Doppelte Artikulation : : Schriften zur neueren Kunst II / / Roman Kurzmeyer.

Contemporary art in context The main title of this second volume of Writings on Contemporary Art is borrowed from Claude Lévi-Strauss, whose thinking influenced a generation. Inspired by Marcel Proust, Lévi-Strauss wrote about the processes of producing painting, music, literature, calling the techn...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Superior document:Title is part of eBook package: De Gruyter DG Plus DeG Package 2023 Part 1
VerfasserIn:
MitwirkendeR:
Place / Publishing House:Berlin ;, Boston : : De Gruyter, , [2022]
©2023
Year of Publication:2022
Language:German
Series:Edition Voldemeer
Online Access:
Physical Description:1 online resource (296 p.)
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
id 9783110793215
ctrlnum (DE-B1597)624628
(OCoLC)1356007584
collection bib_alma
record_format marc
spelling Kurzmeyer, Roman, author. aut http://id.loc.gov/vocabulary/relators/aut
Doppelte Artikulation : Schriften zur neueren Kunst II / Roman Kurzmeyer.
Berlin ; Boston : De Gruyter, [2022]
©2023
1 online resource (296 p.)
text txt rdacontent
computer c rdamedia
online resource cr rdacarrier
text file PDF rda
Edition Voldemeer
Frontmatter -- Inhalt -- Vorwort -- PA star abstracts, 2020–2021 -- Primäres Objekt und Replik — Niklaus Manuel Deutsch ausstellen -- Zwei Kreise — Rembrandt -- Sturtevant — Doppelgänger -- Bruno Müller — Artiste maudit -- Vaclav Pozarek — Die Fassaden -- Royden Rabinowitch — Skulptur nach der performativen Wende -- Helmut Federle — Malerei, ein Gewebe -- Hyun-Sook Song — Welcher Ort? -- Bruno Jakob — Die Existenz selbst vor Augen -- Albrecht Schnider — Interpret seiner selbst -- Adrian Schiess — Lumpensammler der Moderne -- Katharina Grosse — Der Schatten des Körpers der Malerei -- Latifa Echakhch — Von weltlicher Kunst -- Pamela Rosenkranz — Aus der Tiefe der Oberfläche -- Das Zeitgenössische in der Kunst — Was heisst es, auf der Höhe der Zeit zu sein? -- Louise Guerra — Ein Chor -- Anmerkungen -- Nachweise -- Zum Autor
restricted access http://purl.org/coar/access_right/c_16ec online access with authorization star
Contemporary art in context The main title of this second volume of Writings on Contemporary Art is borrowed from Claude Lévi-Strauss, whose thinking influenced a generation. Inspired by Marcel Proust, Lévi-Strauss wrote about the processes of producing painting, music, literature, calling the technique described by Proust “double articulation.” This volume focuses primarily on works of art in which the “first-order units” are themselves artistic works that are cited, recombined, and reworked. The concepts of “primary objects” and of “double articulation” deepen our understanding of the disruption of sequences and the disturbance of cultural traditions. The works of art discussed in this book inscribe themselves in a context of transmission that is modified and renewed for experience in the present. Vol. II of Writings on Contemporary Art, following on from vol. I, Existenz und Form (2015) Discussion of individual artworks and the function of art in culture From Rembrandt and Sturtevant to Hyun-Sook Song, Latifa Echakhch, Katharina Grosse, Pamela Rosenkranz, and Louise Guerra
Neuere Kunst im Kontext Der Titel der Schriften zur neueren Kunst II ist Claude Lévi-Strauss zu verdanken, dessen Denken eine Generation geprägt hat. Er spricht in Anlehnung an Marcel Proust über das Verfertigen von Malerei, Musik, Literatur und bezeichnet die von Proust beschriebene Technik als „doppelte Artikulation“. Im vorliegenden Band stehen vor allem Werke im Fokus, bei denen die „Einheiten erster Ordnung“ selbst künstlerische Werke sind, die zitiert, neu kombiniert, bearbeitet werden. Von „primären Objekten“ und von „doppelter Artikulation“ zu sprechen vertieft unser Verständnis für die Unterbrechung von Sequenzen und die Störung kultureller Überlieferungen. Die im Buch diskutierten Kunstwerke schreiben sich in einen Überlieferungszusammenhang ein, der für die Erfahrung in der jeweiligen Gegenwart modifiziert und erneuert wird. Band II der Schriften zur neueren Kunst, anknüpfend an Existenz und Form (2015) Diskussion einzelner Kunstwerke und der Funktion von Kunst in der Kultur Von Rembrandt und Sturtevant über Hyun-Sook Song bis zu Latifa Echakhch, Katharina Grosse, Pamela Rosenkranz und Louise Guerra
Issued also in print.
