Style First.

Mieke Gerritzen hat einen starken visuellen Stil entwickelt, der sich Schritt für Schritt in eine Vision gewandelt hat – eine klare Vision über den Zustand der Welt: Eine Konsumgesellschaft, in welcher Ruhm, Macht und Geld den Ton angeben. In «Style First» treibt Gerritzen die Macht des Visuellen un...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Superior document:Title is part of eBook package: De Gruyter DGBA Architecture, Design and Arts 2000 - 2014
MitwirkendeR:
TeilnehmendeR:
Place / Publishing House:Basel : : Birkhäuser, , [2012]
©2008
Year of Publication:2012
Edition:160 Seiten, ca. 200 Farbabbildungen
Language:German
Online Access:
Physical Description:1 online resource (160 p.)
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
id 9783034609852
ctrlnum (DE-B1597)206240
(OCoLC)979911749
collection bib_alma
record_format marc
spelling Style First.
160 Seiten, ca. 200 Farbabbildungen
Basel : Birkhäuser, [2012]
©2008
1 online resource (160 p.)
text txt rdacontent
computer c rdamedia
online resource cr rdacarrier
text file PDF rda
Frontmatter -- CONTENT -- ENGLISH -- Style First -- The Future of Style. A Dialogue -- The vicious circle of fundamentalisms -- De Stijl, also known as neoplasticism -- The ABC of Style Production -- Why wear Issey Miyake? -- Style as Sphere -- The contagion of style -- Stylelessness -- The Ultimate Stylishness Test -- Style’s Cruelty -- Mobile phone as Gesamtkunstwerk -- Visual Power -- Style-making -- DEUTSCH -- Style First -- Stil wie weiter damit? Ein Dialog -- Der Teufelskreis der Fundamentalismen -- De Stijl -- Das ABC der StilProduktion -- Warum Issey Miyake tragen? -- Stil als Sphäre -- Stil steckt an -- StilLosigkeit -- Der ultimative Test: Sind Sie stylish? -- Stil als grausames Phänomen -- Das Mobiltelefon als Gesamtkunstwerk -- Visuelle Macht: Die Bilderblase -- Stil für alle -- FRANÇAIS -- Style First -- L’avenir du style -- Le cercle vicieux des fondamentalismes -- Le mouvement artistique De Stijl -- L’ABC de la production de style -- Pourquoi porter du Issey Miyake? -- Le style: une sphère -- Le style, une contagion -- Sans le style -- Le style et vous -- La cruauté du style -- Comment les téléphones portables sont devenus des oeuvres d’art -- La force du visuel -- Fake for real / ALL MEDIA -- credits / notes / biograp hies
restricted access http://purl.org/coar/access_right/c_16ec online access with authorization star
Mieke Gerritzen hat einen starken visuellen Stil entwickelt, der sich Schritt für Schritt in eine Vision gewandelt hat – eine klare Vision über den Zustand der Welt: Eine Konsumgesellschaft, in welcher Ruhm, Macht und Geld den Ton angeben. In «Style First» treibt Gerritzen die Macht des Visuellen und der Vision auf die Spitze.
Mieke Gerritzen hat einen starken visuellen Stil entwickelt, der sich Schritt für Schritt in eine Vision gewandelt hat – eine klare Vision über den Zustand der Welt: eine Konsumgesellschaft, in welcher Ruhm, Macht und Geld den Ton angeben. Ihre kleinen Buchserien sind in sich abgeschlossene Projekte; eine Kunstform, die Ideen zu Trends in Design, Politik und Wirtschaft ausdrückt. Die intellektuelle "Visual Power Show" ist ein kritischer Beitrag zur Diskussion um visuelle Kultur und den Einfluss von Medien, Technik und der Wirtschaft auf das Bildliche. "Beautiful World" ist ein typographischer Film, der erste seiner Art, ein Film über eine visuelle Sprache der Zeichen, Codes und aktuellen Strömungen. Er hat das Ziel, Produkte, Visionen, Ansichten, Politisches und Subkulturelles im Namen des sichtbaren wirtschaftlichen Wachstums zu verbreiten. In "Style First" treibt Gerritzen die Macht des Visuellen und der Vision auf die Spitze. Sie verwendet die charakteristischen Merkmale eines Hochglanz (Frauen)Magazins mit kurzen Artikeln, Ideen, Tipps, Slogans, Interviews, graphischen Illustrationen, Fotos und mehr – ohne daraus eine Persiflage zu machen. Mieke Gerritzen developed a strong visual style which slowly became a vision – a clear vision about the state of the world: a place for consumption where fame, power and money are creating the atmosphere. Her small book series are projects by themselves, an artform to express ideas about trends in design, politics and economics. In the intellectual first part of the book - “Visual Power Show” - you will find a critical contribution to the discussion around visual culture and the influence of media, technology and economics on the image. “Beautiful World”, the scond part, is a typographical movie, the first in the world, a film about a visual language of signs, codes and trends with the goal of deploying products, visions, statements, politics, subcultures and everything possible in the name of visible economic growth. In "Style First" Gerritzen drives the power of visuals and vision to a climax using the characteristics of a glossy (woman) magazine such as short articles, ideas, tips, slogans, interviews, graphics, photos and more – without being a persiflage.
