Style First.
Mieke Gerritzen hat einen starken visuellen Stil entwickelt, der sich Schritt für Schritt in eine Vision gewandelt hat – eine klare Vision über den Zustand der Welt: Eine Konsumgesellschaft, in welcher Ruhm, Macht und Geld den Ton angeben. In «Style First» treibt Gerritzen die Macht des Visuellen un...
Saved in:
Superior document: | Title is part of eBook package: De Gruyter DGBA Architecture, Design and Arts 2000 - 2014 |
---|---|
MitwirkendeR: | |
TeilnehmendeR: | |
Place / Publishing House: | Basel : : Birkhäuser, , [2012] ©2008 |
Year of Publication: | 2012 |
Edition: | 160 Seiten, ca. 200 Farbabbildungen |
Language: | German |
Online Access: | |
Physical Description: | 1 online resource (160 p.) |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
id |
9783034609852 |
---|---|
ctrlnum |
(DE-B1597)206240 (OCoLC)979911749 |
collection |
bib_alma |
record_format |
marc |
spelling |
Style First. 160 Seiten, ca. 200 Farbabbildungen Basel : Birkhäuser, [2012] ©2008 1 online resource (160 p.) text txt rdacontent computer c rdamedia online resource cr rdacarrier text file PDF rda Frontmatter -- CONTENT -- ENGLISH -- Style First -- The Future of Style. A Dialogue -- The vicious circle of fundamentalisms -- De Stijl, also known as neoplasticism -- The ABC of Style Production -- Why wear Issey Miyake? -- Style as Sphere -- The contagion of style -- Stylelessness -- The Ultimate Stylishness Test -- Style’s Cruelty -- Mobile phone as Gesamtkunstwerk -- Visual Power -- Style-making -- DEUTSCH -- Style First -- Stil wie weiter damit? Ein Dialog -- Der Teufelskreis der Fundamentalismen -- De Stijl -- Das ABC der StilProduktion -- Warum Issey Miyake tragen? -- Stil als Sphäre -- Stil steckt an -- StilLosigkeit -- Der ultimative Test: Sind Sie stylish? -- Stil als grausames Phänomen -- Das Mobiltelefon als Gesamtkunstwerk -- Visuelle Macht: Die Bilderblase -- Stil für alle -- FRANÇAIS -- Style First -- L’avenir du style -- Le cercle vicieux des fondamentalismes -- Le mouvement artistique De Stijl -- L’ABC de la production de style -- Pourquoi porter du Issey Miyake? -- Le style: une sphère -- Le style, une contagion -- Sans le style -- Le style et vous -- La cruauté du style -- Comment les téléphones portables sont devenus des oeuvres d’art -- La force du visuel -- Fake for real / ALL MEDIA -- credits / notes / biograp hies restricted access http://purl.org/coar/access_right/c_16ec online access with authorization star Mieke Gerritzen hat einen starken visuellen Stil entwickelt, der sich Schritt für Schritt in eine Vision gewandelt hat – eine klare Vision über den Zustand der Welt: Eine Konsumgesellschaft, in welcher Ruhm, Macht und Geld den Ton angeben. In «Style First» treibt Gerritzen die Macht des Visuellen und der Vision auf die Spitze. Mieke Gerritzen hat einen starken visuellen Stil entwickelt, der sich Schritt für Schritt in eine Vision gewandelt hat – eine klare Vision über den Zustand der Welt: eine Konsumgesellschaft, in welcher Ruhm, Macht und Geld den Ton angeben. Ihre kleinen Buchserien sind in sich abgeschlossene Projekte; eine Kunstform, die Ideen zu Trends in Design, Politik und Wirtschaft ausdrückt. Die intellektuelle "Visual Power Show" ist ein kritischer Beitrag zur Diskussion um visuelle Kultur und den Einfluss von Medien, Technik und der Wirtschaft auf das Bildliche. "Beautiful World" ist ein typographischer Film, der erste seiner Art, ein Film über eine visuelle Sprache der Zeichen, Codes und aktuellen Strömungen. Er hat das Ziel, Produkte, Visionen, Ansichten, Politisches und Subkulturelles im Namen des sichtbaren wirtschaftlichen Wachstums zu verbreiten. In "Style First" treibt Gerritzen die Macht des Visuellen und der Vision auf die Spitze. Sie verwendet die charakteristischen Merkmale eines Hochglanz (Frauen)Magazins mit kurzen Artikeln, Ideen, Tipps, Slogans, Interviews, graphischen Illustrationen, Fotos und mehr – ohne daraus eine Persiflage zu machen. Mieke Gerritzen developed a strong visual style which slowly became a vision – a clear vision about the state of the world: a place for consumption where fame, power and money are creating the atmosphere. Her small book series are projects by themselves, an artform to express ideas about trends in