Schulbibliothek / / Renate Kirmse.

School libraries are often developed and led by non-professionals, who approach their task with great commitment but inadequate basic knowledge. This volume addresses their needs in clear language and uses real-life practical examples to teach the most important aspects of working in school librarie...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Superior document:Title is part of eBook package: De Gruyter DGBA Library Information Science 2000 - 2014
VerfasserIn:
Place / Publishing House:Berlin ;, Boston : : De Gruyter Saur, , [2013]
©2014
Year of Publication:2013
Language:German
Series:Praxiswissen ,
Online Access:
Physical Description:1 online resource (214 p.)
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
LEADER 05362nam a22007935i 4500
001 9783110301526
003 DE-B1597
005 20230228123812.0
006 m|||||o||d||||||||
007 cr || ||||||||
008 230228t20132014gw fo d z ger d
019 |a (OCoLC)1002262552 
019 |a (OCoLC)1004867688 
019 |a (OCoLC)1011439993 
019 |a (OCoLC)1013946817 
019 |a (OCoLC)999371749 
020 |a 9783110301526 
024 7 |a 10.1515/9783110301526  |2 doi 
035 |a (DE-B1597)179400 
035 |a (OCoLC)840757653 
040 |a DE-B1597  |b eng  |c DE-B1597  |e rda 
041 0 |a ger 
044 |a gw  |c DE 
050 4 |a LB3044 .P384 2013 
072 7 |a LAN025000  |2 bisacsh 
082 0 4 |a 025.1 
084 |a AN 69500  |q SEPA  |2 rvk  |0 (DE-625)rvk/6230: 
100 1 |a Kirmse, Renate,   |e author.  |4 aut  |4 http://id.loc.gov/vocabulary/relators/aut 
245 1 0 |a Schulbibliothek /  |c Renate Kirmse. 
264 1 |a Berlin ;  |a Boston :   |b De Gruyter Saur,   |c [2013] 
264 4 |c ©2014 
300 |a 1 online resource (214 p.) 
336 |a text  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a computer  |b c  |2 rdamedia 
338 |a online resource  |b cr  |2 rdacarrier 
347 |a text file  |b PDF  |2 rda 
490 0 |a Praxiswissen ,  |x 2193-0198 
505 0 0 |t Frontmatter --   |t Vorwort --   |t Inhalt --   |t 1 Wohin soll die Reise gehen? Von der Planung einer Schulbibliothek --   |t 2 Die persönlichen Reisebegleiter – Wichtige Ansprechpartner und Entscheider --   |t 3 Das nötige Reisegeld – Die Finanzierung einer Schulbibliothek --   |t 4 Ich packe den Koffer … – Einrichtung und Ausstattung der Schulbibliothek --   |t 5 Mein Navi – EDV in der Schulbibliothek --   |t 6 Was kann, was muss mit? Medienauswahl und Bestandspflege --   |t 7 Vom Suchen und Finden – Systematisieren --   |t 8 Mit Kutsche oder Flugzeug? – Vom Katalogisieren --   |t 9 Keinen Koffer verlieren – Nicht unwichtige Kleinigkeiten --   |t 10 Den Stadtplan im Gepäck – Aufstellen und Präsentieren --   |t 11 Fly and Drive – Ausleihe und was dazugehört --   |t 12 Einreisebestimmungen – Recht in der Schulbibliothek --   |t 13 Fremden Kulturen begegnen – Schüler und Lehrer als Kunden --   |t 14 Wovon wir erzählen werden – Veranstaltungen und Projekte in der Schulbibliothek --   |t 15 Hat sich die Reise gelohnt? – Qualitätssicherung in Schulbibliotheken --   |t 16 Dia-Abend – Öffentlichkeitsarbeit und Marketing der Schulbibliothek --   |t 17 Aktiv unterwegs – Web 2.0 und Schulbibliothek --   |t 18 Resümee der Reise – Was noch zu fragen bleibt --   |t 19 Die fremde Sprache lernen – Spezialbegriffe im Bibliothekswesen --   |t 20 Reiseführer – Literatur und Links --   |t Über die Autorin 
506 0 |a restricted access  |u http://purl.org/coar/access_right/c_16ec  |f online access with authorization  |2 star 
520 |a School libraries are often developed and led by non-professionals, who approach their task with great commitment but inadequate basic knowledge. This volume addresses their needs in clear language and uses real-life practical examples to teach the most important aspects of working in school libraries. All important terminology and fundamental principles of managing a school library are presented with examples and working aids, including questions about lending practices and ways to build a target collection. 
520 |a Schulbibliotheken werden häufig von bibliothekarischen und/oder pädagogischen Laien betreut, die mit großem Engagement zu erreichen versuchen, was in anderen Ländern in- und außerhalb Europas längst institutionalisierter Standard ist. In diesem Band finden sie in verständlicher Sprache und mit in der Praxis konkret umsetzbaren Beispielen, Arbeitshilfen und Tipps die wichtigsten Aspekte schulbibliothekarischer Arbeit zusammengeführt: von Ausleihe über Informationskompetenz bis Zielbestand. 
530 |a Issued also in print. 
538 |a Mode of access: Internet via World Wide Web. 
546 |a In German. 
588 0 |a Description based on online resource; title from PDF title page (publisher's Web site, viewed 28. Feb 2023) 
650 0 |a School libraries  |x Administration  |x Germany. 
650 0 |a School libraries  |x Administration. 
650 0 |a School libraries  |z Germany  |x Administration. 
650 4 |a Schulbibliothek. 
650 7 |a LANGUAGE ARTS & DISCIPLINES / Library & Information Science / General.  |2 bisacsh 
653 |a School libraries. 
773 0 8 |i Title is part of eBook package:  |d De Gruyter  |t DGBA Library Information Science 2000 - 2014  |z 9783110636246  |o ZDB-23-GLI 
773 0 8 |i Title is part of eBook package:  |d De Gruyter  |t E-BOOK GESAMTPAKET / COMPLETE PACKAGE 2013  |z 9783110317350  |o ZDB-23-DGG 
773 0 8 |i Title is part of eBook package:  |d De Gruyter  |t E-BOOK PAKET BIBLIOTHEKSWESEN, INFO UND DOKUMENTATION 2013  |z 9783110317213  |o ZDB-23-DGB 
776 0 |c print  |z 9783110301281 
856 4 0 |u https://doi.org/10.1515/9783110301526 
856 4 0 |u https://www.degruyter.com/isbn/9783110301526 
856 4 2 |3 Cover  |u https://www.degruyter.com/document/cover/isbn/9783110301526/original 
912 |a EBA_BACKALL 
912 |a EBA_CL_LB 
912 |a EBA_DGALL 
912 |a EBA_EBKALL 
912 |a EBA_SSHALL 
912 |a GBV-deGruyter-alles 
912 |a PDA11SSHE 
912 |a PDA5EBK 
912 |a ZDB-23-DGB  |b 2013 
912 |a ZDB-23-DGG  |b 2013 
912 |a ZDB-23-GLI  |c 2000  |d 2014