Mode of access: Internet via World Wide Web.
In German.
Description based on online resource; title from PDF title page (publisher's Web site, viewed 29. Nov 2021)
Arts and society History.
Communication and culture History.
Visual communication History.
Consumption.
Gerritzen, Mieke.
Globalisation.
NL Design.
ARCHITECTURE / Design, Drafting, Drawing & Presentation. bisacsh
Brandes, Uta, contributor. ctb https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb
Erlhoff, Michael, contributor. ctb https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb
Gerritzen, Mieke, contributor. ctb https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb
Grievink, Hendrik-Jan, contributor. ctb https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb
Lovink, Geert, contributor. ctb https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb
Lunenfeld, Peter, contributor. ctb https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb
Manovich, Lev, contributor. ctb https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb
Mensvoort, Koert van, contributor. ctb https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb
Mensvoort, Noert van, contributor. ctb https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb
Oosterling, Henk, contributor. ctb https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb
Prod´Hom, Chantal, contributor. ctb https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb
Prod’Hom, Chantal, contributor. ctb https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb
Rossiter, Ned, contributor. ctb https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb
Title is part of eBook package: De Gruyter DGBA Architecture, Design and Arts 2000 - 2014 9783110635690 ZDB-23-GAA
Title is part of eBook package: De Gruyter E-BOOK GESAMTPAKET / COMPLETE PACKAGE 2008 9783110212129 ZDB-23-DGG
Title is part of eBook package: De Gruyter E-BOOK PAKET KUNST UND ARCHITEKTUR 2008 9783110318890 ZDB-23-DKA
https://doi.org/10.1515/9783034609852
https://www.degruyter.com/isbn/9783034609852
Cover https://www.degruyter.com/document/cover/isbn/9783034609852/original
language German
format eBook
author2 Brandes, Uta,
Brandes, Uta,
Erlhoff, Michael,
Erlhoff, Michael,
Gerritzen, Mieke,
Gerritzen, Mieke,
Gerritzen, Mieke.
Grievink, Hendrik-Jan,
Grievink, Hendrik-Jan,
Lovink, Geert,
Lovink, Geert,
Lunenfeld, Peter,
Lunenfeld, Peter,
Manovich, Lev,
Manovich, Lev,
Mensvoort, Koert van,
Mensvoort, Koert van,
Mensvoort, Noert van,
Mensvoort, Noert van,
Oosterling, Henk,
Oosterling, Henk,
Prod´Hom, Chantal,
Prod´Hom, Chantal,
Prod’Hom, Chantal,
Prod’Hom, Chantal,
Rossiter, Ned,
Rossiter, Ned,
author_facet Brandes, Uta,
Brandes, Uta,
Erlhoff, Michael,
Erlhoff, Michael,
Gerritzen, Mieke,
Gerritzen, Mieke,
Gerritzen, Mieke.
