen. Ein Überblick über das künstlerische Schaffen von Ricarda Denzer (Werke 2013-2023) Künstlerische Praxis als situiertes Zuhören; experimentelle künstlerische Ansätze aus Sound und Voice Studies Mit Beiträgen von Fouad Asfour, Christa Benzer, Ricarda Denzer, Christiane Erharter, Christian Höller, Brandon LaBelle und Jaimini Patel Think - speak - listen: A portrait of an artist's work The act of hearing the sound of spoken language forms a fluid, sometimes fractured act of change in time. At the same time, orality and the human voice are situated in space and thus create new places. This publication brings to the fore the performative character of the human voice and the unifying, spatial quality of sound and presents works by the artist Ricarda Denzer from the last ten years. The starting point of this book is the thesis that thinking has a voice and that this voice has a body. Listening as a physical, performative act is understood as a creative process of "becoming world," of participating in the world. The book explores questions of how we think, how we remember, and how we relate to the world. An overview of the artistic work of Ricarda Denzer in the period 2013-2023 Artistic practice as situated listening; experimental artistic approaches from sound and voice studies With contributions by Fouad Asfour, Christa Benzer, Ricarda Denzer, Christiane Erharter, Christian Höller, Brandon LaBelle, and Jaimini Patel Issued also in print. Mode of access: Internet via World Wide Web. In German. Description based on online resource; title from PDF title page (publisher's Web site, viewed 09. Dez 2023) Conceptual art. Künstlerische Forschung. Künstlermonografie. Sound art. Zeitgenössische Kunst. ART / Criticism. bisacsh Contemporary art. artist monograph. artistic research. conceptual art. sound art. Denzer, Ricarda, editor. edt http://id.loc.gov/vocabulary/relators/edt Höllerer, Christian, editor. edt http://id.loc.gov/vocabulary/relators/edt print 9783111342160 https://doi.org/10.1515/9783111342238 https://www.degruyter.com/isbn/9783111342238 Cover https://www.degruyter.com/document/cover/isbn/9783111342238/original |
language |
German |
format |
eBook |
author2 |
Denzer, Ricarda, Denzer, Ricarda, Höllerer, Christian, Höllerer, Christian, |
author_facet |
Denzer, Ricarda, Denzer, Ricarda, Höllerer, Christian, Höllerer, Christian, |
author2_variant |
r d rd r d rd c h ch c h ch |
author2_role |
HerausgeberIn HerausgeberIn HerausgeberIn HerausgeberIn |
author_sort |
Denzer, Ricarda, |
title |
Ricarda Denzer - ganz ohr / all ears : Audio Trouble, Para-Listening, and Sounding Research / |
spellingShingle |
Ricarda Denzer - ganz ohr / all ears : Audio Trouble, Para-Listening, and Sounding Research / Edition Angewandte , Frontmatter -- Contents -- Foreword / Vorwort -- Para-Listening as World Exploration / Para-Listening als Welterschließung -- "My ear is an acoustic universe" / "Mein Ohr ist ein akustisches Universum" -- "I think about killing. I think about calling" "What it means to be touched by a question or issue or by a voice, by something spoken." / "I think about killing. I think about calling" "Was es heißt, berührt zu werden von einer Frage oder Thematik oder von einer Stimme, von etwas Gesprochenem." -- Sounding Research, Collective Listening Session #1. Panel Discussion / Podiumsdiskussion -- Listening, Thinking, Doing / Hören, Denken, Tun -- Pointing at the Moon / Auf den Mond zeigen -- About the House - Silence Turned into Objects -- Subjective Auden Archive / Subjektives Auden-Archiv -- Kapı açık / The Door Is Open -- Somewhere Else Elsewhere / Anderswo woanders -- Hovering / Schwebendes -- restore (restore) -- Open-Format Exhibitions / Ausstellungen mit offener Form -- Potato Prints / Kartoffeldrucke -- Humming Warbling Whistling / Summen Trällern Pfeifen -- Untitled (The Inner Acoustics) O. T. (Die innere Akustik) -- Echo, or The Deviation from the Original / Echo, oder die Abweichung vom Original -- First Version (Interpretation) / Erste Fassung (Interpretation) -- Untitled / O. T. -- To Tell a Story -- Untitled (Prussian Bitch) / O. T. (Saupreissin) -- Reflections on a Star-Shaped Masque / Überlegungen zu einer sternförmigen Maske -- Para-Listening. A Bricolage / Para-Listening. Eine Bricolage -- Retrospective Ronda Zheng -- Ricarda Denzer Calls Susanne Schuda -- Hörvergessen, Project Series / Hörvergessen, Projektreihe -- All You Have Is a Voice -- Hörzirkel Rusti -- The Lost Hour -- Situated Sounds -- Un_University / Un_Universität -- Šaloun Studio of Restauration Attempt -- Dirty Ear Forum #9 -- A Mental Radio Piece -- A Line Associated to Other Lines -- Sounding Research -- Biographies / Biografien |