design, politics and economics. In the intellectual first part of the book - “Visual Power Show” - you will find a critical contribution to the discussion around visual culture and the influence of media, technology and economics on the image. “Beautiful World”, the scond part, is a typographical movie, the first in the world, a film about a visual language of signs, codes and trends with the goal of deploying products, visions, statements, politics, subcultures and everything possible in the name of visible economic growth. In "Style First" Gerritzen drives the power of visuals and vision to a climax using the characteristics of a glossy (woman) magazine such as short articles, ideas, tips, slogans, interviews, graphics, photos and more – without being a persiflage. Mode of access: Internet via World Wide Web. In German. Description based on online resource; title from PDF title page (publisher's Web site, viewed 29. Nov 2021) Arts and society History. Communication and culture History. Visual communication History. Consumption. Gerritzen, Mieke. Globalisation. NL Design. ARCHITECTURE / Design, Drafting, Drawing & Presentation. bisacsh Brandes, Uta, contributor. ctb https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb Erlhoff, Michael, contributor. ctb https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb Gerritzen, Mieke, contributor. ctb https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb Grievink, Hendrik-Jan, contributor. ctb https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb Lovink, Geert, contributor. ctb https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb Lunenfeld, Peter, contributor. ctb https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb Manovich, Lev, contributor. ctb https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb Mensvoort, Koert van, contributor. ctb https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb Mensvoort, Noert van, contributor. ctb https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb Oosterling, Henk, contributor. ctb https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb Prod´Hom, Chantal, contributor. ctb https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb Prod’Hom, Chantal, contributor. ctb https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb Rossiter, Ned, contributor. ctb https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb Title is part of eBook package: De Gruyter DGBA Architecture, Design and Arts 2000 - 2014 9783110635690 ZDB-23-GAA Title is part of eBook package: De Gruyter E-BOOK GESAMTPAKET / COMPLETE PACKAGE 2008 9783110212129 ZDB-23-DGG Title is part of eBook package: De Gruyter E-BOOK PAKET KUNST UND ARCHITEKTUR 2008 9783110318890 ZDB-23-DKA https://doi.org/10.1515/9783034609852 https://www.degruyter.com/isbn/9783034609852 Cover https://www.degruyter.com/document/cover/isbn/9783034609852/original |
language |
German |
format |
eBook |
author2 |
Brandes, Uta, Brandes, Uta, Erlhoff, Michael, Erlhoff, Michael, Gerritzen, Mieke, Gerritzen, Mieke, Gerritzen, Mieke. Grievink, Hendrik-Jan, Grievink, Hendrik-Jan, Lovink, Geert, Lovink, Geert, Lunenfeld, Peter, Lunenfeld, Peter, Manovich, Lev, Manovich, Lev, Mensvoort, Koert van, Mensvoort, Koert van, Mensvoort, Noert van, Mensvoort, Noert van, Oosterling, Henk, Oosterling, Henk, Prod´Hom, Chantal, Prod´Hom, Chantal, Prod’Hom, Chantal, Prod’Hom, Chantal, Rossiter, Ned, Rossiter, Ned, |
author_facet |
Brandes, Uta, Brandes, Uta, Erlhoff, Michael, Erlhoff, Michael, Gerritzen, Mieke, Gerritzen, Mieke, Gerritzen, Mieke. Grievink, Hendrik-Jan, Grievink, Hendrik-Jan, Lovink, Geert, Lovink, Geert, Lunenfeld, Peter, Lunenfeld, Peter, Manovich, Lev, Manovich, Lev, Mensvoort, Koert van, Mensvoort, Koert van, Mensvoort, Noert van, Mensvoort, Noert van, Oosterling, Henk, Oosterling, Henk, Prod´Hom, Chantal, Prod´Hom, Chantal, Prod’Hom, Chantal, Prod’Hom, Chantal, Rossiter, Ned, Rossiter, Ned, |
author2_variant |
u b ub u b ub m e me m e me m g mg m g mg m g mg h j g hjg h j g hjg g l gl g l gl p l pl p l pl l m lm l m lm k v m kv kvm k v m kv kvm n v m nv nvm n v m nv nvm h o ho h o ho c p cp c p cp c p cp c p cp n r nr n r nr |
author2_role |
