On the Good Ship Lollipop : : Frank O. Gehry's Fondation Louis Vuitton / / Horst Bredekamp, James S. Ackerman, Irving Lavin; ed. by Kolja Thurner.
Die Fondation Louis Vuitton von Frank O. Gehry erhebt sich aus dem Wald des Bois de Boulogne als neues Wahrzeichen im Pariser Stadtbild. Gehrys dynamische Architektur ist schillernd und vieldeutig: Segelschiff, Eisberg, Meeresungeheuer? Sie fasziniert mit Anspielungsreichtum und entzieht sich zuglei...
Saved in:
Superior document: | Title is part of eBook package: De Gruyter DG Plus eBook-Package 2019 |
---|---|
VerfasserIn: | |
MitwirkendeR: | |
HerausgeberIn: | |
Place / Publishing House: | Basel : : Birkhäuser, , [2019] ©2019 |
Year of Publication: | 2019 |
Language: | English |
Online Access: | |
Physical Description: | 1 online resource (96 p.) |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Other title: | Frontmatter -- Contents -- Foreword -- Introduction – Gehry Plays -- The Vuitton Foundation – Art, Architecture, Engineering -- FOG Magus – The Most Complicated Building ever Built -- Water, Earth and Wind – A Ship Sailing from Within -- Voyage – Exploring the Ship |
---|---|
Summary: | Die Fondation Louis Vuitton von Frank O. Gehry erhebt sich aus dem Wald des Bois de Boulogne als neues Wahrzeichen im Pariser Stadtbild. Gehrys dynamische Architektur ist schillernd und vieldeutig: Segelschiff, Eisberg, Meeresungeheuer? Sie fasziniert mit Anspielungsreichtum und entzieht sich zugleich aber auch einer eindeutigen Festsetzung. Drei herausragende Vertreter verschiedener Generationen der Kunstgeschichte, James S. Ackerman (†), Irving Lavin und Horst Bredekamp haben die Fondation Louis Vuitton gemeinsam besichtigt. Sie nähern sich dem Gebäude in drei reichbebilderten Essays an, die der schwimmenden Architektur des „Magiers" Gehry in ihren kunst- und architekturhistorischen Kontexten nachforschen. The Fondation Louis Vuitton by Frank O. Gehry rises from the Bois de Boulogne as a new landmark in the Parisian skyline. Gehry’s dynamic architecture is both glittering and multifaceted: is it a sailing vessel, an iceberg, or a sea monster? It fascinates with its wealth of references and, at the same time, escapes any clear-cut definition. Three outstanding representatives of different generations of art history, James S. Ackerman (†), Irving Lavin, and Horst Bredekamp have together paid a visit to the Fondation Louis Vuitton. They explore the building in three richly illustrated essays that try to fathom the floating architecture of the "magician" Gehry in the context of both art and architectural history. |
Format: | Mode of access: Internet via World Wide Web. |
ISBN: | 9783035617634 9783110719567 9783110605747 9783110610017 9783110610765 9783110664232 |
DOI: | 10.1515/9783035617634 |
Access: | restricted access |
Hierarchical level: | Monograph |
Statement of Responsibility: | Horst Bredekamp, James S. Ackerman, Irving Lavin; ed. by Kolja Thurner. |