title_sub |
Audio Trouble, Para-Listening, and Sounding Research / |
title_full |
Ricarda Denzer - ganz ohr / all ears : Audio Trouble, Para-Listening, and Sounding Research / hrsg. von Ricarda Denzer, Christian Höllerer. |
title_fullStr |
Ricarda Denzer - ganz ohr / all ears : Audio Trouble, Para-Listening, and Sounding Research / hrsg. von Ricarda Denzer, Christian Höllerer. |
title_full_unstemmed |
Ricarda Denzer - ganz ohr / all ears : Audio Trouble, Para-Listening, and Sounding Research / hrsg. von Ricarda Denzer, Christian Höllerer. |
title_auth |
Ricarda Denzer - ganz ohr / all ears : Audio Trouble, Para-Listening, and Sounding Research / |
title_alt |
Frontmatter -- Contents -- Foreword / Vorwort -- Para-Listening as World Exploration / Para-Listening als Welterschließung -- "My ear is an acoustic universe" / "Mein Ohr ist ein akustisches Universum" -- "I think about killing. I think about calling" "What it means to be touched by a question or issue or by a voice, by something spoken." / "I think about killing. I think about calling" "Was es heißt, berührt zu werden von einer Frage oder Thematik oder von einer Stimme, von etwas Gesprochenem." -- Sounding Research, Collective Listening Session #1. Panel Discussion / Podiumsdiskussion -- Listening, Thinking, Doing / Hören, Denken, Tun -- Pointing at the Moon / Auf den Mond zeigen -- About the House - Silence Turned into Objects -- Subjective Auden Archive / Subjektives Auden-Archiv -- Kapı açık / The Door Is Open -- Somewhere Else Elsewhere / Anderswo woanders -- Hovering / Schwebendes -- restore (restore) -- Open-Format Exhibitions / Ausstellungen mit offener Form -- Potato Prints / Kartoffeldrucke -- Humming Warbling Whistling / Summen Trällern Pfeifen -- Untitled (The Inner Acoustics) O. T. (Die innere Akustik) -- Echo, or The Deviation from the Original / Echo, oder die Abweichung vom Original -- First Version (Interpretation) / Erste Fassung (Interpretation) -- Untitled / O. T. -- To Tell a Story -- Untitled (Prussian Bitch) / O. T. (Saupreissin) -- Reflections on a Star-Shaped Masque / Überlegungen zu einer sternförmigen Maske -- Para-Listening. A Bricolage / Para-Listening. Eine Bricolage -- Retrospective Ronda Zheng -- Ricarda Denzer Calls Susanne Schuda -- Hörvergessen, Project Series / Hörvergessen, Projektreihe -- All You Have Is a Voice -- Hörzirkel Rusti -- The Lost Hour -- Situated Sounds -- Un_University / Un_Universität -- Šaloun Studio of Restauration Attempt -- Dirty Ear Forum #9 -- A Mental Radio Piece -- A Line Associated to Other Lines -- Sounding Research -- Biographies / Biografien |
title_new |
Ricarda Denzer - ganz ohr / all ears : |
title_sort |
ricarda denzer - ganz ohr / all ears : audio trouble, para-listening, and sounding research / |
series |
Edition Angewandte , |
series2 |
Edition Angewandte , |
publisher |
De Gruyter, |
publishDate |
2023 |
physical |
1 online resource (192 p.) Issued also in print. |
contents |
Frontmatter -- Contents -- Foreword / Vorwort -- Para-Listening as World Exploration / Para-Listening als Welterschließung -- "My ear is an acoustic universe" / "Mein Ohr ist ein akustisches Universum" -- "I think about killing. I think about calling" "What it means to be touched by a question or issue or by a voice, by something spoken." / "I think about killing. I think about calling" "Was es heißt, berührt zu werden von einer Frage oder Thematik oder von einer Stimme, von etwas Gesprochenem." -- Sounding Research, Collective Listening Session #1. Panel Discussion / Podiumsdiskussion -- Listening, Thinking, Doing / Hören, Denken, Tun -- Pointing at the Moon / Auf den Mond zeigen -- About the House - Silence Turned into Objects -- Subjective Auden Archive / Subjektives Auden-Archiv -- Kapı açık / The Door Is Open -- Somewhere Else Elsewhere / Anderswo woanders -- Hovering / Schwebendes -- restore (restore) -- Open-Format Exhibitions / Ausstellungen mit offener Form -- Potato Prints / Kartoffeldrucke -- Humming Warbling Whistling / Summen Trällern Pfeifen -- Untitled (The Inner Acoustics) O. T. (Die innere Akustik) -- Echo, or The Deviation from the Original / Echo, oder die Abweichung