Grievink, Hendrik-Jan,
Grievink, Hendrik-Jan,
Lovink, Geert,
Lovink, Geert,
Lunenfeld, Peter,
Lunenfeld, Peter,
Manovich, Lev,
Manovich, Lev,
Mensvoort, Koert van,
Mensvoort, Koert van,
Mensvoort, Noert van,
Mensvoort, Noert van,
Oosterling, Henk,
Oosterling, Henk,
Prod´Hom, Chantal,
Prod´Hom, Chantal,
Prod’Hom, Chantal,
Prod’Hom, Chantal,
Rossiter, Ned,
Rossiter, Ned,
author2_variant u b ub
u b ub
m e me
m e me
m g mg
m g mg
m g mg
h j g hjg
h j g hjg
g l gl
g l gl
p l pl
p l pl
l m lm
l m lm
k v m kv kvm
k v m kv kvm
n v m nv nvm
n v m nv nvm
h o ho
h o ho
c p cp
c p cp
c p cp
c p cp
n r nr
n r nr
author2_role MitwirkendeR
MitwirkendeR
MitwirkendeR
MitwirkendeR
MitwirkendeR
MitwirkendeR
TeilnehmendeR
MitwirkendeR
MitwirkendeR
MitwirkendeR
MitwirkendeR
MitwirkendeR
MitwirkendeR
MitwirkendeR
MitwirkendeR
MitwirkendeR
MitwirkendeR
MitwirkendeR
MitwirkendeR
MitwirkendeR
MitwirkendeR
MitwirkendeR
MitwirkendeR
MitwirkendeR
MitwirkendeR
MitwirkendeR
MitwirkendeR
author_sort Brandes, Uta,
title Style First.
spellingShingle Style First.
Frontmatter --
CONTENT --
ENGLISH --
Style First --
The Future of Style. A Dialogue --
The vicious circle of fundamentalisms --
De Stijl, also known as neoplasticism --
The ABC of Style Production --
Why wear Issey Miyake? --
Style as Sphere --
The contagion of style --
Stylelessness --
The Ultimate Stylishness Test --
Style’s Cruelty --
Mobile phone as Gesamtkunstwerk --
Visual Power --
Style-making --
DEUTSCH --
Stil wie weiter damit? Ein Dialog --
Der Teufelskreis der Fundamentalismen --
De Stijl --
Das ABC der StilProduktion --
Warum Issey Miyake tragen? --
Stil als Sphäre --
Stil steckt an --
StilLosigkeit --
Der ultimative Test: Sind Sie stylish? --
Stil als grausames Phänomen --
Das Mobiltelefon als Gesamtkunstwerk --
Visuelle Macht: Die Bilderblase --
Stil für alle --
FRANÇAIS --
L’avenir du style --
Le cercle vicieux des fondamentalismes --
Le mouvement artistique De Stijl --
L’ABC de la production de style --
Pourquoi porter du Issey Miyake? --
Le style: une sphère --
Le style, une contagion --
Sans le style --
Le style et vous --
La cruauté du style --
Comment les téléphones portables sont devenus des oeuvres d’art --
La force du visuel --
Fake for real / ALL MEDIA --
credits / notes / biograp hies
title_full Style First.
title_fullStr Style First.
title_full_unstemmed Style First.
title_auth Style First.
title_alt Frontmatter --
CONTENT --
ENGLISH --
Style First --
The Future of Style. A Dialogue --
The vicious circle of fundamentalisms --
De Stijl, also known as neoplasticism --
The ABC of Style Production --
Why wear Issey Miyake? --
Style as Sphere --
The contagion of style --
Stylelessness --
The Ultimate Stylishness Test --
Style’s Cruelty --
Mobile phone as Gesamtkunstwerk --
Visual Power --
Style-making --
DEUTSCH --
Stil wie weiter damit? Ein Dialog --
Der Teufelskreis der Fundamentalismen --
De Stijl --
Das ABC der StilProduktion --
Warum Issey Miyake tragen? --
Stil als Sphäre --
Stil steckt an --
StilLosigkeit --
Der ultimative Test: Sind Sie stylish? --
Stil als grausames Phänomen --
Das Mobiltelefon als Gesamtkunstwerk --
Visuelle Macht: Die Bilderblase --
Stil für alle --
FRANÇAIS --
L’avenir du style --
Le cercle vicieux des fondamentalismes --
Le mouvement artistique De Stijl --
L’ABC de la production de style --
Pourquoi porter du Issey Miyake? --
Le style: une sphère --
Le style, une contagion --
Sans le style --
Le style et vous --
La cruauté du style --
Comment les téléphones portables sont devenus des oeuvres d’art --
La force du visuel --
Fake for real / ALL MEDIA --
credits / notes / biograp hies
title_new Style First.
title_sort style first.