MitwirkendeR MitwirkendeR MitwirkendeR MitwirkendeR MitwirkendeR MitwirkendeR TeilnehmendeR MitwirkendeR MitwirkendeR MitwirkendeR MitwirkendeR MitwirkendeR MitwirkendeR MitwirkendeR MitwirkendeR MitwirkendeR MitwirkendeR MitwirkendeR MitwirkendeR MitwirkendeR MitwirkendeR MitwirkendeR MitwirkendeR MitwirkendeR MitwirkendeR MitwirkendeR MitwirkendeR |
author_sort |
Brandes, Uta, |
title |
Style First. |
spellingShingle |
Style First. Frontmatter -- CONTENT -- ENGLISH -- Style First -- The Future of Style. A Dialogue -- The vicious circle of fundamentalisms -- De Stijl, also known as neoplasticism -- The ABC of Style Production -- Why wear Issey Miyake? -- Style as Sphere -- The contagion of style -- Stylelessness -- The Ultimate Stylishness Test -- Style’s Cruelty -- Mobile phone as Gesamtkunstwerk -- Visual Power -- Style-making -- DEUTSCH -- Stil wie weiter damit? Ein Dialog -- Der Teufelskreis der Fundamentalismen -- De Stijl -- Das ABC der StilProduktion -- Warum Issey Miyake tragen? -- Stil als Sphäre -- Stil steckt an -- StilLosigkeit -- Der ultimative Test: Sind Sie stylish? -- Stil als grausames Phänomen -- Das Mobiltelefon als Gesamtkunstwerk -- Visuelle Macht: Die Bilderblase -- Stil für alle -- FRANÇAIS -- L’avenir du style -- Le cercle vicieux des fondamentalismes -- Le mouvement artistique De Stijl -- L’ABC de la production de style -- Pourquoi porter du Issey Miyake? -- Le style: une sphère -- Le style, une contagion -- Sans le style -- Le style et vous -- La cruauté du style -- Comment les téléphones portables sont devenus des oeuvres d’art -- La force du visuel -- Fake for real / ALL MEDIA -- credits / notes / biograp hies |
title_full |
Style First. |
title_fullStr |
Style First. |
title_full_unstemmed |
Style First. |
title_auth |
Style First. |
title_alt |
Frontmatter -- CONTENT -- ENGLISH -- Style First -- The Future of Style. A Dialogue -- The vicious circle of fundamentalisms -- De Stijl, also known as neoplasticism -- The ABC of Style Production -- Why wear Issey Miyake? -- Style as Sphere -- The contagion of style -- Stylelessness -- The Ultimate Stylishness Test -- Style’s Cruelty -- Mobile phone as Gesamtkunstwerk -- Visual Power -- Style-making -- DEUTSCH -- Stil wie weiter damit? Ein Dialog -- Der Teufelskreis der Fundamentalismen -- De Stijl -- Das ABC der StilProduktion -- Warum Issey Miyake tragen? -- Stil als Sphäre -- Stil steckt an -- StilLosigkeit -- Der ultimative Test: Sind Sie stylish? -- Stil als grausames Phänomen -- Das Mobiltelefon als Gesamtkunstwerk -- Visuelle Macht: Die Bilderblase -- Stil für alle -- FRANÇAIS -- L’avenir du style -- Le cercle vicieux des fondamentalismes -- Le mouvement artistique De Stijl -- L’ABC de la production de style -- Pourquoi porter du Issey Miyake? -- Le style: une sphère -- Le style, une contagion -- Sans le style -- Le style et vous -- La cruauté du style -- Comment les téléphones portables sont devenus des oeuvres d’art -- La force du visuel -- Fake for real / ALL MEDIA -- credits / notes / biograp hies |
title_new |
Style First. |
title_sort |
style first. |
publisher |
Birkhäuser, |
publishDate |
2012 |
physical |
1 online resource (160 p.) |
edition |
160 Seiten, ca. 200 Farbabbildungen |
contents |
Frontmatter -- CONTENT -- ENGLISH -- Style First -- The Future of Style. A Dialogue -- The vicious circle of fundamentalisms -- De Stijl, also known as neoplasticism -- The ABC of Style Production -- Why wear Issey Miyake? -- Style as Sphere -- The contagion of style -- Stylelessness -- The Ultimate Stylishness Test -- Style’s Cruelty -- Mobile phone as Gesamtkunstwerk -- Visual Power -- Style-making -- DEUTSCH -- Stil wie weiter damit? Ein Dialog -- Der Teufelskreis der Fundamentalismen -- De Stijl -- Das ABC der StilProduktion -- Warum Issey Miyake tragen? -- Stil als Sphäre -- Stil steckt an -- StilLosigkeit -- Der ultimative Test: Sind Sie stylish? -- Stil als grausames Phänomen -- Das Mobiltelefon als Gesamtkunstwerk -- Visuelle Macht: Die Bilderblase -- Stil für alle -- FRANÇAIS -- L’avenir du style -- Le cercle vicieux des fondamentalismes -- Le mouvement artistique De Stijl -- L’ABC de la production de style -- Pourquoi porter du Issey Miyake? -- Le style: une sphère -- Le style, une contagion -- Sans le style -- Le style et vous -- La cruauté du style -- Comment les téléphones portables sont devenus des oeuvres d’art -- La force du visuel -- Fake for real / ALL MEDIA -- credits / notes / biograp hies |