Mode of access: Internet via World Wide Web.
In German.
Description based on online resource; title from PDF title page (publisher's Web site, viewed 02. Mai 2023)
Adrian Schiess.
Albrecht Schnider.
Bruno Jakob.
Bruno Müller.
Helmut Federle.
Hyun-Sook Song.
Katharina Grosse.
Kunstgeschichte.
Kunsttheorie.
Latifa Echakhch.
Louise Guerra.
Niklaus Manuel Deutsch.
Pamela Rosenkranz.
Polly Apfelbaum.
Rembrandt.
Royden Rabinowitch.
Sturtevant.
Vaclav Pozarek.
Zeitgenössische Kunst.
Art history.
art theory.
contemporary art.
Apfelbaum, Polly, contributor. ctb https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb
Title is part of eBook package: De Gruyter DG Plus DeG Package 2023 Part 1 9783111175782
Title is part of eBook package: De Gruyter EBOOK PACKAGE Arts 2022 9783110992809 ZDB-23-DPK
Title is part of eBook package: De Gruyter EBOOK PACKAGE COMPLETE 2022 9783110994810 ZDB-23-DGG
print 9783110791679
https://doi.org/10.1515/9783110793215
https://www.degruyter.com/isbn/9783110793215
Cover https://www.degruyter.com/document/cover/isbn/9783110793215/original
language German
format eBook
author Kurzmeyer, Roman,
Kurzmeyer, Roman,
spellingShingle Kurzmeyer, Roman,
Kurzmeyer, Roman,
Doppelte Artikulation : Schriften zur neueren Kunst II /
Edition Voldemeer
Frontmatter --
Inhalt --
Vorwort --
PA star abstracts, 2020–2021 --
Primäres Objekt und Replik — Niklaus Manuel Deutsch ausstellen --
Zwei Kreise — Rembrandt --
Sturtevant — Doppelgänger --
Bruno Müller — Artiste maudit --
Vaclav Pozarek — Die Fassaden --
Royden Rabinowitch — Skulptur nach der performativen Wende --
Helmut Federle — Malerei, ein Gewebe --
Hyun-Sook Song — Welcher Ort? --
Bruno Jakob — Die Existenz selbst vor Augen --
Albrecht Schnider — Interpret seiner selbst --
Adrian Schiess — Lumpensammler der Moderne --
Katharina Grosse — Der Schatten des Körpers der Malerei --
Latifa Echakhch — Von weltlicher Kunst --
Pamela Rosenkranz — Aus der Tiefe der Oberfläche --
Das Zeitgenössische in der Kunst — Was heisst es, auf der Höhe der Zeit zu sein? --
Louise Guerra — Ein Chor --
Anmerkungen --
Nachweise --
Zum Autor
author_facet Kurzmeyer, Roman,
Kurzmeyer, Roman,
Apfelbaum, Polly,
Apfelbaum, Polly,
author_variant r k rk
r k rk
author_role VerfasserIn
VerfasserIn
author2 Apfelbaum, Polly,
Apfelbaum, Polly,
author2_variant p a pa
p a pa
author2_role MitwirkendeR
MitwirkendeR
author_sort Kurzmeyer, Roman,
title Doppelte Artikulation : Schriften zur neueren Kunst II /
title_sub Schriften zur neueren Kunst II /
title_full Doppelte Artikulation : Schriften zur neueren Kunst II / Roman Kurzmeyer.
title_fullStr Doppelte Artikulation : Schriften zur neueren Kunst II / Roman Kurzmeyer.
title_full_unstemmed Doppelte Artikulation : Schriften zur neueren Kunst II / Roman Kurzmeyer.