vom Original -- First Version (Interpretation) / Erste Fassung (Interpretation) -- Untitled / O. T. -- To Tell a Story -- Untitled (Prussian Bitch) / O. T. (Saupreissin) -- Reflections on a Star-Shaped Masque / Überlegungen zu einer sternförmigen Maske -- Para-Listening. A Bricolage / Para-Listening. Eine Bricolage -- Retrospective Ronda Zheng -- Ricarda Denzer Calls Susanne Schuda -- Hörvergessen, Project Series / Hörvergessen, Projektreihe -- All You Have Is a Voice -- Hörzirkel Rusti -- The Lost Hour -- Situated Sounds -- Un_University / Un_Universität -- Šaloun Studio of Restauration Attempt -- Dirty Ear Forum #9 -- A Mental Radio Piece -- A Line Associated to Other Lines -- Sounding Research -- Biographies / Biografien |
isbn |
9783111342238 9783111342160 |
issn |
1866-248X |
url |
https://doi.org/10.1515/9783111342238 https://www.degruyter.com/isbn/9783111342238 https://www.degruyter.com/document/cover/isbn/9783111342238/original |
illustrated |
Not Illustrated |
doi_str_mv |
10.1515/9783111342238 |
work_keys_str_mv |
AT denzerricarda ricardadenzerganzohrallearsaudiotroubleparalisteningandsoundingresearch AT hollererchristian ricardadenzerganzohrallearsaudiotroubleparalisteningandsoundingresearch |
status_str |
n |
ids_txt_mv |
(DE-B1597)665263 |
carrierType_str_mv |
cr |
is_hierarchy_title |
Ricarda Denzer - ganz ohr / all ears : Audio Trouble, Para-Listening, and Sounding Research / |
author2_original_writing_str_mv |
noLinkedField noLinkedField noLinkedField noLinkedField |
_version_ |
1789654385515560960 |
fullrecord |
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?><collection xmlns="http://www.loc.gov/MARC21/slim"><record><leader>06709nam a22006735i 4500</leader><controlfield tag="001">9783111342238</controlfield><controlfield tag="003">DE-B1597</controlfield><controlfield tag="005">20231209095929.0</controlfield><controlfield tag="006">m|||||o||d||||||||</controlfield><controlfield tag="007">cr || ||||||||</controlfield><controlfield tag="008">231209t20232024gw fo d z ger d</controlfield><datafield tag="020" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">9783111342238</subfield></datafield><datafield tag="024" ind1="7" ind2=" "><subfield code="a">10.1515/9783111342238</subfield><subfield code="2">doi</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(DE-B1597)665263</subfield></datafield><datafield tag="040" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">DE-B1597</subfield><subfield code="b">eng</subfield><subfield code="c">DE-B1597</subfield><subfield code="e">rda</subfield></datafield><datafield tag="041" ind1="0" ind2=" "><subfield code="a">ger</subfield></datafield><datafield tag="044" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">gw</subfield><subfield code="c">DE</subfield></datafield><datafield tag="072" ind1=" " ind2="7"><subfield code="a">ART009000</subfield><subfield code="2">bisacsh</subfield></datafield><datafield tag="245" ind1="0" ind2="0"><subfield code="a">Ricarda Denzer - ganz ohr / all ears :</subfield><subfield code="b">Audio Trouble, Para-Listening, and Sounding Research /</subfield><subfield code="c">hrsg. von Ricarda Denzer, Christian Höllerer.</subfield></datafield><datafield tag="264" ind1=" " ind2="1"><subfield code="a">Berlin ;</subfield><subfield code="a">Boston : </subfield><subfield code="b">De Gruyter, </subfield><subfield code="c">[2023]</subfield></datafield><datafield tag="264" ind1=" " ind2="4"><subfield code="c">2024</subfield></datafield><datafield tag="300" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">1 online resource (192 p.)</subfield></datafield><datafield tag="336" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">text</subfield><subfield code="b">txt</subfield><subfield code="2">rdacontent</subfield></datafield><datafield tag="337" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">computer</subfield><subfield code="b">c</subfield><subfield code="2">rdamedia</subfield></datafield><datafield tag="338" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">online resource</subfield><subfield code="b">cr</subfield><subfield code="2">rdacarrier</subfield></datafield><datafield tag="347" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">text file</subfield><subfield code="b">PDF</subfield><subfield code="2">rda</subfield></datafield><datafield tag="490" ind1="0" ind2=" "><subfield code="a">Edition Angewandte ,</subfield><subfield