isbn |
9783034609852 9783110635690 9783110212129 9783110318890 |
callnumber-first |
N - Fine Arts |
callnumber-subject |
NC - Drawing, Design, Illustration |
callnumber-label |
NC997 |
callnumber-sort |
NC 3997 A4 |
url |
https://doi.org/10.1515/9783034609852 https://www.degruyter.com/isbn/9783034609852 https://www.degruyter.com/document/cover/isbn/9783034609852/original |
illustrated |
Not Illustrated |
dewey-hundreds |
700 - Arts & recreation |
dewey-tens |
760 - Graphic arts |
dewey-ones |
769 - Prints |
dewey-full |
769.92 |
dewey-sort |
3769.92 |
dewey-raw |
769.92 |
dewey-search |
769.92 |
doi_str_mv |
10.1515/9783034609852 |
oclc_num |
979911749 |
work_keys_str_mv |
AT brandesuta stylefirst AT erlhoffmichael stylefirst AT gerritzenmieke stylefirst AT grievinkhendrikjan stylefirst AT lovinkgeert stylefirst AT lunenfeldpeter stylefirst AT manovichlev stylefirst AT mensvoortkoertvan stylefirst AT mensvoortnoertvan stylefirst AT oosterlinghenk stylefirst AT prodhomchantal stylefirst AT rossiterned stylefirst |
status_str |
n |
ids_txt_mv |
(DE-B1597)206240 (OCoLC)979911749 |
carrierType_str_mv |
cr |
hierarchy_parent_title |
Title is part of eBook package: De Gruyter DGBA Architecture, Design and Arts 2000 - 2014 Title is part of eBook package: De Gruyter E-BOOK GESAMTPAKET / COMPLETE PACKAGE 2008 Title is part of eBook package: De Gruyter E-BOOK PAKET KUNST UND ARCHITEKTUR 2008 |
is_hierarchy_title |
Style First. |
container_title |
Title is part of eBook package: De Gruyter DGBA Architecture, Design and Arts 2000 - 2014 |
author2_original_writing_str_mv |
noLinkedField noLinkedField noLinkedField noLinkedField noLinkedField noLinkedField noLinkedField noLinkedField noLinkedField noLinkedField noLinkedField noLinkedField noLinkedField noLinkedField noLinkedField noLinkedField noLinkedField noLinkedField noLinkedField noLinkedField noLinkedField noLinkedField noLinkedField noLinkedField noLinkedField noLinkedField noLinkedField |
_version_ |
1806144149631533056 |
fullrecord |
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?><collection xmlns="http://www.loc.gov/MARC21/slim"><record><leader>07856nam a22009015i 4500</leader><controlfield tag="001">9783034609852</controlfield><controlfield tag="003">DE-B1597</controlfield><controlfield tag="005">20211129102213.0</controlfield><controlfield tag="006">m|||||o||d||||||||</controlfield><controlfield tag="007">cr || ||||||||</controlfield><controlfield tag="008">211129t20122008sz fo d z ger d</controlfield><datafield tag="020" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">9783034609852</subfield></datafield><datafield tag="024" ind1="7" ind2=" "><subfield code="a">10.1515/9783034609852</subfield><subfield code="2">doi</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(DE-B1597)206240</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(OCoLC)979911749</subfield></datafield><datafield tag="040" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">DE-B1597</subfield><subfield code="b">eng</subfield><subfield code="c">DE-B1597</subfield><subfield code="e">rda</subfield></datafield><datafield tag="041" ind1="0" ind2=" "><subfield code="a">ger</subfield></datafield><datafield tag="044" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">sz</subfield><subfield code="c">CH</subfield></datafield><datafield tag="050" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">NC997.A4</subfield></datafield><datafield tag="072" ind1=" " ind2="7"><subfield code="a">ARC004000</subfield><subfield code="2">bisacsh</subfield></datafield><datafield tag="082" ind1="0" ind2="4"><subfield code="a">769.92</subfield></datafield><datafield tag="245" ind1="0" ind2="0"><subfield code="a">Style First.</subfield></datafield><datafield tag="250" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">160 Seiten, ca. 200 Farbabbildungen</subfield></datafield><datafield tag="264" ind1=" " ind2="1"><subfield code="a">Basel : </subfield><subfield code="b">Birkhäuser, </subfield><subfield code="c">[2012]</subfield></datafield><datafield tag="264" ind1=" " ind2="4"><subfield code="c">©2008</subfield></datafield><datafield tag="300" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">1 online resource (160 p.)