Ride a Bike! : : Reclaim the City / / ed. by Annette Becker, Stefanie Lampe, Lessano Negussie, Peter Cachola Schmal.
Bicycles as a means of transport in cities are playing an ever more important role. The reasons are: reduction of motorcar traffic, sustainable traffic planning, reduction of noise and exhaust emissions, enhancement of the value of public space, healthier form of transport, savings potential in nati...
Saved in:
Superior document: | Title is part of eBook package: De Gruyter DG Plus eBook-Package 2018 |
---|---|
HerausgeberIn: | |
MitwirkendeR: | |
Place / Publishing House: | Basel : : Birkhäuser, , [2018] ©2018 |
Year of Publication: | 2018 |
Language: | English |
Online Access: | |
Physical Description: | 1 online resource (280 p.) |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Other title: | Frontmatter -- CONTENT -- GREETING -- Ride a Bike! Reclaim the City An Introduction -- A 200-Year Battle for Position: The Bicycle in Urban Transport -- Green Infrastructure: A Positioning -- NEW YORK -- GRONINGEN -- BARCELONA -- RUHRGEBIET -- OSLO -- PORTLAND -- KARLSRUHE -- COPENHAGEN -- PROJECTS -- Further Reading -- Biographies -- Picture Credit -- Imprint |
---|---|
Summary: | Bicycles as a means of transport in cities are playing an ever more important role. The reasons are: reduction of motorcar traffic, sustainable traffic planning, reduction of noise and exhaust emissions, enhancement of the value of public space, healthier form of transport, savings potential in national health services and infrastructure expenditure. The book illustrates urban design ideas and architectural projects which go far beyond purely redesigning road layouts; its eight essays focus on the trend in urban design, landscape design, and traffic planning, it introduces nine exemplary bicycle traffic concepts in various cities (Barcelona, Copenhagen, New York, and Oslo amongst others), and presents 28 forward-looking individual bicycle infrastructure projects. Der Radverkehr nimmt weltweit eine immer bedeutendere Rolle in der Stadt ein. Gründe hierfür sind: Entlastung des automobilen Straßenverkehrs, nachhaltige Verkehrsplanung, Reduzierung von Lärm- und Abgasemission, Aufwertung des öffentlichen Raumes, individuelle Gesundheitsvorsorge sowie volkswirtschaftliche Einsparpotentiale bei Gesundheits- und Infrastrukturkosten. Das Buch zeigt urbanistische Ideen und architektonische Projekte auf, die weit über einen reinen Umbau des Verkehrs hinausgehen: Es geht in acht Essays städtebaulichen, landschafts- und verkehrsplanerischen Aspekten dieses Trends nach, stellt neun vorbildliche Radverkehrskonzepte verschiedener Städte vor (u.a. Barcelona, Kopenhagen, Münster, New York, Paris) und präsentiert 28 wegweisende Rad-Infrastruktur-Einzelprojekte. |
Format: | Mode of access: Internet via World Wide Web. |
ISBN: | 9783035615258 9783110719550 9783110602999 9783110603972 9783110604252 9783110603255 |
DOI: | 10.1515/9783035615258 |
Access: | restricted access |
Hierarchical level: | Monograph |
Statement of Responsibility: | ed. by Annette Becker, Stefanie Lampe, Lessano Negussie, Peter Cachola Schmal. |