publisher Birkhäuser,
publishDate 2012
physical 1 online resource (160 p.)
edition 160 Seiten, ca. 200 Farbabbildungen
contents Frontmatter --
CONTENT --
ENGLISH --
Style First --
The Future of Style. A Dialogue --
The vicious circle of fundamentalisms --
De Stijl, also known as neoplasticism --
The ABC of Style Production --
Why wear Issey Miyake? --
Style as Sphere --
The contagion of style --
Stylelessness --
The Ultimate Stylishness Test --
Style’s Cruelty --
Mobile phone as Gesamtkunstwerk --
Visual Power --
Style-making --
DEUTSCH --
Stil wie weiter damit? Ein Dialog --
Der Teufelskreis der Fundamentalismen --
De Stijl --
Das ABC der StilProduktion --
Warum Issey Miyake tragen? --
Stil als Sphäre --
Stil steckt an --
StilLosigkeit --
Der ultimative Test: Sind Sie stylish? --
Stil als grausames Phänomen --
Das Mobiltelefon als Gesamtkunstwerk --
Visuelle Macht: Die Bilderblase --
Stil für alle --
FRANÇAIS --
L’avenir du style --
Le cercle vicieux des fondamentalismes --
Le mouvement artistique De Stijl --
L’ABC de la production de style --
Pourquoi porter du Issey Miyake? --
Le style: une sphère --
Le style, une contagion --
Sans le style --
Le style et vous --
La cruauté du style --
Comment les téléphones portables sont devenus des oeuvres d’art --
La force du visuel --
Fake for real / ALL MEDIA --
credits / notes / biograp hies
isbn 9783034609852
9783110635690
9783110212129
9783110318890
callnumber-first N - Fine Arts
callnumber-subject NC - Drawing, Design, Illustration
callnumber-label NC997
callnumber-sort NC 3997 A4
url https://doi.org/10.1515/9783034609852
https://www.degruyter.com/isbn/9783034609852
https://www.degruyter.com/document/cover/isbn/9783034609852/original
illustrated Not Illustrated
dewey-hundreds 700 - Arts & recreation
dewey-tens 760 - Graphic arts
dewey-ones 769 - Prints
dewey-full 769.92
dewey-sort 3769.92
dewey-raw 769.92
dewey-search 769.92
doi_str_mv 10.1515/9783034609852
oclc_num 979911749
work_keys_str_mv AT brandesuta stylefirst
AT erlhoffmichael stylefirst
AT gerritzenmieke stylefirst
AT grievinkhendrikjan stylefirst
AT lovinkgeert stylefirst
AT lunenfeldpeter stylefirst
AT manovichlev stylefirst
AT mensvoortkoertvan stylefirst
AT mensvoortnoertvan stylefirst
AT oosterlinghenk stylefirst
AT prodhomchantal stylefirst
AT rossiterned stylefirst
status_str n
ids_txt_mv (DE-B1597)206240
(OCoLC)979911749
carrierType_str_mv cr
hierarchy_parent_title Title is part of eBook package: De Gruyter DGBA Architecture, Design and Arts 2000 - 2014
Title is part of eBook package: De Gruyter E-BOOK GESAMTPAKET / COMPLETE PACKAGE 2008
Title is part of eBook package: De Gruyter E-BOOK PAKET KUNST UND ARCHITEKTUR 2008
is_hierarchy_title Style First.