</subfield></datafield><datafield tag="336" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">text</subfield><subfield code="b">txt</subfield><subfield code="2">rdacontent</subfield></datafield><datafield tag="337" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">computer</subfield><subfield code="b">c</subfield><subfield code="2">rdamedia</subfield></datafield><datafield tag="338" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">online resource</subfield><subfield code="b">cr</subfield><subfield code="2">rdacarrier</subfield></datafield><datafield tag="347" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">text file</subfield><subfield code="b">PDF</subfield><subfield code="2">rda</subfield></datafield><datafield tag="505" ind1="0" ind2="0"><subfield code="t">Frontmatter -- </subfield><subfield code="t">CONTENT -- </subfield><subfield code="t">ENGLISH -- </subfield><subfield code="t">Style First -- </subfield><subfield code="t">The Future of Style. A Dialogue -- </subfield><subfield code="t">The vicious circle of fundamentalisms -- </subfield><subfield code="t">De Stijl, also known as neoplasticism -- </subfield><subfield code="t">The ABC of Style Production -- </subfield><subfield code="t">Why wear Issey Miyake? -- </subfield><subfield code="t">Style as Sphere -- </subfield><subfield code="t">The contagion of style -- </subfield><subfield code="t">Stylelessness -- </subfield><subfield code="t">The Ultimate Stylishness Test -- </subfield><subfield code="t">Style’s Cruelty -- </subfield><subfield code="t">Mobile phone as Gesamtkunstwerk -- </subfield><subfield code="t">Visual Power -- </subfield><subfield code="t">Style-making -- </subfield><subfield code="t">DEUTSCH -- </subfield><subfield code="t">Style First -- </subfield><subfield code="t">Stil wie weiter damit? Ein Dialog -- </subfield><subfield code="t">Der Teufelskreis der Fundamentalismen -- </subfield><subfield code="t">De Stijl -- </subfield><subfield code="t">Das ABC der StilProduktion -- </subfield><subfield code="t">Warum Issey Miyake tragen? -- </subfield><subfield code="t">Stil als Sphäre -- </subfield><subfield code="t">Stil steckt an -- </subfield><subfield code="t">StilLosigkeit -- </subfield><subfield code="t">Der ultimative Test: Sind Sie stylish? -- </subfield><subfield code="t">Stil als grausames Phänomen -- </subfield><subfield code="t">Das Mobiltelefon als Gesamtkunstwerk -- </subfield><subfield code="t">Visuelle Macht: Die Bilderblase -- </subfield><subfield code="t">Stil für alle -- </subfield><subfield code="t">FRANÇAIS -- </subfield><subfield code="t">Style First -- </subfield><subfield code="t">L’avenir du style -- </subfield><subfield code="t">Le cercle vicieux des fondamentalismes -- </subfield><subfield code="t">Le mouvement artistique De Stijl -- </subfield><subfield code="t">L’ABC de la production de style -- </subfield><subfield code="t">Pourquoi porter du Issey Miyake? -- </subfield><subfield code="t">Le style: une sphère -- </subfield><subfield code="t">Le style, une contagion -- </subfield><subfield code="t">Sans le style -- </subfield><subfield code="t">Le style et vous -- </subfield><subfield code="t">La cruauté du style -- </subfield><subfield code="t">Comment les téléphones portables sont devenus des oeuvres d’art -- </subfield><subfield code="t">La force du visuel -- </subfield><subfield code="t">Fake for real / ALL MEDIA -- </subfield><subfield code="t">credits / notes / biograp hies</subfield></datafield><datafield tag="506" ind1="0" ind2=" "><subfield code="a">restricted access</subfield><subfield code="u">http://purl.org/coar/access_right/c_16ec</subfield><subfield code="f">online access with authorization</subfield><subfield code="2">star</subfield></datafield><datafield tag="520" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Mieke Gerritzen hat einen starken visuellen Stil entwickelt, der sich Schritt für Schritt in eine Vision gewandelt hat – eine klare Vision über den Zustand der Welt: Eine Konsumgesellschaft, in welcher Ruhm, Macht und Geld den Ton angeben. In «Style First» treibt Gerritzen die Macht des Visuellen und der Vision auf die Spitze.