title_auth Doppelte Artikulation : Schriften zur neueren Kunst II /
title_alt Frontmatter --
Inhalt --
Vorwort --
PA star abstracts, 2020–2021 --
Primäres Objekt und Replik — Niklaus Manuel Deutsch ausstellen --
Zwei Kreise — Rembrandt --
Sturtevant — Doppelgänger --
Bruno Müller — Artiste maudit --
Vaclav Pozarek — Die Fassaden --
Royden Rabinowitch — Skulptur nach der performativen Wende --
Helmut Federle — Malerei, ein Gewebe --
Hyun-Sook Song — Welcher Ort? --
Bruno Jakob — Die Existenz selbst vor Augen --
Albrecht Schnider — Interpret seiner selbst --
Adrian Schiess — Lumpensammler der Moderne --
Katharina Grosse — Der Schatten des Körpers der Malerei --
Latifa Echakhch — Von weltlicher Kunst --
Pamela Rosenkranz — Aus der Tiefe der Oberfläche --
Das Zeitgenössische in der Kunst — Was heisst es, auf der Höhe der Zeit zu sein? --
Louise Guerra — Ein Chor --
Anmerkungen --
Nachweise --
Zum Autor
title_new Doppelte Artikulation :
title_sort doppelte artikulation : schriften zur neueren kunst ii /
series Edition Voldemeer
series2 Edition Voldemeer
publisher De Gruyter,
publishDate 2022
physical 1 online resource (296 p.)
Issued also in print.
contents Frontmatter --
Inhalt --
Vorwort --
PA star abstracts, 2020–2021 --
Primäres Objekt und Replik — Niklaus Manuel Deutsch ausstellen --
Zwei Kreise — Rembrandt --
Sturtevant — Doppelgänger --
Bruno Müller — Artiste maudit --
Vaclav Pozarek — Die Fassaden --
Royden Rabinowitch — Skulptur nach der performativen Wende --
Helmut Federle — Malerei, ein Gewebe --
Hyun-Sook Song — Welcher Ort? --
Bruno Jakob — Die Existenz selbst vor Augen --
Albrecht Schnider — Interpret seiner selbst --
Adrian Schiess — Lumpensammler der Moderne --
Katharina Grosse — Der Schatten des Körpers der Malerei --
Latifa Echakhch — Von weltlicher Kunst --
Pamela Rosenkranz — Aus der Tiefe der Oberfläche --
Das Zeitgenössische in der Kunst — Was heisst es, auf der Höhe der Zeit zu sein? --
Louise Guerra — Ein Chor --
Anmerkungen --
Nachweise --
Zum Autor
isbn 9783110793215
9783111175782
9783110992809
9783110994810
9783110791679
url https://doi.org/10.1515/9783110793215
https://www.degruyter.com/isbn/9783110793215
https://www.degruyter.com/document/cover/isbn/9783110793215/original
illustrated Not Illustrated
doi_str_mv 10.1515/9783110793215
oclc_num 1356007584
work_keys_str_mv AT kurzmeyerroman doppelteartikulationschriftenzurneuerenkunstii
AT apfelbaumpolly doppelteartikulationschriftenzurneuerenkunstii
status_str n
ids_txt_mv (DE-B1597)624628
(OCoLC)1356007584
carrierType_str_mv cr
hierarchy_parent_title Title is part of eBook package: De Gruyter DG Plus DeG Package 2023 Part 1
Title is part of eBook package: De Gruyter EBOOK PACKAGE Arts 2022
Title is part of eBook package: De Gruyter EBOOK PACKAGE COMPLETE 2022
is_hierarchy_title Doppelte Artikulation : Schriften zur neueren Kunst II /
container_title Title is part of eBook package: De Gruyter DG Plus DeG Package 2023 Part 1
author2_original_writing_str_mv noLinkedField
noLinkedField
_version_ 1806144595797475328
fullrecord <?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?><collection xmlns="http://www.loc.gov/MARC21/slim"><record><leader>06269nam a22008775i 4500</leader><controlfield tag="001">9783110793215</controlfield><controlfield tag="003">DE-B1597</controlfield><controlfield tag="005">20230502090707.0</controlfield><controlfield tag="006">m|||||o||d||||||||</controlfield><controlfield tag="007">cr || ||||||||</controlfield><controlfield tag="008">230502t20222023gw fo d z ger d</controlfield><datafield tag="020" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">9783110793215</subfield></datafield><datafield tag="024" ind1="7" ind2=" "><subfield code="a">10.1515/9783110793215</subfield><subfield code="2">doi</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(DE-B1597)624628</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(OCoLC)1356007584</subfield></datafield><datafield tag="040" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">DE-B1597</subfield><subfield code="b">eng</subfield><subfield code="c">DE-B1597</subfield><subfield code="e">rda</subfield></datafield><datafield tag="041" ind1="0" ind2=" "><subfield code="a">ger</subfield></datafield><datafield tag="044" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">gw</subfield><subfield code="c">DE</subfield></datafield><datafield tag="100" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Kurzmeyer, Roman, </subfield><subfield code="e">author.</subfield><subfield code="4">aut</subfield><subfield code="4">http://id.loc.gov/vocabulary/relators/aut</subfield></datafield><datafield tag="245" ind1="1" ind2="0"><subfield code="a">Doppelte Artikulation :</subfield><subfield code="b">Schriften zur neueren Kunst II /</subfield><subfield code="c">Roman Kurzmeyer.