container_title Title is part of eBook package: De Gruyter DGBA Architecture, Design and Arts 2000 - 2014
author2_original_writing_str_mv noLinkedField
noLinkedField
noLinkedField
noLinkedField
noLinkedField
noLinkedField
noLinkedField
noLinkedField
noLinkedField
noLinkedField
noLinkedField
noLinkedField
noLinkedField
noLinkedField
noLinkedField
noLinkedField
noLinkedField
noLinkedField
noLinkedField
noLinkedField
noLinkedField
noLinkedField
noLinkedField
noLinkedField
noLinkedField
noLinkedField
noLinkedField
_version_ 1806144149631533056
fullrecord <?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?><collection xmlns="http://www.loc.gov/MARC21/slim"><record><leader>07856nam a22009015i 4500</leader><controlfield tag="001">9783034609852</controlfield><controlfield tag="003">DE-B1597</controlfield><controlfield tag="005">20211129102213.0</controlfield><controlfield tag="006">m|||||o||d||||||||</controlfield><controlfield tag="007">cr || ||||||||</controlfield><controlfield tag="008">211129t20122008sz fo d z ger d</controlfield><datafield tag="020" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">9783034609852</subfield></datafield><datafield tag="024" ind1="7" ind2=" "><subfield code="a">10.1515/9783034609852</subfield><subfield code="2">doi</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(DE-B1597)206240</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(OCoLC)979911749</subfield></datafield><datafield tag="040" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">DE-B1597</subfield><subfield code="b">eng</subfield><subfield code="c">DE-B1597</subfield><subfield code="e">rda</subfield></datafield><datafield tag="041" ind1="0" ind2=" "><subfield code="a">ger</subfield></datafield><datafield tag="044" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">sz</subfield><subfield code="c">CH</subfield></datafield><datafield tag="050" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">NC997.A4</subfield></datafield><datafield tag="072" ind1=" " ind2="7"><subfield code="a">ARC004000</subfield><subfield code="2">bisacsh</subfield></datafield><datafield tag="082" ind1="0" ind2="4"><subfield code="a">769.92</subfield></datafield><datafield tag="245" ind1="0" ind2="0"><subfield code="a">Style First.</subfield></datafield><datafield tag="250" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">160 Seiten, ca. 200 Farbabbildungen</subfield></datafield><datafield tag="264" ind1=" " ind2="1"><subfield code="a">Basel : </subfield><subfield code="b">Birkhäuser, </subfield><subfield code="c">[2012]</subfield></datafield><datafield tag="264" ind1=" " ind2="4"><subfield code="c">©2008</subfield></datafield><datafield tag="300" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">1 online resource (160 p.)</subfield></datafield><datafield tag="336" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">text</subfield><subfield code="b">txt</subfield><subfield code="2">rdacontent</subfield></datafield><datafield tag="337" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">computer</subfield><subfield code="b">c</subfield><subfield code="2">rdamedia</subfield></datafield><datafield tag="338" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">online resource</subfield><subfield code="b">cr</subfield><subfield code="2">rdacarrier</subfield></datafield><datafield tag="347" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">text file</subfield><subfield code="b">PDF</subfield><subfield code="2">rda</subfield></datafield><datafield tag="505" ind1="0" ind2="0"><subfield code="t">Frontmatter -- </subfield><subfield code="t">CONTENT -- </subfield><subfield code="t">ENGLISH -- </subfield><subfield code="t">Style First -- </subfield><subfield code="t">The Future of Style. A Dialogue -- </subfield><subfield code="t">The vicious circle of fundamentalisms -- </subfield><subfield code="t">De Stijl, also known as neoplasticism -- </subfield><subfield code="t">The ABC of Style Production -- </subfield><subfield code="t">Why wear Issey Miyake? -- </subfield><subfield code="t">Style as Sphere -- </subfield><subfield code="t">The contagion of style -- </subfield><subfield code="t">Stylelessness -- </subfield><subfield code="t">The Ultimate Stylishness Test -- </subfield><subfield code="t">Style’s Cruelty -- </subfield><subfield code="t">Mobile phone as Gesamtkunstwerk -- </subfield><subfield code="t">Visual Power -- </subfield><subfield code="t">Style-making -- </subfield><subfield code="t">DEUTSCH -- </subfield><subfield code="t">Style First -- </subfield><subfield code="t">Stil wie weiter damit? Ein Dialog -- </subfield><subfield code="t">Der Teufelskreis der Fundamentalismen -- </subfield><subfield code="t">De Stijl -- </subfield><subfield code="t">Das ABC der StilProduktion -- </subfield><subfield code="t">Warum Issey Miyake tragen? -- </subfield><subfield code="t">Stil als Sphäre -- </subfield><subfield code="t">Stil steckt an -- </subfield><subfield code="t">StilLosigkeit -- </subfield><subfield code="t">Der ultimative Test: Sind Sie stylish? -- </subfield><subfield code="t">Stil als grausames Phänomen -- </subfield><subfield code="t">Das