</subfield></datafield><datafield tag="520" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Mieke Gerritzen hat einen starken visuellen Stil entwickelt, der sich Schritt für Schritt in eine Vision gewandelt hat – eine klare Vision über den Zustand der Welt: eine Konsumgesellschaft, in welcher Ruhm, Macht und Geld den Ton angeben. Ihre kleinen Buchserien sind in sich abgeschlossene Projekte; eine Kunstform, die Ideen zu Trends in Design, Politik und Wirtschaft ausdrückt. Die intellektuelle "Visual Power Show" ist ein kritischer Beitrag zur Diskussion um visuelle Kultur und den Einfluss von Medien, Technik und der Wirtschaft auf das Bildliche. "Beautiful World" ist ein typographischer Film, der erste seiner Art, ein Film über eine visuelle Sprache der Zeichen, Codes und aktuellen Strömungen. Er hat das Ziel, Produkte, Visionen, Ansichten, Politisches und Subkulturelles im Namen des sichtbaren wirtschaftlichen Wachstums zu verbreiten. In "Style First" treibt Gerritzen die Macht des Visuellen und der Vision auf die Spitze. Sie verwendet die charakteristischen Merkmale eines Hochglanz (Frauen)Magazins mit kurzen Artikeln, Ideen, Tipps, Slogans, Interviews, graphischen Illustrationen, Fotos und mehr – ohne daraus eine Persiflage zu machen. Mieke Gerritzen developed a strong visual style which slowly became a vision – a clear vision about the state of the world: a place for consumption where fame, power and money are creating the atmosphere. Her small book series are projects by themselves, an artform to express ideas about trends in design, politics and economics. In the intellectual first part of the book - “Visual Power Show” - you will find a critical contribution to the discussion around visual culture and the influence of media, technology and economics on the image. “Beautiful World”, the scond part, is a typographical movie, the first in the world, a film about a visual language of signs, codes and trends with the goal of deploying products, visions, statements, politics, subcultures and everything possible in the name of visible economic growth. In "Style First" Gerritzen drives the power of visuals and vision to a climax using the characteristics of a glossy (woman) magazine such as short articles, ideas, tips, slogans, interviews, graphics, photos and more – without being a persiflage.</subfield></datafield><datafield tag="538" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Mode of access: Internet via World Wide Web.</subfield></datafield><datafield tag="546" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">In German.</subfield></datafield><datafield tag="588" ind1="0" ind2=" "><subfield code="a">Description based on online resource; title from PDF title page (publisher's Web site, viewed 29. Nov 2021)</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="0"><subfield code="a">Arts and society</subfield><subfield code="x">History.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="0"><subfield code="a">Communication and culture</subfield><subfield code="x">History.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="0"><subfield code="a">Visual communication</subfield><subfield code="x">History.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Consumption.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Gerritzen, Mieke.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Globalisation.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">NL Design.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="7"><subfield code="a">ARCHITECTURE / Design, Drafting, Drawing & Presentation.</subfield><subfield code="2">bisacsh</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Brandes, Uta, </subfield><subfield code="e">contributor.</subfield><subfield code="4">ctb</subfield><subfield code="4">https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Erlhoff, Michael, </subfield><subfield code="e">contributor.</subfield><subfield code="4">ctb</subfield><subfield code="4">https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Gerritzen, Mieke, </subfield><subfield code="e">contributor.</subfield><subfield code="4">ctb</subfield><subfield code="4">https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Gerritzen, Mieke.