Identity : : New Commercial, Cultural and Mobility Architecture / / GRAFT.

Das international in den Bereichen Architektur, Städtebau, Design und Branding tätige Büro GRAFT zeichnet sich durch seine experimentierfreudige, interdisziplinäre Entwurfspraxis und seine zukunftsweisende Formensprache aus. Als „hybrid office" entwickelt GRAFT eine dynamische Architektur im Ra...

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Bibliographic Details
Superior document:Title is part of eBook package: De Gruyter Art and Architecture eBook-Package 2020
VerfasserIn:
Place / Publishing House:Basel : : Birkhäuser, , [2020]
©2020
Year of Publication:2020
Language:English
Online Access:
Physical Description:1 online resource (360 p.)
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Description
Other title:Frontmatter --
TABLE OF CONTENTS --
FOREWORD --
GRAFTING IDENTITIES --
MOBILITY --
DIGITIZATION --
WORK --
BRANDING --
URBAN CULTURE --
TRANSCENDING THE LOCAL / GLOBAL DIVIDE --
APPENDIX
Summary:Das international in den Bereichen Architektur, Städtebau, Design und Branding tätige Büro GRAFT zeichnet sich durch seine experimentierfreudige, interdisziplinäre Entwurfspraxis und seine zukunftsweisende Formensprache aus. Als „hybrid office" entwickelt GRAFT eine dynamische Architektur im Rahmen regulärer Aufträge; die Architekten initiieren aber auch eigene Projekte und systemische Lösungen für soziale, ökologische oder ästhetische Aufgaben. Die Monografie stellt umfassend dieBauten GRAFTs im Bereich Corporate Architecture, Bürobau und Einzelhandel dar. In etwa 40 großzügig illustrierten Projekten, über verschiedene Kontinente verteilt, dokumentiert die Publikation ein breites Spektrum unterschiedlichster Realisierungen, in denen die jeweilige Unternehmenskultur in die facettenreiche Architektursprache Grafts eingeht.
The international and multidisciplinary practice GRAFT conceives of itself as a label for architecture, urban design, product design, and music. GRAFT calls itself a "hybrid office" and produces dynamic architectural designs for standard commissions; however, the architects also initiate their own projects and system solutions for tasks with a social, ecological, or esthetic emphasis. The book presents buildings by GRAFT in the fields of culture, offices, brand architecture, retail, and mobility. It contains about forty generously illustrated projects that document a wide range of work in which the respective corporate culture is incorporated in GRAFT’s sophisticated architectural language. Dialectic essays focus on the practice’s key themes, such as the debate on urban identity or mobility transition.
Format:Mode of access: Internet via World Wide Web.
ISBN:9783035619232
9783110738230
9783110696288
9783110696271
9783110659061
9783110704679
9783110704785
9783110704716
9783110704518
DOI:10.1515/9783035619232
Access:restricted access
Hierarchical level:Monograph
Statement of Responsibility: GRAFT.