Mobiltelefon als Gesamtkunstwerk -- </subfield><subfield code="t">Visuelle Macht: Die Bilderblase -- </subfield><subfield code="t">Stil für alle -- </subfield><subfield code="t">FRANÇAIS -- </subfield><subfield code="t">Style First -- </subfield><subfield code="t">L’avenir du style -- </subfield><subfield code="t">Le cercle vicieux des fondamentalismes -- </subfield><subfield code="t">Le mouvement artistique De Stijl -- </subfield><subfield code="t">L’ABC de la production de style -- </subfield><subfield code="t">Pourquoi porter du Issey Miyake? -- </subfield><subfield code="t">Le style: une sphère -- </subfield><subfield code="t">Le style, une contagion -- </subfield><subfield code="t">Sans le style -- </subfield><subfield code="t">Le style et vous -- </subfield><subfield code="t">La cruauté du style -- </subfield><subfield code="t">Comment les téléphones portables sont devenus des oeuvres d’art -- </subfield><subfield code="t">La force du visuel -- </subfield><subfield code="t">Fake for real / ALL MEDIA -- </subfield><subfield code="t">credits / notes / biograp hies</subfield></datafield><datafield tag="506" ind1="0" ind2=" "><subfield code="a">restricted access</subfield><subfield code="u">http://purl.org/coar/access_right/c_16ec</subfield><subfield code="f">online access with authorization</subfield><subfield code="2">star</subfield></datafield><datafield tag="520" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Mieke Gerritzen hat einen starken visuellen Stil entwickelt, der sich Schritt für Schritt in eine Vision gewandelt hat – eine klare Vision über den Zustand der Welt: Eine Konsumgesellschaft, in welcher Ruhm, Macht und Geld den Ton angeben. In «Style First» treibt Gerritzen die Macht des Visuellen und der Vision auf die Spitze.</subfield></datafield><datafield tag="520" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Mieke Gerritzen hat einen starken visuellen Stil entwickelt, der sich Schritt für Schritt in eine Vision gewandelt hat – eine klare Vision über den Zustand der Welt: eine Konsumgesellschaft, in welcher Ruhm, Macht und Geld den Ton angeben. Ihre kleinen Buchserien sind in sich abgeschlossene Projekte; eine Kunstform, die Ideen zu Trends in Design, Politik und Wirtschaft ausdrückt. Die intellektuelle "Visual Power Show" ist ein kritischer Beitrag zur Diskussion um visuelle Kultur und den Einfluss von Medien, Technik und der Wirtschaft auf das Bildliche. "Beautiful World" ist ein typographischer Film, der erste seiner Art, ein Film über eine visuelle Sprache der Zeichen, Codes und aktuellen Strömungen. Er hat das Ziel, Produkte, Visionen, Ansichten, Politisches und Subkulturelles im Namen des sichtbaren wirtschaftlichen Wachstums zu verbreiten. In "Style First" treibt Gerritzen die Macht des Visuellen und der Vision auf die Spitze. Sie verwendet die charakteristischen Merkmale eines Hochglanz (Frauen)Magazins mit kurzen Artikeln, Ideen, Tipps, Slogans, Interviews, graphischen Illustrationen, Fotos und mehr – ohne daraus eine Persiflage zu machen. Mieke Gerritzen developed a strong visual style which slowly became a vision – a clear vision about the state of the world: a place for consumption where fame, power and money are creating the atmosphere. Her small book series are projects by themselves, an artform to express ideas about trends in design, politics and economics. In the intellectual first part of the book - “Visual Power Show” - you will find a critical contribution to the discussion around visual culture and the influence of media, technology and economics on the image. “Beautiful World”, the scond part, is a typographical movie, the first in the world, a film about a visual language of signs, codes and trends with the goal of deploying products, visions, statements, politics, subcultures and everything possible in the name of visible economic growth. In "Style First" Gerritzen drives the power of visuals and vision to a climax using the characteristics of a glossy (woman) magazine such as short articles, ideas, tips, slogans, interviews, graphics, photos and more – without being a persiflage.</subfield></datafield><datafield tag="538" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Mode of access: Internet via World Wide Web.</subfield></datafield><datafield tag="546" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">In German.</subfield></datafield><datafield tag="588" ind1="0" ind2=" "><subfield code="a">Description based on online resource; title from PDF title page (publisher's Web site, viewed 29. Nov 2021)</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="0"><subfield code="a">Arts and society</subfield><subfield code="x">History.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="0"><subfield code="a">Communication and culture</subfield><subfield code="x">History.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="0"><subfield code="a">Visual communication</subfield><subfield code="x">History.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Consumption.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Gerritzen, Mieke.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Globalisation.