</subfield></datafield><datafield tag="264" ind1=" " ind2="1"><subfield code="a">Berlin ;</subfield><subfield code="a">Boston : </subfield><subfield code="b">De Gruyter, </subfield><subfield code="c">[2022]</subfield></datafield><datafield tag="264" ind1=" " ind2="4"><subfield code="c">©2023</subfield></datafield><datafield tag="300" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">1 online resource (296 p.)</subfield></datafield><datafield tag="336" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">text</subfield><subfield code="b">txt</subfield><subfield code="2">rdacontent</subfield></datafield><datafield tag="337" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">computer</subfield><subfield code="b">c</subfield><subfield code="2">rdamedia</subfield></datafield><datafield tag="338" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">online resource</subfield><subfield code="b">cr</subfield><subfield code="2">rdacarrier</subfield></datafield><datafield tag="347" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">text file</subfield><subfield code="b">PDF</subfield><subfield code="2">rda</subfield></datafield><datafield tag="490" ind1="0" ind2=" "><subfield code="a">Edition Voldemeer</subfield></datafield><datafield tag="505" ind1="0" ind2="0"><subfield code="t">Frontmatter -- </subfield><subfield code="t">Inhalt -- </subfield><subfield code="t">Vorwort -- </subfield><subfield code="t">PA star abstracts, 2020–2021 -- </subfield><subfield code="t">Primäres Objekt und Replik — Niklaus Manuel Deutsch ausstellen -- </subfield><subfield code="t">Zwei Kreise — Rembrandt -- </subfield><subfield code="t">Sturtevant — Doppelgänger -- </subfield><subfield code="t">Bruno Müller — Artiste maudit -- </subfield><subfield code="t">Vaclav Pozarek — Die Fassaden -- </subfield><subfield code="t">Royden Rabinowitch — Skulptur nach der performativen Wende -- </subfield><subfield code="t">Helmut Federle — Malerei, ein Gewebe -- </subfield><subfield code="t">Hyun-Sook Song — Welcher Ort? -- </subfield><subfield code="t">Bruno Jakob — Die Existenz selbst vor Augen -- </subfield><subfield code="t">Albrecht Schnider — Interpret seiner selbst -- </subfield><subfield code="t">Adrian Schiess — Lumpensammler der Moderne -- </subfield><subfield code="t">Katharina Grosse — Der Schatten des Körpers der Malerei -- </subfield><subfield code="t">Latifa Echakhch — Von weltlicher Kunst -- </subfield><subfield code="t">Pamela Rosenkranz — Aus der Tiefe der Oberfläche -- </subfield><subfield code="t">Das Zeitgenössische in der Kunst — Was heisst es, auf der Höhe der Zeit zu sein? -- </subfield><subfield code="t">Louise Guerra — Ein Chor -- </subfield><subfield code="t">Anmerkungen -- </subfield><subfield code="t">Nachweise -- </subfield><subfield code="t">Zum Autor</subfield></datafield><datafield tag="506" ind1="0" ind2=" "><subfield code="a">restricted access</subfield><subfield code="u">http://purl.org/coar/access_right/c_16ec</subfield><subfield code="f">online access with authorization</subfield><subfield code="2">star</subfield></datafield><datafield tag="520" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Contemporary art in context The main title of this second volume of Writings on Contemporary Art is borrowed from Claude Lévi-Strauss, whose thinking influenced a generation. Inspired by Marcel Proust, Lévi-Strauss wrote about the processes of producing painting, music, literature, calling the technique described by Proust “double articulation.” This volume focuses primarily on works of art in which the “first-order units” are themselves artistic works that are cited, recombined, and reworked. The concepts of “primary objects” and of “double articulation” deepen our understanding of the disruption of sequences and the disturbance of cultural traditions. The works of art discussed in this book inscribe themselves in a context of transmission that is modified and renewed for experience in the present. Vol. II of Writings on Contemporary Art, following on from vol. I, Existenz und Form (2015) Discussion of individual artworks and the function of art in culture From Rembrandt and Sturtevant to Hyun-Sook Song, Latifa Echakhch, Katharina Grosse, Pamela Rosenkranz, and Louise Guerra</subfield></datafield><datafield tag="520" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Neuere Kunst im Kontext Der Titel der Schriften zur neueren Kunst II ist Claude Lévi-Strauss zu verdanken, dessen Denken eine Generation geprägt hat. Er spricht in Anlehnung an Marcel Proust über das Verfertigen von Malerei, Musik, Literatur und bezeichnet die von Proust beschriebene Technik als „doppelte Artikulation“. Im vorliegenden Band stehen vor allem Werke im Fokus, bei denen die „Einheiten erster Ordnung“ selbst künstlerische Werke sind, die zitiert, neu kombiniert, bearbeitet werden. Von „primären Objekten“ und von „doppelter Artikulation“ zu sprechen vertieft unser Verständnis für die Unterbrechung von Sequenzen und die Störung kultureller Überlieferungen. Die im Buch diskutierten Kunstwerke schreiben sich in einen Überlieferungszusammenhang ein, der für die Erfahrung in der jeweiligen Gegenwart modifiziert und erneuert wird. Band II der Schriften zur neueren Kunst, anknüpfend an Existenz und Form (2015) Diskussion einzelner Kunstwerke und der Funktion von Kunst in der Kultur Von Rembrandt und Sturtevant über Hyun-Sook Song bis zu Latifa Echakhch, Katharina Grosse, Pamela Rosenkranz und Louise Guerra</subfield></datafield><datafield tag="530" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Issued also in print.