Teaching Architecture : : A Dialogue / / Laurent Stalder, Inès Lamunière.

Welches sind die drängenden Fragen der Architektur, in Lehre, Forschung und Praxis? Aus ihrer langjährigen Erfahrung gehen die Hochschullehrer Inès Lamunière und Laurent Stalder in fünf Gesprächen gemeinsam auf die Suche nach Antworten. Sie entwerfen eine Architektur, die sowohl auf Intellekt als au...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Superior document:Title is part of eBook package: De Gruyter DG Plus eBook-Package 2019
VerfasserIn:
MitwirkendeR:
Place / Publishing House:Basel : : Birkhäuser, , [2019]
©2019
Year of Publication:2019
Language:English
Online Access:
Physical Description:1 online resource (96 p.)
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Description
Other title:Frontmatter --
Content --
Constructing Architecture --
Worlds --
Studio --
Words --
Laboratory --
Office --
Projects --
Team --
Sources and Credits
Summary:Welches sind die drängenden Fragen der Architektur, in Lehre, Forschung und Praxis? Aus ihrer langjährigen Erfahrung gehen die Hochschullehrer Inès Lamunière und Laurent Stalder in fünf Gesprächen gemeinsam auf die Suche nach Antworten. Sie entwerfen eine Architektur, die sowohl auf Intellekt als auch Intuition beruht, die zugleich streng und pragmatisch ist. Und sie skizzieren dabei kreative Prozesse, die bei der Entwicklung von Projekten mit all ihren Zwängen unabdingbar sind, um die Herausforderungen der Zukunft zu meistern, die sich der Baukunst stellen.
What are the pressing questions in architecture – in teaching, research and practice? Based on their many years of experience, professors Inès Lamunière and Laurent Stalder come together in five meetings to search for answers. They describe an approach to architecture that is based on intellect as well as intuition and is both strict and pragmatic. And they sketch out creative processes that are indispensable in the development of projects with all their constraints in order to master the future challenges faced by the art of building.
Format:Mode of access: Internet via World Wide Web.
ISBN:9783035618778
9783110719567
9783110605747
9783110610017
9783110610765
9783110664232
DOI:10.1515/9783035618778
Access:restricted access
Hierarchical level:Monograph
Statement of Responsibility: Laurent Stalder, Inès Lamunière.