Ride a Bike! : : Reclaim the City / / ed. by Annette Becker, Stefanie Lampe, Lessano Negussie, Peter Cachola Schmal.

Bicycles as a means of transport in cities are playing an ever more important role. The reasons are: reduction of motorcar traffic, sustainable traffic planning, reduction of noise and exhaust emissions, enhancement of the value of public space, healthier form of transport, savings potential in nati...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Superior document:Title is part of eBook package: De Gruyter DG Plus eBook-Package 2018
HerausgeberIn:
MitwirkendeR:
Place / Publishing House:Basel : : Birkhäuser, , [2018]
©2018
Year of Publication:2018
Language:English
Online Access:
Physical Description:1 online resource (280 p.)
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Description
Other title:Frontmatter --
CONTENT --
GREETING --
Ride a Bike! Reclaim the City An Introduction --
A 200-Year Battle for Position: The Bicycle in Urban Transport --
Green Infrastructure: A Positioning --
NEW YORK --
GRONINGEN --
BARCELONA --
RUHRGEBIET --
OSLO --
PORTLAND --
KARLSRUHE --
COPENHAGEN --
PROJECTS --
Further Reading --
Biographies --
Picture Credit --
Imprint
Summary:Bicycles as a means of transport in cities are playing an ever more important role. The reasons are: reduction of motorcar traffic, sustainable traffic planning, reduction of noise and exhaust emissions, enhancement of the value of public space, healthier form of transport, savings potential in national health services and infrastructure expenditure. The book illustrates urban design ideas and architectural projects which go far beyond purely redesigning road layouts; its eight essays focus on the trend in urban design, landscape design, and traffic planning, it introduces nine exemplary bicycle traffic concepts in various cities (Barcelona, Copenhagen, New York, and Oslo amongst others), and presents 28 forward-looking individual bicycle infrastructure projects.
Der Radverkehr nimmt weltweit eine immer bedeutendere Rolle in der Stadt ein. Gründe hierfür sind: Entlastung des automobilen Straßenverkehrs, nachhaltige Verkehrsplanung, Reduzierung von Lärm- und Abgasemission, Aufwertung des öffentlichen Raumes, individuelle Gesundheitsvorsorge sowie volkswirtschaftliche Einsparpotentiale bei Gesundheits- und Infrastrukturkosten. Das Buch zeigt urbanistische Ideen und architektonische Projekte auf, die weit über einen reinen Umbau des Verkehrs hinausgehen: Es geht in acht Essays städtebaulichen, landschafts- und verkehrsplanerischen Aspekten dieses Trends nach, stellt neun vorbildliche Radverkehrskonzepte verschiedener Städte vor (u.a. Barcelona, Kopenhagen, Münster, New York, Paris) und präsentiert 28 wegweisende Rad-Infrastruktur-Einzelprojekte.
Format:Mode of access: Internet via World Wide Web.
ISBN:9783035615258
9783110719550
9783110602999
9783110603972
9783110604252
9783110603255
DOI:10.1515/9783035615258
Access:restricted access
Hierarchical level:Monograph
Statement of Responsibility: ed. by Annette Becker, Stefanie Lampe, Lessano Negussie, Peter Cachola Schmal.