</subfield></datafield><datafield tag="538" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Mode of access: Internet via World Wide Web.</subfield></datafield><datafield tag="546" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">In German.</subfield></datafield><datafield tag="588" ind1="0" ind2=" "><subfield code="a">Description based on online resource; title from PDF title page (publisher's Web site, viewed 02. Mai 2023)</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Adrian Schiess.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Albrecht Schnider.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Bruno Jakob.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Bruno Müller.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Helmut Federle.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Hyun-Sook Song.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Katharina Grosse.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Kunstgeschichte.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Kunsttheorie.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Latifa Echakhch.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Louise Guerra.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Niklaus Manuel Deutsch.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Pamela Rosenkranz.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Polly Apfelbaum.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Rembrandt.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Royden Rabinowitch.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Sturtevant.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Vaclav Pozarek.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Zeitgenössische Kunst.</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Art history.</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">art theory.</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">contemporary art.</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Apfelbaum, Polly, </subfield><subfield code="e">contributor.</subfield><subfield code="4">ctb</subfield><subfield code="4">https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb</subfield></datafield><datafield tag="773" ind1="0" ind2="8"><subfield code="i">Title is part of eBook package:</subfield><subfield code="d">De Gruyter</subfield><subfield code="t">DG Plus DeG Package 2023 Part 1</subfield><subfield code="z">9783111175782</subfield></datafield><datafield tag="773" ind1="0" ind2="8"><subfield code="i">Title is part of eBook package:</subfield><subfield code="d">De Gruyter</subfield><subfield code="t">EBOOK PACKAGE Arts 2022</subfield><subfield code="z">9783110992809</subfield><subfield code="o">ZDB-23-DPK</subfield></datafield><datafield tag="773" ind1="0" ind2="8"><subfield code="i">Title is part of eBook package:</subfield><subfield code="d">De Gruyter</subfield><subfield code="t">EBOOK PACKAGE COMPLETE 2022</subfield><subfield code="z">9783110994810</subfield><subfield code="o">ZDB-23-DGG</subfield></datafield><datafield tag="776" ind1="0" ind2=" "><subfield code="c">print</subfield><subfield code="z">9783110791679</subfield></datafield><datafield tag="856" ind1="4" ind2="0"><subfield code="u">https://doi.org/10.1515/9783110793215</subfield></datafield><datafield tag="856" ind1="4" ind2="0"><subfield code="u">https://www.degruyter.com/isbn/9783110793215</subfield></datafield><datafield tag="856" ind1="4" ind2="2"><subfield code="3">Cover</subfield><subfield code="u">https://www.degruyter.com/document/cover/isbn/9783110793215/original</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">978-3-11-117578-2 DG Plus DeG Package 2023 Part 1</subfield><subfield code="b">2023</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">EBA_CL_MUAR</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">EBA_DGALL</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">EBA_EBKALL</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">EBA_SSHALL</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">GBV-deGruyter-alles</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">PDA11SSHE</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">PDA5EBK</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">ZDB-23-DGG</subfield><subfield code="b">2022</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">ZDB-23-DPK</subfield><subfield code="b">2022</subfield></datafield></record></collection>