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">NL Design.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="7"><subfield code="a">ARCHITECTURE / Design, Drafting, Drawing &amp; Presentation.</subfield><subfield code="2">bisacsh</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Brandes, Uta, </subfield><subfield code="e">contributor.</subfield><subfield code="4">ctb</subfield><subfield code="4">https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Erlhoff, Michael, </subfield><subfield code="e">contributor.</subfield><subfield code="4">ctb</subfield><subfield code="4">https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Gerritzen, Mieke, </subfield><subfield code="e">contributor.</subfield><subfield code="4">ctb</subfield><subfield code="4">https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Gerritzen, Mieke.</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Grievink, Hendrik-Jan, </subfield><subfield code="e">contributor.</subfield><subfield code="4">ctb</subfield><subfield code="4">https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Lovink, Geert, </subfield><subfield code="e">contributor.</subfield><subfield code="4">ctb</subfield><subfield code="4">https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Lunenfeld, Peter, </subfield><subfield code="e">contributor.</subfield><subfield code="4">ctb</subfield><subfield code="4">https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Manovich, Lev, </subfield><subfield code="e">contributor.</subfield><subfield code="4">ctb</subfield><subfield code="4">https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Mensvoort, Koert van, </subfield><subfield code="e">contributor.</subfield><subfield code="4">ctb</subfield><subfield code="4">https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Mensvoort, Noert van, </subfield><subfield code="e">contributor.</subfield><subfield code="4">ctb</subfield><subfield code="4">https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Oosterling, Henk, </subfield><subfield code="e">contributor.</subfield><subfield code="4">ctb</subfield><subfield code="4">https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Prod´Hom, Chantal, </subfield><subfield code="e">contributor.</subfield><subfield code="4">ctb</subfield><subfield code="4">https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Prod’Hom, Chantal, </subfield><subfield code="e">contributor.</subfield><subfield code="4">ctb</subfield><subfield code="4">https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Rossiter, Ned, </subfield><subfield code="e">contributor.</subfield><subfield code="4">ctb</subfield><subfield code="4">https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb</subfield></datafield><datafield tag="773" ind1="0" ind2="8"><subfield code="i">Title is part of eBook package:</subfield><subfield code="d">De Gruyter</subfield><subfield code="t">DGBA Architecture, Design and Arts 2000 - 2014</subfield><subfield code="z">9783110635690</subfield><subfield code="o">ZDB-23-GAA</subfield></datafield><datafield tag="773" ind1="0" ind2="8"><subfield code="i">Title is part of eBook package:</subfield><subfield code="d">De Gruyter</subfield><subfield code="t">E-BOOK GESAMTPAKET / COMPLETE PACKAGE 2008</subfield><subfield code="z">9783110212129</subfield><subfield code="o">ZDB-23-DGG</subfield></datafield><datafield tag="773" ind1="0" ind2="8"><subfield code="i">Title is part of eBook package:</subfield><subfield code="d">De Gruyter</subfield><subfield code="t">E-BOOK PAKET KUNST UND ARCHITEKTUR 2008</subfield><subfield code="z">9783110318890</subfield><subfield code="o">ZDB-23-DKA</subfield></datafield><datafield tag="856" ind1="4" ind2="0"><subfield code="u">https://doi.org/10.1515/9783034609852</subfield></datafield><datafield tag="856" ind1="4" ind2="0"><subfield code="u">https://www.degruyter.com/isbn/9783034609852</subfield></datafield><datafield tag="856" ind1="4" ind2="2"><subfield code="3">Cover</subfield><subfield code="u">https://www.degruyter.com/document/cover/isbn/9783034609852/original</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">EBA_BACKALL</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">EBA_CL_AD</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">EBA_DGALL</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">EBA_EBKALL</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">EBA_SSHALL</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">EBA_STMALL</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">GBV-deGruyter-alles</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">PDA11SSHE</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">PDA12STME</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">PDA5EBK</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">ZDB-23-DGG</subfield><subfield code="b">2008</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">ZDB-23-DKA</subfield><subfield code="b">2008</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">ZDB-23-GAA</subfield><subfield code="c">2000</subfield><subfield code="d">2014</subfield></datafield></record></collection>