</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Grievink, Hendrik-Jan, </subfield><subfield code="e">contributor.</subfield><subfield code="4">ctb</subfield><subfield code="4">https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Lovink, Geert, </subfield><subfield code="e">contributor.</subfield><subfield code="4">ctb</subfield><subfield code="4">https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Lunenfeld, Peter, </subfield><subfield code="e">contributor.</subfield><subfield code="4">ctb</subfield><subfield code="4">https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Manovich, Lev, </subfield><subfield code="e">contributor.</subfield><subfield code="4">ctb</subfield><subfield code="4">https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Mensvoort, Koert van, </subfield><subfield code="e">contributor.</subfield><subfield code="4">ctb</subfield><subfield code="4">https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Mensvoort, Noert van, </subfield><subfield code="e">contributor.</subfield><subfield code="4">ctb</subfield><subfield code="4">https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Oosterling, Henk, </subfield><subfield code="e">contributor.</subfield><subfield code="4">ctb</subfield><subfield code="4">https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Prod´Hom, Chantal, </subfield><subfield code="e">contributor.</subfield><subfield code="4">ctb</subfield><subfield code="4">https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Prod’Hom, Chantal, </subfield><subfield code="e">contributor.</subfield><subfield code="4">ctb</subfield><subfield code="4">https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Rossiter, Ned, </subfield><subfield code="e">contributor.</subfield><subfield code="4">ctb</subfield><subfield code="4">https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb</subfield></datafield><datafield tag="773" ind1="0" ind2="8"><subfield code="i">Title is part of eBook package:</subfield><subfield code="d">De Gruyter</subfield><subfield code="t">DGBA Architecture, Design and Arts 2000 - 2014</subfield><subfield code="z">9783110635690</subfield><subfield code="o">ZDB-23-GAA</subfield></datafield><datafield tag="773" ind1="0" ind2="8"><subfield code="i">Title is part of eBook package:</subfield><subfield code="d">De Gruyter</subfield><subfield code="t">E-BOOK GESAMTPAKET / COMPLETE PACKAGE 2008</subfield><subfield code="z">9783110212129</subfield><subfield code="o">ZDB-23-DGG</subfield></datafield><datafield tag="773" ind1="0" ind2="8"><subfield code="i">Title is part of eBook package:</subfield><subfield code="d">De Gruyter</subfield><subfield code="t">E-BOOK PAKET KUNST UND ARCHITEKTUR 2008</subfield><subfield code="z">9783110318890</subfield><subfield code="o">ZDB-23-DKA</subfield></datafield><datafield tag="856" ind1="4" ind2="0"><subfield code="u">https://doi.org/10.1515/9783034609852</subfield></datafield><datafield tag="856" ind1="4" ind2="0"><subfield code="u">https://www.degruyter.com/isbn/9783034609852</subfield></datafield><datafield tag="856" ind1="4" ind2="2"><subfield code="3">Cover</subfield><subfield code="u">https://www.degruyter.com/document/cover/isbn/9783034609852/original</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">EBA_BACKALL</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">EBA_CL_AD</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">EBA_DGALL</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">EBA_EBKALL</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">EBA_SSHALL</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">EBA_STMALL</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">GBV-deGruyter-alles</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">PDA11SSHE</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">PDA12STME</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">PDA5EBK</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">ZDB-23-DGG</subfield><subfield code="b">2008</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">ZDB-23-DKA</subfield><subfield code="b">2008</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">ZDB-23-GAA</subfield><subfield code="c">2000</subfield><subfield code="d">2014</subfield></datafield></record></collection> |