code="x">1866-248X</subfield></datafield><datafield tag="505" ind1="0" ind2="0"><subfield code="t">Frontmatter -- </subfield><subfield code="t">Contents -- </subfield><subfield code="t">Foreword / Vorwort -- </subfield><subfield code="t">Para-Listening as World Exploration / Para-Listening als Welterschließung -- </subfield><subfield code="t">"My ear is an acoustic universe" / "Mein Ohr ist ein akustisches Universum" -- </subfield><subfield code="t">"I think about killing. I think about calling" "What it means to be touched by a question or issue or by a voice, by something spoken." / "I think about killing. I think about calling" "Was es heißt, berührt zu werden von einer Frage oder Thematik oder von einer Stimme, von etwas Gesprochenem." -- </subfield><subfield code="t">Sounding Research, Collective Listening Session #1. Panel Discussion / Podiumsdiskussion -- </subfield><subfield code="t">Listening, Thinking, Doing / Hören, Denken, Tun -- </subfield><subfield code="t">Pointing at the Moon / Auf den Mond zeigen -- </subfield><subfield code="t">About the House - Silence Turned into Objects -- </subfield><subfield code="t">Subjective Auden Archive / Subjektives Auden-Archiv -- </subfield><subfield code="t">Kapı açık / The Door Is Open -- </subfield><subfield code="t">Somewhere Else Elsewhere / Anderswo woanders -- </subfield><subfield code="t">Hovering / Schwebendes -- </subfield><subfield code="t">restore (restore) -- </subfield><subfield code="t">Open-Format Exhibitions / Ausstellungen mit offener Form -- </subfield><subfield code="t">Potato Prints / Kartoffeldrucke -- </subfield><subfield code="t">Humming Warbling Whistling / Summen Trällern Pfeifen -- </subfield><subfield code="t">Untitled (The Inner Acoustics) O. T. (Die innere Akustik) -- </subfield><subfield code="t">Echo, or The Deviation from the Original / Echo, oder die Abweichung vom Original -- </subfield><subfield code="t">First Version (Interpretation) / Erste Fassung (Interpretation) -- </subfield><subfield code="t">Untitled / O. T. -- </subfield><subfield code="t">To Tell a Story -- </subfield><subfield code="t">Untitled (Prussian Bitch) / O. T. (Saupreissin) -- </subfield><subfield code="t">Reflections on a Star-Shaped Masque / Überlegungen zu einer sternförmigen Maske -- </subfield><subfield code="t">Para-Listening. A Bricolage / Para-Listening. Eine Bricolage -- </subfield><subfield code="t">Retrospective Ronda Zheng -- </subfield><subfield code="t">Ricarda Denzer Calls Susanne Schuda -- </subfield><subfield code="t">Hörvergessen, Project Series / Hörvergessen, Projektreihe -- </subfield><subfield code="t">All You Have Is a Voice -- </subfield><subfield code="t">Hörzirkel Rusti -- </subfield><subfield code="t">The Lost Hour -- </subfield><subfield code="t">Situated Sounds -- </subfield><subfield code="t">Un_University / Un_Universität -- </subfield><subfield code="t">Šaloun Studio of Restauration Attempt -- </subfield><subfield code="t">Dirty Ear Forum #9 -- </subfield><subfield code="t">A Mental Radio Piece -- </subfield><subfield code="t">A Line Associated to Other Lines -- </subfield><subfield code="t">Sounding Research -- </subfield><subfield code="t">Biographies / Biografien</subfield></datafield><datafield tag="506" ind1="0" ind2=" "><subfield code="a">restricted access</subfield><subfield code="u">http://purl.org/coar/access_right/c_16ec</subfield><subfield code="f">online access with authorization</subfield><subfield code="2">star</subfield></datafield><datafield tag="520" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Denken - Sprechen - Hören: Ein Werkporträt Das Hören bzw. der Klang der gesprochenen Sprache bildet einen fließenden, zuweilen auch gebrochenen Akt der Veränderung in der Zeit. Gleichzeitig nehmen Mündlichkeit bzw. menschliche Stimmen auch Raum ein, schaffen neue Orte und unterliegen somit einer Situiertheit. Die Publikation bringt den Aufführungscharakter der Stimme und die verbindende, räumliche Qualität von Klang im Medium Buch zur Darstellung und präsentiert Arbeiten der bildenden Künstlerin Ricarda Denzer aus den letzten zehn Jahren. Ausgangspunkt ist die These, dass das Denken eine Stimme und diese einen Körper hat. Das Hören als physischer, performativer Akt wird als kreativer Prozess der "Weltwerdung", als Teilhabe an der Welt, verstanden. Das Buch geht den Fragen nach, wie wir denken, wie wir erinnern, wie wir uns mit der Welt in Beziehung setzen. Ein Überblick über das künstlerische Schaffen von Ricarda Denzer (Werke 2013-2023) Künstlerische Praxis als situiertes Zuhören; experimentelle künstlerische Ansätze aus Sound und Voice Studies Mit Beiträgen von Fouad Asfour, Christa Benzer, Ricarda Denzer, Christiane Erharter, Christian Höller, Brandon LaBelle und Jaimini Patel</subfield></datafield><datafield tag="520" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Think - speak - listen: A portrait of an artist's work The act of hearing the sound of spoken language forms a fluid, sometimes fractured act of change in time. At the same time, orality and the human voice are situated in space and thus create new places. This publication brings to the fore the performative character of the human voice and the unifying, spatial quality of sound and presents works by the artist Ricarda Denzer from the last ten years. The starting point of this book is the thesis that thinking has a voice and that this voice has a body. Listening as a physical, performative act is understood as a creative process of "becoming world," of participating in the world. The book explores questions of how we think, how we remember, and how we relate to the world. An overview of the artistic work of Ricarda Denzer in the period 2013-2023 Artistic practice as situated listening; experimental artistic approaches from sound and voice studies With contributions by Fouad Asfour, Christa Benzer, Ricarda Denzer, Christiane Erharter, Christian Höller, Brandon LaBelle, and Jaimini Patel</subfield></datafield><datafield tag="530" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Issued also in print.</subfield></datafield><datafield tag="538" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Mode of access: Internet via World Wide Web.</subfield></datafield><datafield tag="546" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">In German.</subfield></datafield><datafield tag="588" ind1="0" ind2=" "><subfield code="a">Description based on online resource; title from PDF title page (publisher's Web site, viewed 09. Dez 2023)</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Conceptual art.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Künstlerische Forschung.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Künstlermonografie.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Sound art.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Zeitgenössische Kunst.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="7"><subfield code="a">ART / Criticism.</subfield><subfield code="2">bisacsh</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Contemporary art.</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">artist monograph.</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">artistic research.</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">conceptual art.</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">sound art.</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Denzer, Ricarda, </subfield><subfield code="e">editor.</subfield><subfield code="4">edt</subfield><subfield code="4">http://id.loc.gov/vocabulary/relators/edt</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Höllerer, Christian, </subfield><subfield code="e">editor.</subfield><subfield code="4">edt</subfield><subfield code="4">http://id.loc.gov/vocabulary/relators/edt</subfield></datafield><datafield tag="776" ind1="0" ind2=" "><subfield code="c">print</subfield><subfield code="z">9783111342160</subfield></datafield><datafield tag="856" ind1="4" ind2="0"><subfield code="u">https://doi.org/10.1515/9783111342238</subfield></datafield><datafield tag="856" ind1="4" ind2="0"><subfield code="u">https://www.degruyter.com/isbn/9783111342238</subfield></datafield><datafield tag="856" ind1="4" ind2="2"><subfield code="3">Cover</subfield><subfield code="u">https://www.degruyter.com/document/cover/isbn/9783111342238/original</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">EBA_CL_MUAR</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">EBA_DGALL</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">EBA_EBKALL</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">EBA_SSHALL</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">GBV-deGruyter-alles</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">PDA11SSHE</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">PDA5EBK</subfield></datafield></record></collection> |